-kga- Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg har litt dårlig hukomelse, og det er lit iriterende. jeg lurer da på om det er noen metoder som jeg kan prøve på for og få litt bedre hukomelse? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Prøv å stress mindre i hverdagen. Har lest en plass at det hjelper å spille sjakk, men det kan jeg ikke gi mitt ord på Kan vel ikke skade å leke memorizer iblant.. (to like osv..) Lenke til kommentar
lauking Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Husk å sove - for hukommelsen Kanskje memory kan hjelpe litt og? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg har litt dårlig hukomelse, og det er lit iriterende. jeg lurer da på om det er noen metoder som jeg kan prøve på for og få litt bedre hukomelse? Prøv å binde det du skal huske opp til noe annet, noe kjent. Si du f.eks skal huske følgende handleliste: 1 Brød 1 Glass syltetøy 3 Melk Teknikken er å bruke kejnte ting, f.eks setder du kjenner godt til for å huske. Lag bilder i hodet ditt av tingene i sammnheng med det allerde kjente stedet. For eksempel: Du skal huske et glass syletøy, tenk på syltetøy i sofaen din... Det er et mentalt bilde du kommer til å huske lett! Samme gjelder andre ting. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 http://kyodai.com/> memory :wink: Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 det en har glemt har en ikke vondt av Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Begynn aa spill et instrument . Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 En ting som garantert hjelper er å slutte å drikke, røyke og å spise sunn mat+trimme. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 lær deg å spille et instrument og begynn å komponere musikk, det skal hjelpe... og hvis du begynner å male (lage sto0ore fine malerier), skal det visst nok hjelpe og... Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 det en har glemt har en ikke vondt av Hehe, jo. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 hvorfor hjelper det med å male og å spille innstrumenter? har det så mye med hukomelsen da? jeg verken røyer eller drikker, og jeg spiser normalt. men min mengde trim i uka er kunn 2 skole timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå