Nexus_ Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Hei, Jeg vurderer å gå til innkjøp av en skikkelig kraftig PC, men 8 eller 16 kjerner og med minimum 32 GB RAM. Den rimeligste siden jeg har funnet er www.thinkmate.com, jeg lurer på om det finnes noen andre som har bestilt PC fra denne siden før? HVordan er det med toll, kan man få sendt de som gave? Hvor mye toll må det betales for en PC som koster 2-3 000$ i utlandet? Det kan og bestilles skikkelig kraftige servere fra denne siden, og de har en pris som ikke kan sammenlignes med noe her hjemme. Håper det finnes noen som kan svare meg. www.thinkmate.com Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Ukjent for meg, men prisene virket helt normale. - Satte opp en enkel supermicro-konfig og den havnet på nesten akkurat det samme som http://nextron.no/main.php3?PI=composeinfo&CID=30333 Akkurat som i norge så må du legge til MVA, og blir nok vanskelig å få sendt en server som gave - eneste måten er å få leverandør til å sette verdien under 1000,- + alt det andre styret med å få det til å se ut som en gave - og hvis tollerne mistenker at varen er verdt mer må du dokumentere at verdien ikke er over 1000,- Endret 25. februar 2014 av kjetilkl Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 25% i toll Er ikke toll på datautstyr. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det er i all hovedsak ikke toll på varer som privatpersoner kjøper fra utlandet, men på noe slikt må man beregne at det kommer til å bli +25% i MVA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå