Gå til innhold

Epox 8rda+ v2.1 Vcore problem

ostepopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På de fleste Epox kort så er det et en OVP-krets som ofte lager krøll for overklokkere. Lurer på om det egentlig ikke er over-current protection, og ikke over-voltage protection, men det spiller ingen rolle.

Jeg er litt usikker på om det er denne kretsen som lager krøll for deg, for den slår som regel ikke inn før man kommer opp i 1.95-2.0+vcore. Man får også bootet, men etter en tid (alt fra 2-30min) så brytes strømmen.

Om du føler for å prøve så håper jeg du er stø på hånden, for det benet du må kutte sitter på vreggen over mosfets, og de bena er veldig små.

Litt mer info finner du her:

http://www.motherboardfaqs.com/article.php?31.255

Lenke til kommentar

Takker for den linke formann, det er meget mulig at det er det som lager krøll her.

Har fått litt hjelp på dette forumet også.

Bruker et program som setter opp VCore idet windows loader. Men det er ikke en veldig god løsning. De som leser den tråden vil skjønne hvorfor.

Kjører den cpuen jeg kjøpte av deg forresten formann, får den stabilt opp i 2,41Ghz med Epox 8rda3g og 2,365Ghz med 8rda+ v2.1 foreløpig. Er nok varmen som holder meg tilbake :cry:

-oSTEPOPP

Lenke til kommentar
Takker for den linke formann, det er meget mulig at det er det som lager krøll her.

Har fått litt hjelp på dette forumet også.

Bruker et program som setter opp VCore idet windows loader. Men det er ikke en veldig god løsning. De som leser den tråden vil skjønne hvorfor.

Kjører den cpuen jeg kjøpte av deg forresten formann, får den stabilt opp i 2,41Ghz med Epox 8rda3g og 2,365Ghz med 8rda+ v2.1 foreløpig. Er nok varmen som holder meg tilbake :cry:

-oSTEPOPP

Det er enten varmen, eller hovedkortet som holder deg igjen. Jeg har hatt et Epox kort her og testet litt, og i det så klarte ikke god-chippen min engang å kjøre 2.5Ghz stabilt. Til sammenlikning så klarer den 2.63+ i NF7 kortet.

Den cpu´en du kjøpte hadde ingen problemer med å kjøre 2.5ghz, og jeg tror den gjorde det på under 2.0vcore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...