bodøkjerringa Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Hei. Er 14 år, fyller 15 i oktober. Har et VISA Electron uten kortnummer. Det jeg lurer på, er om det er mulig å skaffe seg et VISA med kortnummer slik at man kan handle på nett, selv om man ikke har fylt 18. Er fullt klar over at man ikke kan settes i gjeld før man er atten, men så lenge man kun betaler med penger man allerede ''eier'', er det vell greit..? Hadde vært fint å fått et skikkelig svar, takk! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Jo, det kan du, om du får underskrift fra begge foreldre. Selv er jeg kunde hos DnB, og fikk med kort med nummer i en alder av 16. Lenke til kommentar
bodøkjerringa Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Takk for raskt svar! Vet du noe om aldersgrensa til dette. Ville jo høres logisk ut at det går en viss grense rundt cirka 15-16 år?! Eller er det uansett alder? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det er jeg usikker på. DnB har livechat på sidene sine, så du kan jo prøve der? Får du i hvert fall raskt svar Merk at det er tre år siden jeg nå fikk kortet mitt, så kan jo være mulig reglene har endret seg. Derfor lurt å spørre. 1 Lenke til kommentar
bodøkjerringa Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Okey, skal sjekke det opp! Takk for hjelp Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Da jeg jobbet i sparebanken så hadde vi ikke noen spesiell aldersgrense, men vi så ann kunden. Dersom det var et reelt behov for kort med kortnummer så gikk det som regel greit. Med reelt behov så mener jeg feks utvekslingsopphold.I ditt tilfelle ville jeg avlått forespørselen. Få foreldrene dine til å bestille i stedet eller bestill slik at du får pakken i oppkrav. 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Årsaken til at du ikke får VISA-kort med kortnummer før du fyller 18 er fordi du kan sette deg i gjeld med kortet via transaksjoner som ikke er direkte knyttet til din debetkonto i og med at ikke alle transaksjoner er "online". VISA Electron, derimot, skal gå. 2 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/intro.html 2 Lenke til kommentar
Fish Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg har hatt bankkort med kortnummer siden jeg var 13 Har dnb 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå