tingo Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Nå oppgraderer Get hastighetene igjen. Og prisen. Jeg har Get M 30: "1. april endres farten fra 30 mbps til 50 mbps. Pris fra 1. april kr 499,-". Ser ut som XS 4 og XL 120 slipper prisendring. Ingen endring av opplastningshastighet ser det ut som. Endret 25. februar 2014 av tingo Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg går fra 120 til 150, greit nok det, men jeg vil ha mer opphastighet, argh. Men jeg går over til fiber i løpet av våren, så fuck'em 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Dette har de drøyet lovlig lenge med mener jeg, Uthastighten burde de vel også øke i trinn, men om det gjøres kommer ikke klar fram her. vi får see når pressemeldingen kommer. jeg får 50mbit, syntes dog er lit drøyt at prisene også øker selv om det er en 20 kroning de øker med, (knapt en cola) Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Det står ingenting om økning av uthastighet (opphastighet?) på Get sine sider. Med andre ord - den økes ikke. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 her kan dere se http://www.get.no/83180/pris-og-hastighetsendring-p%C3%A5-bredb%C3%A5nd Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) 10 mere ut, yay! Jammen var de spandable gitt Endret 28. februar 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 30/10 mere å gratis er jo ikke så ille på xl da Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Skulle bare mangle når jeg betaler hele 900kr Gleder meg til jeg får 100/100 for kun 300 Endret 28. februar 2014 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Men ikkeno' på resten av abonnementene. Litt skuffet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. Mer upload! 3 Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. Mer upload! Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen. http://www.bredbandsguiden.no/koaks Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. Mer upload! Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen. http://www.bredbandsguiden.no/koaks Ja, DOCSIS 3.0 har begrensinger, men det er fullt mulig å levere langt høyere opplastingshastigheter enn GET har gitt oss til nå. Grunnen til at de ikke tilbyr større opphastigheter er nok todelt, de har mest sannsynlig ikke god nok infrastruktur og det er dumt sett fra en økonomisk perspektiv å gjøre noe med det. GET har i likhet med CD så og si monopol, veldig mange kunder har ikke noe alternativ, kobber suger i de fleste deler av landet, så hvis de vil ha raskere nett så er GET eneste alternativ. Derfor har ikke GET noe hastverk. Konkurrentene, f.eks fiberleverandørene er lite til stede, spesielt i byene, så jeg vil tro at GET ikke kommer til å bruke noen kronasjer på infrastrukturen før de absolutt må. Endret 2. mars 2014 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. Mer upload! Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen. http://www.bredbandsguiden.no/koaks Vel, når GET kan ha 1Gbps downstream, så bør de iallefall kunne ha mer enn 10Mbps eller 20Mbps upstream.. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. Mer upload! Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen. http://www.bredbandsguiden.no/koaks Vel, når GET kan ha 1Gbps downstream, så bør de iallefall kunne ha mer enn 10Mbps eller 20Mbps upstream.. Sant nok, men det spørs om de ikke vil få et problem med overlasting av trafikken i nettet også da. Tipper det ligger litt til grunn, men gudene vet hvordan de tenker. Endret 2. mars 2014 av torasbjoern Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Var det ikke snakk om fra EU/Post og teletilsynet at CD/Get må¨åpne for konkurrenter i nette sine` 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. Mer upload! Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen. http://www.bredbandsguiden.no/koaks Vel, når GET kan ha 1Gbps downstream, så bør de iallefall kunne ha mer enn 10Mbps eller 20Mbps upstream.. Sant nok, men det spørs om de ikke vil få et problem med overlasting av trafikken i nettet også da. Tipper det ligger litt til grunn, men gudene vet hvordan de tenker. Joda, men er ikke så mange år siden at 2Mbs var mye.. Utviklingen går jo ekstremt fort.. Faktisk ikke mange år siden jeg hadde 10Mbps, nå er det 100Mbps (fra 1. april), så fremt det ikke er en veldig dårlig aprilspøk. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. Mer upload! Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen. http://www.bredbandsguiden.no/koaks Vel, når GET kan ha 1Gbps downstream, så bør de iallefall kunne ha mer enn 10Mbps eller 20Mbps upstream.. Sant nok, men det spørs om de ikke vil få et problem med overlasting av trafikken i nettet også da. Tipper det ligger litt til grunn, men gudene vet hvordan de tenker. Joda, men er ikke så mange år siden at 2Mbs var mye.. Utviklingen går jo ekstremt fort.. Faktisk ikke mange år siden jeg hadde 10Mbps, nå er det 100Mbps (fra 1. april), så fremt det ikke er en veldig dårlig aprilspøk. Du kan trøste deg med at jeg har to alternativer her jeg bor: ADSL 2+ og/eller 4G. Ingen som vil bygge ut fiber enda. Jeg har mast en del på Tel-Ag, men det skjer dessverre lite. "Beklager seint svar. Så langt jeg kan finne ut leverer ikke vi fiber til armaturen, vi har fiber i nærheten, men for og komme ned til dere må vi eventuelt grave opp hele området, og dette er ikke aktuelt. Hvis du ønsker å tilføye med til saken, vennligst svar på denne mailen. Ikke opprett en ny sak." Lurer på hva de mener med "hele området"... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Bor du ute på landet? Er mange steder man kan gjøre "dugnad", altså gjøre gravingen osv selv. Lenke til kommentar
12g Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg som har S10 må betale 40 kroner mer. Det er andre gang GET snik øker prisene sine, det er egentlig ikke greit måten de gjør det på. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Jeg som har S10 må betale 40 kroner mer. Det er andre gang GET snik øker prisene sine, det er egentlig ikke greit måten de gjør det på. Kan forstå at det ikke er noe gunstig, men de har alt på sin side i henhold til avtalevilkårene på sin side. 4.5 Med unntak for prisendringer som nevnt i punkt 4.6 og punkt 4.7 skal Abonnenten gis 1 måneds varsel om endringer i Vederlaget eller Avtalen til Abonnentens ugunst. Varsling skjer i faktura eller på annen måte. Betaling eller bruk av Tjenesten etter at endringen er trådt i kraft, anses som aksept. Dersom endringen er av en viss betydning for Abonnenten har Abonnenten rett til å si opp Tjenesten med virkning fra ikrafttredelsen av endringen. Dersom Tjenesten sies opp som følge av slike endringer, har Abonnenten rett til å kreve refundert en forholdsmessig del av forhåndsbetalt Vederlag. Krav om refusjon må fremsettes skriftlig innen 1 måned fra ikrafttredelse av endringen. Edit: kilde Endret 9. mars 2014 av torasbjoern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå