Delvis Skrevet 27. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2014 Hadde det dreid seg om noe som kunne vare, skulle jeg gitt teorien litt mer chans. Men at så mange engasjerer seg i innfløkt broderi uti kornåkrer natterstider, og bruker så mye tid og innsats på dette som forsvinner etter kort tid. Nei det rimer bare ikke. Tror ikke på det. Et meget god poeng Hvorfor er det så mange her på forumet som tror at folk er så gærne ? Man har tydelig vanskelig for å vedkjenne at vi står overfor et uavklart fenomen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2014 Den store forskjellen er det ensidige consentratet/omfang når det gjelder kornsirkler, både i enheter og utøvere.Ensidig konsentrat/omfang? Tuller du? Det ble rapportert ca 10 000 kornsirkler i løpet av 30 år på slutten av 1900-tallet, hvorav 90% av de var i sørlige England med lett tilgang og i nærheten av populære områder som Stonehenge. Vi vet hvor enkelt det er å lage kornsirkler. Alt du trenger er tau, planker og tid. Gjerne en GPS om du skal lage større ting. Sandslott, isskulpturer og lignende som jeg viste til, er man faktisk avhengig av en viss grad av talent. Ikke hver som helst kan springe ned på stranda i syden og lage noe som dette: Man har tydelig vanskelig for å vedkjenne at vi står overfor et uavklart fenomen.Man har tydelig vanskelig for å vedkjenne at kornsirkler er forklart og "debunket" til de grader. 5 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2014 Det er jo der som har bestem at alle kornsirkler er laget av mennesker til tros hva de sier. Noen sier at de har laget sirklene det tror dere på men når noe sier at de har sett at de hare oppstått så nekter dere. hvorfor bare tro på den ene siden ? her er det fler viktige faktorer som blir ignorert i jakten på bevise at menneskene star bak alle kornsirklene . problemet er ikke at mennesker kan lage kornsirkler . Problemet er hvordan de gjør det uten å bli avslørt I mørket uten skikkelig lys , på kortere tid en de som skal være mulig og uten å lagge igjen spor. Det er omstendigheten rund dette som er tvilsome Bare fordi man ikke godtar aliens og naturlige fenomener så skal der absolutt ha de til at det er mennesker som står bak alt Det blir for mye religion av det Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2014 10 000 offisielt registrerte og 80 % i England. I virkeligheten kan vi anta det har vært 2 - 3 ganger så mange. Iallefall, 10 000 er mange nok bare det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2014 Det er jo der som har bestem at alle kornsirkler er laget av mennesker til tros hva de sier. Noen sier at de har laget sirklene det tror dere på men når noe sier at de har sett at de hare oppstått så nekter dere. hvorfor bare tro på den ene siden ? Fordi den "ene siden" har faktiske bevis, mens den andre ikke har bevis. Hadde du trodd på meg om jeg sa at jeg hadde en enhjørning i hagen? Selvfølgelig ikke, de eksisterer jo ikke. Jeg må bevise at jeg har en enhjørning, før man tror på det. her er det fler viktige faktorer som blir ignorert i jakten på bevise at menneskene star bak alle kornsirklene .Vi har svart de "viktige faktorene som blir ignorert" flere ganger. Men jeg kan gjøre det en gang til. For deg. Problemet er hvordan de gjør det uten å bli avslørtDe blir ikke avslørt fordi de ikke blir oppdatet. De som BLIR oppdaget, blir tatt. Dette har vi mange bevis på. Folk har til og med fått bøter fordi de ble tatt mens de lagde kornsirkler. I mørket uten skikkelig lysDe kan bruke lys, for folk flest bryr seg ikke om lys om natten, siden de sover da. , på kortere tid en de som skal være muligDu sier dette hele tiden, men du... Hvor lang tid tar det å lage en kornsirkel? Siden du sier de er for raske til at det skal være mulig, hvor lang tid bruker man faktisk? Vet du det? og uten å lagge igjen spor.Se på denne kornsirkelen: Ser du noe rart med den? Ser du de rette stripene som går gjennom hele åkeren? Det er plasser man kan gå uten å legge igjen noe særlig med spor. Dessuten er det begrenset med spor man legger igjen i en haug med levende planter. Det er omstendigheten rund dette som er tvilsomeIkke i det hele tatt. Det eneste tvilsomme er hvordan noen kan påstå at det er umulig for mennesker å gjøre dette, til tross for alt menneskeheten har skapt i sin korte historie. Vi har sendt roboter til Mars, for pokker. Å lage en kornsirkel er barnemat. Bare fordi man ikke godtar aliens og naturlige fenomener så skal der absolutt ha de til at det er mennesker som står bak altJeg godtar gjerne Aliens og Naturlige Fenomener, om du kan tilfredsstille et eneste krav jeg stiller: BEVIS. Det blir for mye religion av detJa, det blir det. Og hvem er det som sitter med fakta på sin side her i debatten? 10 000 offisielt registrerte og 80 % i England. I virkeligheten kan vi anta det har vært 2 - 3 ganger så mange. Iallefall, 10 000 er mange nok bare det. 90% ifølge Wikipedia. 10 000 er mange sirkler det, og mange personer med for mye fritid. Eller for å sitere Wikipedia igjen: The scientific consensus is that most or all crop circles are man-made, with a few possible exceptions due to meteorological or other natural phenomena.Og bare for å ha understreket det: Scientific consensus is the collective judgment, position, and opinion of the community of scientists in a particular field of study. Consensus implies general agreement... Hvorfor tviholder dere sånn på troen deres, når samtlige bevis vi har tilgjengelig sier at dere tar feil? Helikoptre flyr fordi vi vet hvordan naturlovene fungerer. Romskip forlater jordens gravitasjon fordi vi vet hvordan naturlovene fungerer. Kornsirkler oppstår fordi vi vet at mennesker lager dem. Og det har aldri blitt bevist at en kornsirkel oppstår uten menneskelig påvirkning. with a few possible exceptions due to meteorological or other natural phenomena. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Mot dårskap kjemper selv gudene forgjeves Endret 27. februar 2014 av Dragavon 4 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Ok, hvorfor i ALLE dager skulle noen som har en teknologi vi ikke en gang kan forestille oss bruke den på noe så idiotisk som å lage geometriske figurer i kornåkre? Det gir ingen mening. Tror dere at noen drar gjennom hele universet bare for å tulle med oss og lage uforståelige mønstre i en kornåker? Hva er poenget? Hvis det hadde kommet utenomjordiske hit hadde de garantert hatt bedre ting å bruke tiden sin på enn å lage meningsløse mønstre på jorder i England. Det er umulig å bevise at alle kornsirkler er laget av mennesker, men det betyr beviser ikke at det finnes kornsirkler som IKKE er laget av mennesker. En beskjed fra aliens om at vi må bytte til Firefox? Imponerende arbeid, men legg merke til at det i praksis er en "passerrose". For de av dere som fulgte med i mattetimen vet dere hvordan man deler en sirkel opp i 60 grader. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan finne dette "umulig" for mennesker å lage, når man ser hva andre kunstnere får til... Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Hadde det dreid seg om noe som kunne vare, skulle jeg gitt teorien litt mer chans. Men at så mange engasjerer seg i innfløkt broderi uti kornåkrer natterstider, og bruker så mye tid og innsats på dette som forsvinner etter kort tid. Nei det rimer bare ikke. Tror ikke på det. Forslag til ny tråd: "Snø- og isskulpturer, menneskelagde eller ikke?" "At så mange mennesker lager så mange flotte snø- og isskulpturer, for å ikke snakke om flotte iglooer og såkalte ishotell, som jo bare smelter og forsvinner etter kort tid, det rimer bare ikke. Tror ikke på det." Men det er altså mer sannsynlig at noen andre, en mer avansert utenomjordisk sivilisasjon, eller et ukjent jordisk svevende kulevesen, lager flotte innfløkte strukturer i is og snø og kornåkrer som forsvinner etter kort tid? Hvorfor er mer sannsynlig at disse andre gidder noe mennesker etter din mening ikke gidder? Tror ikke på det. Det mest sannsynlige er at alt sammen lages av mennesker med god tid, masse kreativitet og stort markeringsbehov. Inntil noen kan bevise at noen av de lages av noen andre enn mennesker vil jeg fortsette å tro at 100% av disse strukturene lages av mennesker. Kinesisk isskulptur laget av mennesker, den forsvinner etter kort tid. Se flere på https://www.fest300.com/festivals/harbin-ice-snow-sculpture-festival 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Nå er det nok sånn, at de med talenter for slikt naturligvis har et særskilt engasjement. De er spredd rundt alle steder, og gjør det de gjør med innlevelse der det skjer. Selvsagt. Ang. cornsirkler, så er da altså et større antall av mennesker - særlig i England plutselig blitt engasjerte i all effort det tross alt innebærer, å tråkke opp tusener av intrikate med likevel temmelig like type sirkler? Rart en ikke ser skillene på dette. Sorry, samme hvordan man forsøker snu og vende på det, fortoner det seg veldig usannsynlig at så har vært tilfelle. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Nå er det nok sånn, at de med talenter for slikt naturligvis har et særskilt engasjement. De er spredd rundt alle steder, og gjør det de gjør med innlevelse der det skjer. Selvsagt. Ang. cornsirkler, så er da altså et større antall av mennesker - særlig i England plutselig blitt engasjerte i all effort det tross alt innebærer, å tråkke opp tusener av intrikate med likevel temmelig like type sirkler? Rart en ikke ser skillene på dette. Sorry, samme hvordan man forsøker snu og vende på det, fortoner det seg veldig usannsynlig at så har vært tilfelle. Det er vel her den grunnleggende uenighete ligger. Eg finner tanken på at det skal være noe annet enn menneskelige spøkefugler som lager kornsirklene fullstendig absurd. Men dere har aldri klart å komme med en sannsynlig forklaring kva det er som lager kornsirklene, annet enn at dere ikkje skjønner kordan mennesker kan klare det. Det er rimelig tynt Det er masse ting eg ikkje skjønner, men eg finner ikkje på tullete forklaringer fordet Endret 28. februar 2014 av Dragavon 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Men dere har aldri klart å komme med en sannsynlig forklaring kva det er som lager kornsirklene, annet enn at dere ikkje skjønner kordan mennesker kan klare det. Det er rimelig tynt Jo, det har de jo, Elgen: natturlige fenomener(uten noe mer presissering selv etter gjentatte spørsmål) Delvis: aliens Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 "Naturlige fenomener" er ikkje en forklaring. Da må du komme med ett kjent fenomen, og komme med en sannsynlig forklaring på kordan ett bestemt naturlig fenomen kan lage en kornsirkel. Da har du ett argument. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Nja, er jo delvis det. Altså, naturen lager de. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Vi kan strekke den litt lenger. Alle mennesker er et produkt av naturen, og dermed blir kornsirklene et produkt av naturen, via mennesker. Så alle kornsirkler er naturfenomen... Right? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Men dere har aldri klart å komme med en sannsynlig forklaring kva det er som lager kornsirklene, annet enn at dere ikkje skjønner kordan mennesker kan klare det. Det er rimelig tynt Ja, noen ganger står vi overfor noe som er "tynt". Hva så? Problemet for dere slik jeg oppfatter det, er å kunne akseptere at noe faktisk er å regne som tynt, les; uavklart. Enn så lenge. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 En del av de er jo avklart... At vetter står for dem er også tynt, det samme er at det er naturlige fenomener. Tror du på at dette også lager de? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Ja, noen ganger står vi overfor noe som er "tynt". Hva så? Problemet for dere slik jeg oppfatter det, er å kunne akseptere at noe faktisk er å regne som tynt, les; uavklart. Enn så lenge.Det finnes mange ting i verdenen som ikke er oppklart. Og det har jeg ingen problemer med å godta. F.eks hvordan livet oppstod på jorden. Man har mange hypoteser, men ingen som har klart å replikere hele prosessen i laboratorium ennå. (så vidt jeg har sett?) Derfor er det uavklart. Man har idéer og tanker om hvordan det har skjedd, og noen enkelt-deler har blitt gjennomført, men ikke godt nok til å forklare hele prosessen. Mao, hvordan livet oppstod på jorden er ikke helt oppklart. Det finnes ledende hypoteser som mest sannsynlig er riktig, men det er ingen garanti siden de ikke har replikert hele prosessen. Men kornsirkler? Vi har kanskje ikke sett alle sammen oppstå, men vi kjenner til samtlige steg i en kornsirkels historie, og å replikere det er ikke et problem. Derfor er det ikke "tynt". Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Neivel. Nei det faller nok ned på bare en uenighet om sannsynligheten at mennesker har laget alle de. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Neivel. Nei det faller nok ned på bare en uenighet om sannsynligheten at mennesker har laget alle de. Alle de? Nøyaktig hvor mange er det snakk om, og over hvor stort tidsrom? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2014 Ja, noen ganger står vi overfor noe som er "tynt". Hva så? Problemet for dere slik jeg oppfatter det, er å kunne akseptere at noe faktisk er å regne som tynt, les; uavklart. Enn så lenge. Det er jo nettopp det som er poenget her, det er ikkje uavklart. Kvar einaste gang vi har fått vite kordan en kornsirkel har oppstått er det mennesker som har laget den. Det har aldri blitt bevist at kornsirkler oppstår på noen andre måter enn at mennesker lager de. Det har aldri blitt påvist noen naturlige fenomener som kan lage geometriske figurer i kornåkre noen steder i verden. Da er det overveldende sannsynlig at alle kornsirkler er laget av mennesker. Det eneste argumentet dere kommer med, er at dere ikkje skjønner at mennesker klarer det. Det holder ikkje som argument. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå