NatuRal3 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Hei. Sliter litt med å finne ut hvordan jeg kan endre navnet på denne mappen. Jeg vet at det ikke er rett frem. Noen som kan guide meg i riktig retning av hvor i registeret jeg skal endre på dette og hvordan fremgangsmåten er? Jeg sliter med at en av programmene jeg installerer ikke klarer å se på mappen C:\Brukere som Users. Derfor blir installasjonen korrupt. Jeg må derfor endre mappe navnet på C:\Brukere til C:\Users på maskinene jeg har som er Norske. Noen som har kjennskap til dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det er system mappe. Brukerprofiler og registry ligger med referanse her.(ntuser.dat) Bruk us/eng versjon av operativsystemet. Endre c:\brukere tror jeg ikke noe på. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Prøv å lage en directory symbolsk link i c:\ med navn=users som peker til c:\brukere. Tror det vil lure de "problem programmene" dine. Edit: /d Creates a directory symbolic link. Administrative cmd prompt mklink /d \Users \Brukere Endret 25. februar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Takk skal du ha Skal teste det ut senere i dag og se om det fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå