Gå til innhold

Radeon SE? Hva i all verden er dette?

Molochtov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var innom Komplett for å kjøpe meg nytt skjermkort. Men stusset litt på noen nye kort som var kommet inn..  

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR til kr 1865,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Kan noen fortelle meg hva slags kort dette er? Sammenlignet med 9600pro hvordan er dette kortet?

SE = .se = sweden - enkelt :lol:

Second Edition vil jeg tro :roll:

Lenke til kommentar

The first version of the RADEON 9800 SE will be made on simplified 6-layer PCB and feature 128-bit memory bus for 128MB of DDR SDRAM. The RADEON 9800 SE graphics chip will have only four active rendering pipelines. ATI Technologies again simply disables half of the VPU’s pixel pipelines and probably end-users should have a chance to re-enable them using tweaks in drivers or simply by re-soldering some resistors on the chip.

The second version of the RADEON 9800 SE graphics card will be made on 8-layer PCB and will boast with 256-bit bus for 128MB of DDR SDRAM memory. The chip will also feature only four pipelines, however, this is not an obstacle for brave overclockers and modders, is it? After certain tweaks some lucky users will probably get a fully-functional RADEON 9800 from a lower-cost RADEON 9800 SE solution.

Kortene er bygget opp på samme måte som 9500 kortene var i sin tid.

Har de minnet i L-form er de moddbare.

Connect 3D sine AIW kort på databutikken har minnet i L-form . Koster 2000,-kr

Har et på vei i posten nå sammen med et 9500 "demovare" kort fra komplett til 1000 lappen. Får håpe begge er moddbare :yes:

Lenke til kommentar
The first version of the RADEON 9800 SE will be made on simplified 6-layer PCB and feature 128-bit memory bus for 128MB of DDR SDRAM. The RADEON 9800 SE graphics chip will have only four active rendering pipelines. ATI Technologies again simply disables half of the VPU’s pixel pipelines and probably end-users should have a chance to re-enable them using tweaks in drivers or simply by re-soldering some resistors on the chip.

The second version of the RADEON 9800 SE graphics card will be made on 8-layer PCB and will boast with 256-bit bus for 128MB of DDR SDRAM memory. The chip will also feature only four pipelines, however, this is not an obstacle for brave overclockers and modders, is it? After certain tweaks some lucky users will probably get a fully-functional RADEON 9800 from a lower-cost RADEON 9800 SE solution.

Kortene er bygget opp på samme måte som 9500 kortene var i sin tid.

Har de minnet i L-form er de moddbare.

Connect 3D sine AIW kort på databutikken har minnet i L-form . Koster 2000,-kr

Har et på vei i posten nå sammen med et 9500 "demovare" kort fra komplett til 1000 lappen. Får håpe begge er moddbare   :yes:

så hvis jeg bestiller et ati radeon9800SE kort på Databutikken (awi) så kan jeg software modde det til??

Lenke til kommentar

Husk bare at det er ingen garanti for at de siste 4 pipelines funker. Mange som brant seg på dette når det gjaldt R9500. Det var også teorier om at ATi faktisk "ødela" dem på de siste kortene som kom ut. Isåfall er det mulig de allerede tenker slik når det gjelder R9800SE. Jeg kjøpte bare et vanlig R9800, gadd ikke ha R9500 stresset om igjen :p

Lenke til kommentar

Men se når komplett regner med å ha det inne da:  

Antatt

2003-11-30  

30. November? :lol:

Nu vel...

De har inne Hercules 9800SE AIW til kr2361.

Er dette et bra kjøp?

AIW: Er det bare video inn som er lagt til, eller er det mer?

Video inn, video ut, en (etter det jeg har lest) god tv-tuner, og sannsynligvis en fjernkontroll..

Lenke til kommentar
Var innom Komplett for å kjøpe meg nytt skjermkort. Men stusset litt på noen nye kort som var kommet inn..

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR til kr 1865' date='-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Kan noen fortelle meg hva slags kort dette er? Sammenlignet med 9600pro hvordan er dette kortet?

SE = .se = sweden - enkelt :lol:

Second Edition vil jeg tro :roll:

SE kan stå for Second Edition og Special Edition

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...