KNurven Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Min pc har ettervert blitt stillere og stillere. Etter at jeg har byttet ut kab vifter(papst 12db), psu, dempematte i kabinettet og satt in heatpipe løsning på skjermkortet med 80x80 papst vifte, er det bare cpu kjøleren igjen. den er per i dag en Silent viking. Lurer på om jeg får noen gevinst ved og bytte ut denne med en annen en. Fks : -silent twin -iglo silent breez -termaltake voolkano 11 Vet jo at vikingen er bare på 19db, men synes likevell at den har noe støy. (ser ut til og bli høyere etter at pcn har stått på en stund) etter dette er det bare hden som støyer og den har jeg faktisk tenkt og gjøre noe med. Sette inn en ny samsung 160GB har dette av hw: amd xp 1800 (ikke overklokket) asus a7v333 (ikke overklokket) 768 mb pc2700 minne (ikke overklokket) PS! systemet skal ikke overklokkes. skal kun kjøles normalt med vanlig kjøleløsning. IKKE vannavkjøling Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 kan jo alltids kjøpe en MIST silent twin.. kanskje litt bortkastet hvis du ikke skal klokke.. den kjøler ihvertfall godt og er extremt stille.. den er jo ikke så alt for dyr heller Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 kan jo alltids kjøpe en MIST silent twin.. kanskje litt bortkastet hvis du ikke skal klokke.. den kjøler ihvertfall godt og er extremt stille.. den er jo ikke så alt for dyr heller vet du hvordan de andre kjølerne jeg nevnte er? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 iglo er en respektabel kjøler kører den på xp2000 med thermalapd og den er rolig og tempen er 40 grader (etter den har stått i bios en dag) Men sjekk om du har t-bred, har du ikke det kan du jo kjøpe ny cpu om hovedkort klarer det i samme slengen, noe som kan være en grei oppgradering. Støtter hk 166mhz fsb (barton altså) så er det jo bare å vente til toppmodellene blir faset ut og kjøpe dem da) 133mhz modellene faller nå ut av sortimentet til komplett Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Kan du ikke bytte vifta på Silent Viking med en papst 12db? Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Kan du ikke bytte vifta på Silent Viking med en papst 12db? hum en god ide. det har jeg ikke tenkt på. papsten er jo muse stille. er det noen som har prøvd dette tidligere eller. lurer på om det vil kjøle godt nokk Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 kan jo alltids kjøpe en MIST silent twin.. kanskje litt bortkastet hvis du ikke skal klokke.. den kjøler ihvertfall godt og er extremt stille.. den er jo ikke så alt for dyr heller Silent Twin er IKKE noe spes god kjøler, bortsett fra at den er kjempestille. Den egner ikke i det hele tatt til klokking. På en XP2100 vil du få mellom 50 og 60 grader. Sikkert ikke riktig så ille på en XP1800 da, men jeg tviler at noe nevneverdig klokking bliur akuellt med Silent Twin. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Den nye ThermalTake Silent Boost har fått meget gode attester i tester som jeg har lest. Den kjøler meget bra og støyer lite. Koster 299 kr. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 I følge Microplex så har denne ThermalTake "Silent Boost" mest sannsynlig en Panasonic vifte som støyer en plass oppe på 28db(a) og ikke 21 såå ... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1889 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 kan jo alltids kjøpe en MIST silent twin.. kanskje litt bortkastet hvis du ikke skal klokke.. den kjøler ihvertfall godt og er extremt stille.. den er jo ikke så alt for dyr heller Silent Twin er IKKE noe spes god kjøler, bortsett fra at den er kjempestille. Den egner ikke i det hele tatt til klokking. På en XP2100 vil du få mellom 50 og 60 grader. Sikkert ikke riktig så ille på en XP1800 da, men jeg tviler at noe nevneverdig klokking bliur akuellt med Silent Twin. Vel, det spørs. Om han har en slik XP1800 jeg har med Palomino kjerne så kan det nok hende at den ligger og snufser oppe imot 50-60 grader. Jeg har en Igloo ettellerannet som skal holde opp til XP2700, i tillegg til dette er det kopperversjonen. Den driver og holder mine uoverklokkede prosessor på rett rundt 50 grader, etter at jeg innstallerte kabinettvifte på maskinen. Så det jeg vil frem til er om det er en palomino så kan det fort bli like gale som det du skisserer Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Silent Twin er IKKE noe spes god kjøler, bortsett fra at den er kjempestille. Den egner ikke i det hele tatt til klokking. Løsning på problem.. PS! systemet skal ikke overklokkes. skal kun kjøles normalt med vanlig kjøleløsning. IKKE vannavkjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå