Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en min skrur seg av når jeg spiller

Anbefalte innlegg

Som sagt Pc'en min skrur seg av når jeg spiller visse spill, dette har skjedd helt siden jeg kjøpte den i mai 2013. Det er bare noen spill det skjer på mens andre spill kan jeg spille så mye jeg vil.

Jeg er jævla lei og jeg vet at det ikke har noe med strømmen og gjøre og det kan ikke ha noe med varmen på pc'en min å gjøre fordi den blir like varm på andre spill som den er på di spillene.
Jeg har reboota hele pcen en gang og da funket faktisk noen av di spillene den skru seg av på, men fortsatt det er noen spill den skrur seg av på.

Spill den klarer som jeg har testa (BF3, Cod5, LoL, skyrim, Gmod, CS:S osv..)
Spill den ikke klarer: (Insurgency, CS:GO, Outlast, The WarZ. og mange flere)

jeg har en Laptop
akkurat denne pc'en
http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP370R5ES0A/samsung-3-series-15-6-barbar-pc-np370r5e-solv

noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? jeg er sykt lei av å ikke kunne spille med vennene mine :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der har du det!

Temperaturen som gjør at pcen skrur seg av, henger seg, lagger o.l.

Viss du har mulighet til å ta av lokket under pcen, gjør du dette.

Så fjerner du all støv du finner viss det er noe.

Hjelper ikke det. Kjøp et sånt kjølebrett som du sette pcen opp på :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

bærbare blir som regel varme da dem ikke er laget for å spille på.

Eller skal du ha en bærbar å spille på kommer du fort over 10 000kr.

80-90 grader er veldig høyt. Å når den blir for varm, så skrur den seg rett og slett av for at den ikke skal brenne opp.

Lenke til kommentar

bærbare blir som regel varme da dem ikke er laget for å spille på.

Eller skal du ha en bærbar å spille på kommer du fort over 10 000kr.

80-90 grader er veldig høyt. Å når den blir for varm, så skrur den seg rett og slett av for at den ikke skal brenne opp.

Og kan det vere et problem at jeg ikke hadde "Amd Catalyst" innstallert? jeg har et radeon kort

Lenke til kommentar

Som sagt Pc'en min skrur seg av når jeg spiller visse spill, dette har skjedd helt siden jeg kjøpte den i mai 2013. Det er bare noen spill det skjer på mens andre spill kan jeg spille så mye jeg vil.

Jeg er jævla lei og jeg vet at det ikke har noe med strømmen og gjøre og det kan ikke ha noe med varmen på pc'en min å gjøre fordi den blir like varm på andre spill som den er på di spillene.

Jeg har reboota hele pcen en gang og da funket faktisk noen av di spillene den skru seg av på, men fortsatt det er noen spill den skrur seg av på.

Spill den klarer som jeg har testa (BF3, Cod5, LoL, skyrim, Gmod, CS:S osv..)

Spill den ikke klarer: (Insurgency, CS:GO, Outlast, The WarZ. og mange flere)

jeg har en Laptop

akkurat denne pc'en

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP370R5ES0A/samsung-3-series-15-6-barbar-pc-np370r5e-solv

noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? jeg er sykt lei av å ikke kunne spille med vennene mine :(

Hvis det er en software-feil som har vært der hele tiden kan du prøve dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564537&do=findComment&comment=21361136

Hvis det ikke virker er det hardware-feil. Da kan det være inkompabilitet i forhold til noen spill, og det er verre

Du må gå til forhandler og få det fikset på garantien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...