Firkantbar Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Mine gamle skal nå bygge seg vinterhage utenfor stuen i huset. Jeg har derfor fått oppdraget med å se på løsninger til hvordan de kan ordne med eventuell musikk der. Vinterhagen kommer til å bli isolert og med varmekabler, så det blir frostfritt og tørt. Vinterhagen blir plassert like utenfor stuen hvor de har tv og anlegg. Spørsmål: Hva slags løsning blir best for å få muligheten til å spille musikk i en vinterhage som dette? Kan det kobles opp mot anlegget i stuen? Kan det kobles opp mot stueanlegget og fortsatt ha flere kanaler slik at anlegget inne kan kobles ut for å bare ha lyd ute? Kan man enkelt koble til trådløst en iPad eller iPhone? Pluss for Android i tillegg.Kan dette gjøres uten at det koster mer enn alt for mye? De er middels minus interessert i musikk. Håper på noen smarte musikkhoder der ute som kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
axelgs Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Hvis de betaler, vil et kjapt sonosoppsett være det beste, tror jeg.- Det enkleste når det kommer til oppsett og bruk.- Passe bra lyd.- Tilgang på mye musikk fra sonos, spotify og andre musikktjenester, samt radio og lokallagret musikk. 1 Lenke til kommentar
GAu Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hei, Antar at det er stereo-musikk du (de) er ute etter. Foreslår derfor det helt enkle: Sjekk at existerende (inne-)forsterker har mulighet for å koble til 2 høyttalersett Hvis ikke, invester i en høyttalervelger som f.ex en herfra: http://www.elektronikklageret.no/epages/elektronikklageret.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/elektronikklageret/Categories/Audio_%26_Video/AV_Switches/Speaker_switches Behold 1 høyttalersett inne i stua (kanal A) Invester i og plasser 1 høyttalersett ute i vinterhagen (kanal B) Velg på forsterkeren (eller velgeren) om lyden skal høres inne, ute eller begge deler Ypperlig løsning ____ GAu 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Sonos. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå