Clintern Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg har tenkt å kjøpe 2-3 Enermax kabinettvifter. Så lurer jeg på om det er en fordel å ha viftestyring?? Jeg vil ikke bruke noe mer enn 300 spenn i så fall, hva med "NoiseControl spenningsregulator" eller "Topower viftestyring, 4 uttak" på microplex ?? Ser også at den "Topower viftestyringa" klarer bare vifte som trekker max 0.2A(2.4W) og Enermax viftene(80x80mm) tar 0.24A(2.76W)..Kjipt da og ikke få fullt utbytte av viftene hvis jeg skulle trenge det. men men...Hva mener dere om dette og hvilken kombinasjon er best(vifte,styring osv)? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Hva med PCMods BayBus? 265 spenn, bestilte den jeg i alle fall. Klarer vifter på 6W :smile: Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Enermax viftene har jo innebygd motstand, du trenger ikke noe annen viftestyring. Det er en variabel motstand på dem som kan benyttes til å regulere turtallet, slik du vil ha det. Enkelt og greit! Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 12:17, Space_Shoot skrev:Enermax viftene har jo innebygd motstand, du trenger ikke noe annen viftestyring.Det er en variabel motstand på dem som kan benyttes til å regulere turtallet, slik du vil ha det.Enkelt og greit! Jo men jeg tenkte også på koblingsmuligheter,altså strømledningen.Uten viftestyring kobler man viftene rett på en ledning fra psu'en da?? Hovedkortet har ikke mange nok viftetilkoblinger. Ser på bildet av enermax vifta, den største ledningen foran er det en omformer eller noe sånt? Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 12:25, Clintern skrev:Jo men jeg tenkte også på koblingsmuligheter,altså strømledningen.Uten viftestyring kobler man viftene rett på en ledning fra psu'en da?? Hovedkortet har ikke mange nok viftetilkoblinger. Ser på bildet av enermax vifta, den største ledningen foran er det en omformer eller noe sånt? Enermax-viftene, som har standard 3-pin konnektor, leveres med en løs overgang til standard 4-pol PSU-konnektor. (Dette er nu blitt bortimot standard for mange viftefabrikater.) Dette gir deg valget mellom å koble hver vifte til hovedkortet, eller til en av kablene fra PSUen. I sistnevnte tilfelle mister du selvsagt muligheten for turtallsovervåkning (men du bruker ikke opp noen PSU-tilkoblinger siden overgangen har en ekstra). Hastighetsstyringen sitter i enden av en egen ledning fra viften og har ingen innvirkning på tilkoblingsmulighetene. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Har noen prøvd å bare koble ledningen for turtallssensoren inn på hovedkortet, og la vifta drives av en annen kontakt? Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 16:52, asdfteam skrev:Har noen prøvd å bare koble ledningen for turtallssensoren inn på hovedkortet, og la vifta drives av en annen kontakt? Jepp, det er det som er meningen med den 3-pin-kontakten man finner på enkelte PSUer, den skal gjøre det mulig å overvåke PSU-viften gjennom hovedkortet. Nevnte kontakt fra PSU har riktignok 2 ledere i bruk, men jeg tror det holder å stole på at PSUens 0v-leder og hovedkortets signaljord har samme potensiale (de har sikkert et felles punkt et sted). Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Bygge selv? Det er gjerne det man maa gj0re! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå