Jimstar Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hei! kjøpt en asus laptop for et år siden snart, og har hatt mye stress. Nyeste komplikasjonen er at musikk hakker, pcen henger, og cpu usage flyr opp i underkant av 90 hver gang jeg foretar meg noe, spess ift surfing. Har lyst til å levere den inn igjen, men jeg er usikker på om det er grunn nok. Har antivirus, bruker Spybot jevnlig og forestiller meg at jeg alt annet enn overbelaster pcen. Hva tror dere er årsaken til at alle oppgaver blir så tungt for cpuen? Setter stor pris på hjelp Mvh James Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hvilken ASUS? CPU? Minne? Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 ASUS N56DP 15.6" Full HD Radeon HD7730 2GB,AMD A10-4600M,8GB RAM,500GB HDD, Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Kjør et skann med MBAM https://www.malwarebytes.org/free/ Er PC'en spesielt varm? Har du mange programmer som ligger i bakgrunnen? Unødvendige toolbars i nettleseren? Du kan eventuelt gjennopprette PC'en til fabrikkinstillinger, men da må du ta backup av dine filer først. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 virker som det er et virus som lusker i bakgrunnen :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Last ned og kjør process explorer fra microsoft system internals. Bare du som kan identifisere hvilken prossess(er) som stjerler cpu cycles. Finner du noe spesifikt som tar mye cpu % kan du jo poster info om funnene dine her igjen. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Takk omnithunder, det programmet virket mye bedre enn search&destroy! Virus og malware er fjernet, og cpu'en er litt mer stabil. Jeg lastet ned speedfan, og ser at jeg har en gj.snitts temperatur på rundt 70 grader. Viftene durer som bare rakkern til tider. Programmet informerer om at 40 grader er desired, mens 50 er warning. Bør jeg være bekymret? Tusen takk igjen for god hjelp! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Speedfan kommer med standardverdier som sjeldent stemmer. Grensetemperaturene må som oftest settes manuelt. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 ser den, men nå er jeg oppe i 90 grader her. det kan ikke være bra? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Last ned Core Temp og se hvilke temperaturer du får der http://www.alcpu.com/CoreTemp/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå