Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Og dette tror dere innbitt på, en continuerlig massemønstring, for å lage tusener av detaljerte sirkler natterstider år etter år?

 

Ok, kanskje. Men jeg syns det er veldig merkelig. Tviler sterkt. Bare tenk litt etter.

 

Kva er det som er mere sannsynlig enn det?

 

Kom med argumenter. Underbugg argumentene med troverdige fakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg menr det er umulig å klare det fordi

 

1 De ser jo svært lite av de de gjør i mørket uten lys , bruker de lys så burde de bilt oppdaget

2 Avanserte kornsirkler krever mye koordinering , spesielt hvis mang skulle være med på lage den

3 Og så har det med hvor lang tid de tar å gjøre jobben hvis man gjør det i dagslys

 

4 noen av sirklene har ikke bare avanserte mønstre man ser fra luften , men også avanserte måter kornet er lagt ned på eller flettet samme.

hvis jeg ikke husket rikt så var det snakk om 9 lag som var flettet sammen i minste nav sirklene.

bare det tar lang tid å gjøre .

Da må må det være så mage personer at de ødelegger mønstret eller går i vein for hverandre

 

5 det er observert en del fenomener i forbindelse med kornsirkelens oppdagelse.

uten at det nødvendigvis har en sammenheng

dette påstanden dere noe usikker

 

Derfor skal det ikke gå an å lage disse uten å bli oppdaget enten før , under eller etter at sirklene er laget

 

Et alternativ som jeg ser svær lite sannsynlig er at hele opplegget , inkludert tv timet er at det hele er en svindel

Hvor sannsynlig er det når så mage mennesker og organisasjoner er involvert i dette ?

 

Hva med alle sporene mennesker vil etterlate seg ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Og dette tror dere innbitt på, en continuerlig massemønstring, for å lage tusener av detaljerte sirkler natterstider år etter år?

 

Ok, kanskje. Men jeg syns det er veldig merkelig. Tviler sterkt. Bare tenk litt etter.

 

Noen må ha en forklaring og når de ikke finner den så skylder de på mennesker

 

hva tror du om sannsynligheten for at l naturen spiller inn her ?

et av områdene er jo utsatt for en del merkelige lys

Lenke til kommentar

1, 2 og 3.

Det har blitt observert halvferdige sirkler, de som lager dem har også sagt at den ble lagd f.eks på ettermiddage. Er jo ikke sånn at bøndene overvåker jordene sine, man kan fint lage kornsirkler over flere dager, på dagtid, uten å bli merket

 

4. "jeg husker en gang jeg hørte" er dårlig bevis. Kan du finne f.eks bilde av ett jorde som har blitt flettet sammen med 9 lag?

5. Jeg har sett film av jorden som går under sikkert 50 ganger, det har lært meg at all film ikke er ekte.

 

Ang. å bli oppdaget, så blir enkelte oppdaget. I england er folk bøtlagt for det. Men, de fleste har nok såpass vett at de gjør det der bonden ikke har utsikt til fra huset eller om natta. Alternativt avtaler det med bonden, som kan kreve penger av kornsirkeltur-operatørene som da kan ta folk med dit.

 

Spor blir oppdaget, du kan selv se det på ganske mange bilder, nemlig spor etter planken.

Når man tar 1 runde med planken ser den jevn ut, men skjøten mellom 1. og 2. runde ser man godt.

Det er forresten ikke så mange mennesker og antagelig ingen organisajoner involvert. Det er rapportert ca 10 000 kornsirkler totalt sett i hele verden. F.eks 100 personer kan med letthet ha stått bak samtlige kornsirkler i england...

 

 

et av områdene er jo utsatt for en del merkelige lys

Så, kulelyn står kanskje bak?

Eller noe annet, i så fall, HVA?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

jeg menr det er umulig å klare det fordi

 

1 De ser jo svært lite av de de gjør i mørket uten lys , bruker de lys så burde de bilt oppdaget

2 Avanserte kornsirkler krever mye koordinering , spesielt hvis mang skulle være med på lage den

3 Og så har det med hvor lang tid de tar å gjøre jobben hvis man gjør det i dagslys

De de grunnene du mener er umulig, beskriver du selv som fullt mulige...

 

Så fordi noe krever god koordinering og litt lys for å se hva de driver med (åkere har ikke 24/7 overvåkning) så er det umulig. Da har du i beste fall levd under en stein. Folk klarer slik hele tiden, og da også langt mer imponerende ting.

 

Ja, faktisk så trenger de ikke bruke synlig lys for å navigere den dag i dag en gang. Og god kordinasjon er finnes det masser av hjelpemidler for i dag, selv om det egentlig ikke trengs.

 

Jeg er håpløs på slikt, men kunne garantert laget noe imponerende på kornåkeren noen hundre meter fra huset mitt. På den andre siden så synes jeg PC-kabinettet mitt blir/er langt mer imponerende enn om jeg hadde laget en perfekt kornsirkel. Krever langt mer kunnskap, koordinering, og evner så holder meg til det. Ødelegger ikke for andre heller...

Lenke til kommentar

Derfor skal det ikke gå an å lage disse uten å bli oppdaget enten før , under eller etter at sirklene er laget

 

Et alternativ som jeg ser svær lite sannsynlig er at hele opplegget , inkludert tv timet er at det hele er en svindel

Hvor sannsynlig er det når så mage mennesker og organisasjoner er involvert i dette ?

 

Hva med alle sporene mennesker vil etterlate seg ?

Sier du nå at av jordas alle åkrer og milliarder av mennesker så kan det ikke skje en eneste gang at noen mennesker lager en kornsirkel uten å bli oppdaget?

 

Er det noen som sier at organisasjoner står bak?

Er det none som sier at det er mange mennesker som står bak?

Sier du at det ikke er spor av mennesker i menneskeskapte kornsirkler?

Lenke til kommentar

 

Derfor skal det ikke gå an å lage disse uten å bli oppdaget enten før , under eller etter at sirklene er laget

 

Et alternativ som jeg ser svær lite sannsynlig er at hele opplegget , inkludert tv timet er at det hele er en svindel

Hvor sannsynlig er det når så mage mennesker og organisasjoner er involvert i dette ?

 

Hva med alle sporene mennesker vil etterlate seg ?

Sier du nå at av jordas alle åkrer og milliarder av mennesker så kan det ikke skje en eneste gang at noen mennesker lager en kornsirkel uten å bli oppdaget?

 

Er det noen som sier at organisasjoner står bak?

Er det none som sier at det er mange mennesker som står bak?

Sier du at det ikke er spor av mennesker i menneskeskapte kornsirkler?

 

 

Nå burde du følge med og ikke komme halvferdig påstander.

 

Noen er sikkert blitt oppdraget , men det er de som har hold på over flere dager.

 

Det er de kornsirklene som har oppstått fra kvelden til morgenen uten at det har vær folk i nærheten

 

for det første så ser ikke mesker særlig bra i mørket så man må ha en form for lys for å se

Når slike steder blir hold under oppsikt så skal det ikke mer en sigarett glo til for å bli oppdaget

mange har jo mobiltelefoner , det har dem sikker med seg så der en det enda en grunn til bli oppdaget

 

Så gjenstår de store sirklene der det må være mange for at de skal rekke å bli ferdig på en natt

( sirkelen oppstår , fra ingen ting til ferdig i løpet av natta )

 

Da vil det svært sannsynlig være en del kjøretøy involvert i dette.

Da burde noen oppdage at noe er på gang

 

 

Når der påstår at det er kun mennesker som står bak så bør dere ikke nekte å forklare hvordan de gjør det på de vanskelige sirklene for å bli tatt seriøst

 

Med vanskelig så mener jeg de siklene som krever mye arbeid og som oppstår på ekstremt kort tid.

Da må det være mage involvert i dette for at de skal rekke å bli ferdig

Men hvordan klare da alle å hold seg så god skjult ?

Det er jo ikke akkurat invasjonsstyrker.

Lenke til kommentar

 

 

Derfor skal det ikke gå an å lage disse uten å bli oppdaget enten før , under eller etter at sirklene er laget

Sier du nå at av jordas alle åkrer og milliarder av mennesker så kan det ikke skje en eneste gang at noen mennesker lager en kornsirkel uten å bli oppdaget?

 

Nå burde du følge med og ikke komme halvferdig påstander.

 

Noen er sikkert blitt oppdraget , men det er de som har hold på over flere dager.

 

Hva er det som er halvferdige påstander her?

 

Sa du at det ikke skulle være mulig å lage kornsirkler uten å bli oppdaget eller ikke?

 

Sier du nå at av alle verdens kornsirkler så kan ingen, dersom det kun brukes en natt, kan bli oppdaget?

Lenke til kommentar

Beklager Elgen, men alt du skriver er svada og tull.

for det første så ser ikke mesker særlig bra i mørket så man må ha en form for lys for å se

Og derfor bruker de lommelykter, hodelykter og GPS for å kartlegge. De planlegger i forveien. Ikke så veldig avansert, egentlig.

 

Når slike steder blir hold under oppsikt så skal det ikke mer en sigarett glo til for å bli oppdaget

mange har jo mobiltelefoner , det har dem sikker med seg så der en det enda en grunn til bli oppdaget

Under oppsikt? Tror du virkelig bonden har tid og penger til å overvåke åkeren sin hele natten lang? Når sover han? Om dagen, når dyrene og plantene trenger stell?

 

Men bare så det er sagt, så HAR folk blitt tatt mens de har laget kornsirkler.

 

Så i tillegg til alle som har sagt de har laget kornsirkler, så har vi bilder/video av folk som har vært i prosessen av å lage kornsirkler.

 

Så gjenstår de store sirklene der det må være mange for at de skal rekke å bli ferdig på en natt

( sirkelen oppstår , fra ingen ting til ferdig i løpet av natta )

Ja, sirkelen oppstår i løpet av natta. Om man er flere personer, er det ikke unaturlig å forvente at man klarer å lage en større sirkel veldig fort. Man har verktøy som sagt, både hodelykter, lommelykter og GPS.

 

Da vil det svært sannsynlig være en del kjøretøy involvert i dette.

Ikke kjøretøy i åkeren, for det ville man avslørt med en gang.

 

Da burde noen oppdage at noe er på gang

Og flere har allerede blitt avslørt. Men ikke alle.

 

 

Når der påstår at det er kun mennesker som står bak så bør dere ikke nekte å forklare hvordan de gjør det på de vanskelige sirklene for å bli tatt seriøst

Du kunne jo prøvd å lese denne artikkelen på engelsk. Men siden du vanligvis sliter med å lese engelsk, så kan du prøve googles oversatte artikkel her

 

 

Med vanskelig så mener jeg de siklene som krever mye arbeid og som oppstår på ekstremt kort tid.

Da må det være mage involvert i dette for at de skal rekke å bli ferdig

Men hvordan klare da alle å hold seg så god skjult ?

Det er jo ikke akkurat invasjonsstyrker.

Det er ikke at de er godt skjult, men flere ting:

1. Det er midt på natta.

2. Det er MANGE plasser å velge av i hele England.

3. Folk flest har mer enn nok å bedrive midt på natta enn å overvåke en åker i TILFELLE det kommer noen som skal lage en sirkel.

 

 

 

Så hva har vi bevis for?

 

Mennesker har INNRØMMET at de har gjort det.

Mennesker har tatt bilder og filmet at de har gjort det.

Mennesker har blitt tatt bilder av og filmet mens de gjorde det.

Mennesker har demonstrert hvordan man gjør det på TV.

Mennesker har forklart hvorfor de gjør det på intervju.

 

Hva har vi IKKE bevis for?

 

At kornsirkler oppstår på andre måter enn mennesker.

Endret av Slimda
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke, er det slik at ALLE som lager kornsirkler MÅ oppdages? Er det slik at ALLE kornsirkler MÅ være avslørt ved hjelp av innrømmelser, spor eller vitner?

 

Eller kan det være slik at av alle kornsirkler som lages, så vil noen av dem oppdages, noen av dem innrømmes, noen av dem bevitnes, men IKKE alle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

aliencrop.jpg

 

"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. There is GOOD out there. We Oppose DECEPTION. Conduit CLOSING."

 

Veldig smart, men det er hvis man bruker en vanlig ASCII-tabell og leser det binært. ASCII er på ingen måte noen naturlov, og det er rart om aliens skriver på engelsk OG "prøver" å gjemme budskapet samtidig. Hva i alle dager skulle være peonget

 

Jeg skal innrømme at mange kornsirkler er enormt imponerende, men det viser bare hvor fantastisk dyktige (noen) mennesker er...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Beklager Elgen, men alt du skriver er svada og tull.

for det første så ser ikke mesker særlig bra i mørket så man må ha en form for lys for å se

Og derfor bruker de lommelykter, hodelykter og GPS for å kartlegge. De planlegger i forveien. Ikke så veldig avansert, egentlig.

 

Når slike steder blir hold under oppsikt så skal det ikke mer en sigarett glo til for å bli oppdaget

mange har jo mobiltelefoner , det har dem sikker med seg så der en det enda en grunn til bli oppdaget

Under oppsikt? Tror du virkelig bonden har tid og penger til å overvåke åkeren sin hele natten lang? Når sover han? Om dagen, når dyrene og plantene trenger stell?

 

Men bare så det er sagt, så HAR folk blitt tatt mens de har laget kornsirkler.

 

Så i tillegg til alle som har sagt de har laget kornsirkler, så har vi bilder/video av folk som har vært i prosessen av å lage kornsirkler.

 

Så gjenstår de store sirklene der det må være mange for at de skal rekke å bli ferdig på en natt

( sirkelen oppstår , fra ingen ting til ferdig i løpet av natta )

Ja, sirkelen oppstår i løpet av natta. Om man er flere personer, er det ikke unaturlig å forvente at man klarer å lage en større sirkel veldig fort. Man har verktøy som sagt, både hodelykter, lommelykter og GPS.

 

Da vil det svært sannsynlig være en del kjøretøy involvert i dette.

Ikke kjøretøy i åkeren, for det ville man avslørt med en gang.

 

Da burde noen oppdage at noe er på gang

Og flere har allerede blitt avslørt. Men ikke alle.

 

 

Når der påstår at det er kun mennesker som står bak så bør dere ikke nekte å forklare hvordan de gjør det på de vanskelige sirklene for å bli tatt seriøst

Du kunne jo prøvd å lese denne artikkelen på engelsk. Men siden du vanligvis sliter med å lese engelsk, så kan du prøve googles oversatte artikkel her

 

 

Med vanskelig så mener jeg de siklene som krever mye arbeid og som oppstår på ekstremt kort tid.

Da må det være mage involvert i dette for at de skal rekke å bli ferdig

Men hvordan klare da alle å hold seg så god skjult ?

Det er jo ikke akkurat invasjonsstyrker.

Det er ikke at de er godt skjult, men flere ting:

1. Det er midt på natta.

2. Det er MANGE plasser å velge av i hele England.

3. Folk flest har mer enn nok å bedrive midt på natta enn å overvåke en åker i TILFELLE det kommer noen som skal lage en sirkel.

 

 

 

Så hva har vi bevis for?

 

Mennesker har INNRØMMET at de har gjort det.

Mennesker har tatt bilder og filmet at de har gjort det.

Mennesker har blitt tatt bilder av og filmet mens de gjorde det.

Mennesker har demonstrert hvordan man gjør det på TV.

Mennesker har forklart hvorfor de gjør det på intervju.

 

Hva har vi IKKE bevis for?

 

At kornsirkler oppstår på andre måter enn mennesker.

 

er det nødvendig å snu alt på hodet , bare for at du skal få viljen din

 

Det er flere ting du nekter å ta hensyn til som jeg også har nevnt fler ganger

 

brukes det lys ( lommelykt o.l ) så er det lett å oppdage dem

brukes det gps , så må man ha lys på skjermen for se ,

Da blir de lett oppdaget

 

Og så tror du at det bare er bonden som holde alle under oppsikt

Bonden er den siste som følger med her

 

 

At noen har bilt avslørt betyr ikke at alle sirkelen trenger være menneskeskapte.

Det er jo nesten som du forlanger det

 

At noen påstår at de har laget en sirkel betyr ikke nødvendigvis at de snakker sant

 

 

Kort sagt så påstår du at folk som går rundt med steke lom-lukter midt på natte kan skjule seg

en gjeng med masse "små" lys er såpass avslørende at de alltid burde bli avslørt.

 

selvsagt kan man ikke overvåke alle steder , man når noe gjør det så er det ikke alltid at de blir oppdaget selv om det er ful oversikt der

 

Det ble nemlig gjort en slik overvåking under program opptakene .

Hvordan kunne en kornsirkel da oppstå over natta uten at de så noe i det hel tatt ?

 

hvordan henger det samme at noen også påstår at de har sett at sirklene har opptatt mens de var der ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det dreid seg om noe som kunne vare, skulle jeg gitt teorien litt mer chans.

 

Men at så mange engasjerer seg i innfløkt broderi uti kornåkrer natterstider, og bruker så mye tid og innsats på dette som forsvinner etter kort tid. Nei det rimer bare ikke.

Tror ikke på det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Hadde det dreid seg om noe som kunne vare, skulle jeg gitt teorien litt mer chans.

 

Men at så mange engasjerer seg i innfløkt broderi uti kornåkrer natterstider, og bruker så mye tid og innsats på dette som forsvinner etter kort tid. Nei det rimer bare ikke.

Tror ikke på det.

Et meget god poeng

 

Hvorfor er det så mange her på forumet som tror at folk er så gærne ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

De som lager kornsirkler BLIR IKKE AVSLØRT AV Å BRUKE LYS med mindre DET ER NOEN SOM OBSERVERER DE.

 

Vi har eksempler på folk som har blitt tatt AKKURAT FOR DET DU SIER VILLE SKJE, men du nekter for å tro at det kan være folk som kan gjøre det samme UTEN å bli tatt.

 

Og det finnes massevis av eksempler av folk som lager kunst i midlertidige midler:

 

Sandslott:

 

world_best_sand_-sculpture.jpg

 

Is:

 

cupid.jpg

 

Snø:

 

h02_21484415.jpg

 

Skitne biler:

 

dirty-car-dust-art-01.png

 

 

Hvorfor i alle dager skulle mennesker GIDDE å lage kunst og slikt i noe som likevel vil forsvinne?

 

Fordi vi er mennesker. Mesteparten av det vi gjør er meningsløst, om ikke alt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og det finnes massevis av eksempler av folk som lager kunst i midlertidige midler:

 

 

Klart noen gjør et og hint til alle tider

 

Den store forskjellen er det ensidige consentratet/omfang når det gjelder kornsirkler, både i enheter og eventuelle utøvere.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

brukes det lys ( lommelykt o.l ) så er det lett å oppdage dem

brukes det gps , så må man ha lys på skjermen for se ,

Da blir de lett oppdaget

 

 

Du vet at det finnes utstyr for å se i mørket uten (synlig for et vanlig øye) lys?

 

250px-Nightvision.jpg

 

Det er også påfallende at disse kornsirklene ALLTID (?) kan dekonstrueres til geometriske "passer og linjal"-figurer?

 

Har du et eksempel på en kornsirkel som ikke kan lages med passer og linjal?

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...