Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

 

Ja, noen ganger står vi overfor noe som er "tynt". Hva så? Problemet for dere slik jeg oppfatter det, er å kunne akseptere at noe faktisk er å regne som tynt, les; uavklart. Enn så lenge.

 

 

Det er jo nettopp det som er poenget her, det er ikkje uavklart.

 

Kvar einaste gang vi har fått vite kordan en kornsirkel har oppstått er det mennesker som har laget den. Det har aldri blitt bevist at kornsirkler oppstår på noen andre måter enn at mennesker lager de. Det har aldri blitt påvist noen naturlige fenomener som kan lage geometriske figurer i kornåkre noen steder i verden.

 

Da er det overveldende sannsynlig at alle kornsirkler er laget av mennesker. Det eneste argumentet dere kommer med, er at dere ikkje skjønner at mennesker klarer det. Det holder ikkje som argument.

 

 

Helt jo greit det vet du, at du mener det ikke er uavklart, og at det ikke 'holder som argument' for deg.

 

Og så ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10 000 offisielt registrerte og 80 % i England. I virkeligheten kan vi anta det har vært 2 - 3 ganger så mange. Iallefall, 10 000 er mange nok bare det.

Du vil annta alt som kan støtte ditt ønske om aliens. Og du vil helst se på alt som peker i en annen rettning som: usannsynlig, absurd og ulogisk.

Lenke til kommentar

 

Vel, vi får jo bare se da.

Såklart tror du at vi vil se noe spennende og unikt i din levetid? Akkurat som de millioner av mennesker før deg som har trodd det samme opp igjennom historien. Alle de som døde uten at noe skjedde.

 

Men det vil selvsagt ikke skje med deg.

 

 

Det kan nok være. Vi får som sagt bare se da.

Lenke til kommentar

 

 

 

Helt jo greit det vet du, at du mener det ikke er uavklart, og at det ikke 'holder som argument' for deg.

 

Og så ?

 

 

Og så må du komme med noe som gir mening. Som støtter opp under den oppfatningen du har. Men du har jo absolutt ingenting konkret å komme med.

 

 

"Må" jeg det, du verden. Huff, hva skjer om jeg ikke oppfyller dine krav om det da ?

 

Men seriøst; kan jo ikke for at jeg ikke tror alle mennesker har laget alle cirklene, og kan dessverre ikke endre på det.

Hvis du er sikker på de er laget av mennesker, så er vel saken grei for deg(-?)

Lenke til kommentar

problemet er :

 

Første hypotese: aliens eller avanserte vesener utenfra

- hvordan kan man være sikker på at de ikke skjuler seg for oss slik at de er der uten at vi oppdager dem ?

det finnes de personer som har opplev uforklarlige ting

- Hvorfor skal de bry seg med å komme hit for å leke med oss ?

 

 

Andre hypotese :

naturlige skapt

Hvordan kan man være så sikker på at ikke naturlige fenomener er med på skape noen av disse kornsirklene ?

man har jo både virvelvinder og vær fenomer som legger gresset flatt flere steder så hvorfor kan det ikke også skje med kornaks ?

 

 

tredje hypotese :

menneskeskapt

 

Menneskene har sikkert laget noen kornsirkler for vise seg

Det som er problemet er at hvorfor skal så mange mennesker være tullinger ?

hvorfor skal de bry seg .

 

og hvordan klarer de å skule alle sporene sine , det er mere en å bare forflytte seg langs traktor sporene

for å lage en stor sirkel så må det være en viss antall mennesker til.

Hvis mønstret blir avanser så må det enda flere til , da det tar tid å plassere aksen riktig

hvordan klarer de da å lage kilometer store sirkler i løpte av mindre en 8 timer uten å sette spor etter seg ?

Er det mange så må de jo ha et møtested

Hvor plaser de fremkomstmidlene sine ?

 

Hvordan klarer man bøye aks som er stive opptil 90° kun ved tråkke dem ned uten å skade stilken ?

For kunne se det så må man ha nærbilde , som ingen har kommet med

 

Det holder ikke si at mennesker gjør det uten komme detaljerte forklaringer

 

 

 

 

Et problem som bør forklares er hvordan strået , som er ganske stivt kan bøyes 90° uten å knekke og det kun i løpet av få timer .

Da håper jeg på en beder forklaring en sist , som ikke kom med et skikkelig forklaring.

 

hvis man tenker normalt så er alle 3 hypotesene tvilsomme men kornsirkler oppstår likevel

Lenke til kommentar

 

Det kan nok være. Vi får som sagt bare se da.

Nei, vi får som sagt ikke se noe som helst. Akkurat som alle andre som har sagt "vi får se" heller ikke så noe som helst. Hvis det kommer til å skje noe, så blir det lenge etter at vi er døde.

 

 

Det kan som sagt være, men så skråsikker som deg er ikke jeg.

Lenke til kommentar

Alle problemstillingene du tar opp har blitt besvart minst 1 gang, de fleste antagelig 2-3 ganger.

Men, som vanlig, så leser ikke du det som blir skrevet...

 

Men man må da kunne svar på det jeg spør om , ikke bortforklare det med beviser som er på gyngende grunn

det er bl.annet bilder som ikke viser det jeg spør om.

Lenke til kommentar

Første hypotese: aliens eller avanserte vesener utenfra

- hvordan kan man være sikker på at de ikke skjuler seg for oss slik at de er der uten at vi oppdager dem ?

Fordi man baserer seg ikke på "hva om...", men hva som er mest sannsynlig. Hva om aliens fra det ytre rom skrev beskjeder i kornåkrene våre? Ja, hva om vi er alle sammen bare en drøm inne i en Matrix-maskin, mens maskiner bruker oss som batterier?

 

Vitenskap og kunnskap baserer seg på fakta. Per dags dato, har ikke vi et eneste fnugg av bevis for "aliens" eller lignende uforklarlige fenomener. Derfor er det ikke noe vits å ta det opp som et alternativ. Det er for usannsynlig.

det finnes de personer som har opplev uforklarlige ting

Det betyr ikke at de vet hva de så.

 

Det er sikkert helt riktig at de så en UFO, men du vet jo hva UFO står for. Da kan ikke de plutselig si at "jammen det må være aliens". Da "vet" jo de plutselig hva de så...

- Hvorfor skal de bry seg med å komme hit for å leke med oss ?

Og dette er også et godt argument mot aliens. Skal de krysse tusner og millioner av lysår, bare for å leke med kornåkrene våre? Sånn spesifikt 90% i sør-England også?

Andre hypotese :

naturlige skapt

Hvordan kan man være så sikker på at ikke naturlige fenomener er med på skape noen av disse kornsirklene ?

man har jo både virvelvinder og vær fenomer som legger gresset flatt flere steder så hvorfor kan det ikke også skje med kornaks ?

Virvelvinder og andre værfenomener kan absolutt lage "kornsirkler", men ikke langt på nær så avanserte som mennesker gjør. Vind og vær og sånt er så kaotisk og vanskelig å kalkulere, at vi selv sliter med å fortelle hva slags vær vi får i morgen. At det er nøyaktig nok til å konstruere enorme matematiske konstruksjoner er så og si umulig.

tredje hypotese :

menneskeskapt

 

Menneskene har sikkert laget noen kornsirkler for vise seg

Det som er problemet er at hvorfor skal så mange mennesker være tullinger ?

hvorfor skal de bry seg .

Hvorfor de skal være tullinger? Fordi mennesker er rare dyr. Det er så mye sært mennesker finner på, at kornsirkler overrasker ikke. Og så får jo de komme i avisene. Og så får de drive litt hærverk. Sikkert like mange grunner til å gjøre det, som det finnes personer som har gjort det.

og hvordan klarer de å skule alle sporene sine , det er mere en å bare forflytte seg langs traktor sporene

for å lage en stor sirkel så må det være en viss antall mennesker til.

Hvis mønstret blir avanser så må det enda flere til , da det tar tid å plassere aksen riktig

hvordan klarer de da å lage kilometer store sirkler i løpte av mindre en 8 timer uten å sette spor etter seg ?

Er det mange så må de jo ha et møtested

Hvor plaser de fremkomstmidlene sine ?

GPS er veldig nøyaktig på slike åpne områder. At hver person får ansvaret for hver sin sirkel eller struktur, er heller ikke unaturlig å tenke for seg. Hvor lang tid det tar, er vanskelig å vite, men det vet ingen av oss. Men jeg tviler på at de lager de aller største i løpet av en natt. Det kan være at de gjør det over flere dager. Men igjen, så mye har jeg ikke studert det. De får jo det til.

Hvordan klarer man bøye aks som er stive opptil 90° kun ved tråkke dem ned uten å skade stilken ?

For kunne se det så må man ha nærbilde , som ingen har kommet med

Den ene artikkelen jeg lenket til tidligere i tråden, forklarte det ganske enkelt:

The right kind of crop also makes a difference – wheat, barley and rapeseed oils are seen as being best.

The plants need to be at the right stage of development. If they are too old and dry, they can break easily, leaving a tell tale path of the artist's passage through the field.

Too young and they won't bend down enough and the design will be hard to spot.

På norsk:

Riktig type avling gjør også en forskjell - hvete, bygg og rapsoljer blir sett på som å være beste.

Plantene må være på riktig utviklingstrinn. Hvis de er for gamle og tørre, kan de brekke lett, og etterlater en avslørende sti av kunstnerens passasje gjennom feltet.

For ung, og de vil ikke bøye seg ned nok og design vil være vanskelig å få øye på.

Så ganske enkelt, de må velge korn som er i riktig alder, og riktig fleksibilitet.

Det holder ikke si at mennesker gjør det uten komme detaljerte forklaringer

Vi har kommet med detaljerte forklaringer. Den ene artikkelen jeg lenket til forklarte ganske nøyaktig hvordan de gjorde jobben.

En gang til, og på norsk også.

hvis man tenker normalt så er alle 3 hypotesene tvilsomme men kornsirkler oppstår likevel

Det er strengt talt to hypoteser uten bevis, og en teori som ikke har blitt motbevist ennå. Mennesket står bak kornsirkler, og med mindre noen har noe motbevis, vil det fremdeles være den rådende teorien.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar feil ( på den siste hypotesen) .

Det eneste som er bevist er at mennesker kan lage kornsirkler , ikke at de har laget absolutt alle.

 

Det er et problem med knekke teorien

jeg har ikke fått lest den siste linken enda , men hvis den er som sist , så vardet snakk hvordan pantene strakk seg etter lyset om dagen

Litt pussig når endringen skjer om natta

 

Du mener sikkert at strået er mykere når det blir bøyd.

Der et også et problem . så vit jeg vet så er ikke strået mykt når det høstes

Da er dat jo pussig at denne bøyingen skjer rett før kornet høstes

 

Nå husker jeg ikke hvilke type korn det er snakk om .

Derimot så vet jeg at enkelte bønder ( antagelig de fleste ) blander gressfrø og flere typer korn når de sår nytt land

når dette høstes så er ikke alle ståene myke lenger.

Det kan riktignok bøyes lit , men ikke 90°

 

Da må du forklare meg likevel hvordan det bøyes så mye

At det kan bøyes kraftig når det er mykt er selvfølge , men ikke når det er stivere

 

 

edit : translate fikk problemer med overseelsen

 

 

et annet problem er jo at der fokusere på at "alle" sirklene kan være lagget over flere netter.

Da er det pussig at det var ikke der i går , men det er der i dag

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
et annet problem er jo at der fokusere på at "alle" sirklene kan være lagget over flere netter.

Da er det pussig at det var ikke der i går , men det er der i dag

Kan du bevise at "alle" sirklene ble laget på 1 natt, ikke 2?

Bonden og andre ser ikke nødvendigvis over jordet hver dag.

 

Du kan gjerne også finne beviser for alle de andre påstandene dine, personlig er jeg lei av å motbevise dine tomme påstander. Det kommer bare nye, tomme påstander etterpå...

 

Hvorfor er det bare vi, som allerede har bevist en del, som stadig må bevise alt dere sier, mens du glatt avfeier alt uten engang så noe om hvilke "naturlig fenomen" du snakker om. En virvelvind er utelukket av helt åpenbare årsaker og logiske forklaringer, men vet forklaringen uansett blir avfeid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dette er umulig!"

"Her har du bevis, det er mulig."

"Dette er ikke godt nok! Det er fremdeles umulig!"

"Her er enda mer, godt nok nå?"

"Tull! Det er umulig!"

 

Når artikkelen påpeker at de bøyer korn som IKKE er for stivt eller for mykt, så kan ikke du komme med et nytt innlegg hvor du stiller spørsmål til det samme enda en gang.

 

Jeg har heller ikke sagt at vi vet at mennesker har lagd alle kornsirkler. Men at mennesket står bak er det Eneste beviset vi har, og derfor er det naturlig å anta at det er mennesker som står bak alle.

 

Å kunne bevise noe 100% er umulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

et annet problem er jo at der fokusere på at "alle" sirklene kan være lagget over flere netter.

Da er det pussig at det var ikke der i går , men det er der i dag

Kan du bevise at "alle" sirklene ble laget på 1 natt, ikke 2?

Bonden og andre ser ikke nødvendigvis over jordet hver dag.

 

Du kan gjerne også finne beviser for alle de andre påstandene dine, personlig er jeg lei av å motbevise dine tomme påstander. Det kommer bare nye, tomme påstander etterpå...

 

Hvorfor er det bare vi, som allerede har bevist en del, som stadig må bevise alt dere sier, mens du glatt avfeier alt uten engang så noe om hvilke "naturlig fenomen" du snakker om. En virvelvind er utelukket av helt åpenbare årsaker og logiske forklaringer, men vet forklaringen uansett blir avfeid...

 

jeg referer til tv programmet der teamet gjorde flere forsøk på å overvåke flere jorder

Under at av disse forsøkene hadde det dukket opp en ny sirkel i løpet av natta .

Så det er fult mulig

 

Hvis dere ikke har sett dokumentaren så kan der ikke bare avfeie de kritiske spørmålene

 

inntil linken fungerer så har jeg ingen forklaring på hvordan stive strå bøyes så kraftig over natte uten knekke.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...