Gå til innhold

Galaxy S5 vs Xperia Z2


Anbefalte innlegg

Nå har de to rivalene kommet med hver sin nye toppmodell. Ikke noe tvil om at Samsung forsøker å kapre kunder fra sony med å lansere en vanntett toppmodell. Vi så det først med s4 active, men nå har de bestemt seg for å satse hardere med S5.

 

Hva syns dere om de to nye modellene som er kommet? Syns dere det er store nok oppgraderinger til å bytte fra sist modell? Jeg har selv en Xperia Z1 og er litt i tvil om jeg skal beholde eller bytte til for eksempel Samsung eller Z2. Minuset for meg med Samsung er at det kan virke som det er bedre kamera på Sony uten at jeg kan si det sikkert. Kamera er viktig for meg på min telefon.

 

Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter også å venter på vurderinger av kameraet i forhold til disse 2 modellene.

Har i dag Nokia 808, som det ikke ser ut som noen kommer å slå (på kamera og videolyd) dette året heller.

Ingen over, eller ved siden. Men 808 har et totalt utdødd operativsystem.

"Noen" har her på forumet ment at kameraet på Z1 var for dårlig?

Var det kanskje bare i "auto"?

Noen kan sikkert svare.

Foreløpig ser det vel ut for at Sony Z2 er den mest heftige av disse.

Både når det gjelder kamera og en del andre ting.

Jeg kan være villig til å gå marginalt ned i kamerafunksjon, rett og slett for å få en bedre tlf på andre ting.

Meninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Sony. Samsung har en tendens til å utvikle funksjoner med høy gadget-faktor, men med lite annen funksjon i den virkelige verden en økt batteribruk (scrolle med øynene bla. Og hvorfor lager de badevekter som tilleggsutstyr til telefonene sine?) Sony utvikler funksjoner med praktisk betydning (smartconnect (en lett kopi av enkle funksjoner i tasker)) og som sparer strøm (pakkedata i kø som sendes i intervaller, Wifi slår seg på automagisk kun på steder du hav vært tilkoblet Wifi før)

Lenke til kommentar

Sitter også å venter på vurderinger av kameraet i forhold til disse 2 modellene.

Har i dag Nokia 808, som det ikke ser ut som noen kommer å slå (på kamera og videolyd) dette året heller.

Ingen over, eller ved siden. Men 808 har et totalt utdødd operativsystem.

"Noen" har her på forumet ment at kameraet på Z1 var for dårlig?

Var det kanskje bare i "auto"?

Noen kan sikkert svare.

Foreløpig ser det vel ut for at Sony Z2 er den mest heftige av disse.

Både når det gjelder kamera og en del andre ting.

Jeg kan være villig til å gå marginalt ned i kamerafunksjon, rett og slett for å få en bedre tlf på andre ting.

Meninger?

Jeg har selv en xperia z1 og er meget fornøyd med kamera. Som du sier så er ikke bildene så gode i auto. Jeg tar mye skarpere og bedre bilder med auto modus slått av. Det som er med z1 er at du kan velge mange innstillinger som på et speilrefleks. Du kan justere eksponeringen, hvitbalanse og ISO følsomheten mm. Hvis du kan litt om dette kan du i mange tilfeller ligge kompaktkameraet hjemme. Problemet er at dette for noen kan virke for avansert og derfor holder seg man til auto og da er det ikke gitt at alle bildene blir like gode i alle situasjoner. Jeg mener imidlertid at den tar greie bilder i auto også. Hvis jeg skal ta bilder kjapt lar jeg den bare stå i auto og bildene blir stort sett bra, men for ekstra skarphet og kreativitet bruker jeg manuell. Endret av Tullballj
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har de to rivalene kommet med hver sin nye toppmodell. Ikke noe tvil om at Samsung forsøker å kapre kunder fra sony med å lansere en vanntett toppmodell. Vi så det først med s4 active, men nå har de bestemt seg for å satse hardere med S5.

 

Hva syns dere om de to nye modellene som er kommet? Syns dere det er store nok oppgraderinger til å bytte fra sist modell? Jeg har selv en Xperia Z1 og er litt i tvil om jeg skal beholde eller bytte til for eksempel Samsung eller Z2. Minuset for meg med Samsung er at det kan virke som det er bedre kamera på Sony uten at jeg kan si det sikkert. Kamera er viktig for meg på min telefon.

 

Hva mener dere andre?

 

 

Kameraet på Z2 er soleklart bedre :)

 

Det er også godt forbedret fra Z1. Det er samme sensor, men elektroniske kretser rundt er forbedret for å skape mindre støy og det er en ny engine.

 

Ville ikke vært i tvil om hva jeg skulle valgt. Z2 er dessuten mye penere i mine øyne, Samsung er plastikk, nå som imitert skinn. Plastikkskinn wtf? :D Det kan nesten se ut som om designpatenten på IPhone 3G har gått ut siden Samsung fra S3 og oppover bruker den gamle designen :)

 

 

Z2 vs S5 kamera :)

 

Eksempel 1

S5: http://cdn01.androidauthority.net/wp-content/uploads/2014/03/water-gs5.jpg

Z2: http://cdn04.androidauthority.net/wp-content/uploads/2014/03/water-xperia-z2.jpg

 

Eksempel 2

S5: http://cdn03.androidauthority.net/wp-content/uploads/2014/03/fountain-gs5.jpg

Lenke til kommentar

Z2 er i bestilling, hadde og Z1. Sitter i dag med en samsung s4 active (jobbtelefon) å det er en grunn for at den er polstra i etuier ( nei jeg hadde ikke vært trist om den gikk i bakken eller fikk andre skader) Den er så stygg,kjip og leketelefonfølelse over den at jeg er på grensen til å være flau

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...