MrLuni Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Når jeg laster ned ting mens jeg spiller eller ser film så kommer det lyder som høres ut som en nål som hopper på gamle LP plater. Lyden er like høy om volumet på andre ting. Skjer oftest når jeg bruker hele linja, oppstår mindre om linja ikke blir fullt så belastet. Har hatt problemet siden jeg kjøpte datan. Og har prøvd forskjellige drivere. Z87 pro HK, i5 4th gen, gtx770, 8gb 2100mhz ram, SSD og HDD. Endret 25. februar 2014 av MrLuni Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 https://www.komplett.no/asus-g53sx-156-full-hd/635752#!tab:extra Godt spørsmål! Kan det værer viften som jamrer seg? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 La meg gjette, lyden fryser litt også kommer det en slags "spike" som om nåla hadde hoppet over på plata, både litt skrape- og poppelyd samtidig, nesten som å dra ut hodetelefoner fra kontakten mens de fortsatt spiller? Om dette er tilfellet så er det stor sannsynlighet for at det er Asuskortet ditt som er synderen. Jeg sitter på en gammel P5K Premium med P35 chipsett og gjett om dette her hørtes kjent ut. Om kortet ditt ikke er overklokket så hadde jeg prøvd å skru av Wi-Fi som er innebyg i kortet i første omgang og prøvd med en nettverkskabel. Jeg bruker kortet mitt riktignok fortsatt den dag idag med Wi-Fi på, men lyden sendes nå digitalt ut gjennom S/PDIF på optisk kabel så problemet er ikke der lenger. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Høres ut som samme problem ja. Jeg bruker onboard wifi, litt trasig med Kabul dit datan står. Jeg kjører også optisk ut. Kanskje teste med en usb wifi? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Du kan prøve på det. Min har vel også innstillinger i BIOS hvor jeg kan velge om den skal bruke Realtek chipset eller HD Audio eller hva det enn nå het, mener at den ene fungerte litt bedre enn den andre. Du kan jo se om du har samme sak og evt. bytte på der og reinstallere drivere etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå