Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?

Anbefalte innlegg

Om man stakler sine venner døgnet rundt finner man ut en hel del ja, men håper du ikke mener stalking er standarden...

pussig at du mener det , for man trenger slet ikke å overvåke naboen eller venene sine heller for oppdage at de kanskje driver på med noe merkelig.

ingen av dere har prøvd det og likevel mener dere at det er umulig

jeg går forbi naboen min 2 ganger om dagen og likevel legger jeg merke til ting når det ikker normal

jeg har også oversikt til huset hans som er omtrent 350 meter unna

kommer det en bil til han så legger man som oftest merke til det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man vet hva naboer, venner og bekjente gjør midt på natten er det godt over grensen til stalking ja.

Om naboen min stikker ut kl 3 om natten, så må jeg si at jeg ikke syntes det er noe rart i det hele tatt. Heller ikke at naboen min har besøk.

Men, er vel kanskje bare jeg som er rar, som ikke har full oversikt over alt naboer og bekjente driver med til alle døgnets tider...

Lenke til kommentar

pussig at du mener det , for man trenger slet ikke å overvåke naboen eller venene sine heller for oppdage at de kanskje driver på med noe merkelig.

jeg går forbi naboen min 2 ganger om dagen og likevel legger jeg merke til ting når det ikker normal

Gjelder dette for alle mennesker i verden? At alle mennesker vil kunne legge merke til hva naboen driver med til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar

Tro meg det utrulig hva man oppdager bare man er litt nysgjerrig.

Nå prøver jeg å forstå hvordan man kan lure seg vekk for å lage disse sirklene uten å bli oppdaget.

men dere nekter for alle muligheter.

disse personene kan jo ikke forflytte seg fra et sted til at annet gjennom lufta heller

Er det vanskelig for deg å forstå?

Om jeg var naboen din kunne jeg kjørt ut til et jorde både dag og natt uten att du hadde snøring på hva jeg holdt på med. Du ville ikke sett et fnugg av noe uvanlig. Du ville kun sett helt normal oppførsel.

Om du lurer på hvordan jeg kan ta et kjøretøy, kjøre ut om natten til et jorde, trampe der timesvis uoppdaget, og kjøre hjem igjen uten at noen stiller spørsmål, så kan jeg vise deg det. Du kan få bli med hvis du vil. Vi kan kjøre ut hvilken som helst natt og trampe i jorde.

Det er like enkelt for meg som å kjøre på butikken og kjøpe tyggis.

Men hvordan kan man enkelt kommeg seg til butikken, kjøpe tyggis, og komme seg hjem igjen? Man kan jo ikke forflytte seg gjennom luften heller...

Tror du virkelig at alle er slik som deg og ser ting slik du ser ?

Forøvrig så vet du ikke alltid om naboen din følger med på hva du gjør

Lenke til kommentar

Gjelder dette for alle mennesker i verden? At alle mennesker vil kunne legge merke til hva naboen driver med til alle døgnets tider.

menr du at ingen gjør det ?

Lenke til kommentar

menr du at ingen gjør det ?

Det har jeg ikke sagt noe om. Vennligst svar på spørsmålet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at alle er slik som deg og ser ting slik du ser ?

Forøvrig så vet du ikke alltid om naboen din følger med på hva du gjør

Spiller ingen rolle om naboen min noterer seg det som er mulig å observere. Det er ingenting uvanlig å legge merke til enten jeg lager kornsirkler eller ikke. Ingen kan se utfri når jeg kommer inn og ut av huset om jeg gjør noe uvanlig.
Lenke til kommentar

folk er forskjellig.

folk bor forskjellig

og da legger de merke til forskjellige ting

så er det mange faktisk er oppta hvordan venner og bekjente har det

Alt i alt fører det at de følger med på hva vennene gjør

og da til sier all logikk at man legger merke til ting når noe er uvanlig

Da kommer resten etter

Hva som er uvanlig varier også alt etter hvor man bor eller er

Av en eller annen grunn så virker det som de som bår lit uten for byen er flinkere til følge med hvordan naboene har det en de som bor i byen

Da er det også en grunn til at ikke alle forstå hvordan det fungerer

Lenke til kommentar

Flytt til byen så forstår du hvordan alt fungerer.

Det er ingenting uvanlig med å se biler om natten, det er ingenting uvanlig med å ikke vite hvem naboene dine er, det er ingenting uavnlig med å kjøre om natten.

Du er inne på et blindspor. Klart, om naboen DIN hadde kjørt ut om natten så hadde du begynt å spekulere. "Skal naboen ut og lage kornsirkler? Skal naboen ut og drepe noen? Skal naboen ut og brenne ned hus? Skal naboen ut og voldta noen? Skal naboen ut og kidnappe noen?".

I byen så kjører naboen ut hver natt. Du ser ikke naboen. Du vet ikke hvem naboen er. Du vet ikke engang hvilken bil naboen har. Du har 100 naboer innenfor 100 meter.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nå er det jo også at uansett hvor man bor ( også i byene ) vil vil man jo bli kjent med de nærmeste naboene.

Nei, ikke nødvendigvis. Har bodd her i to år, og ikke blitt kjent med en eneste en. Har hilst på 1-2 naboer en gang kanskje. Og så har jeg sett vaktmesteren her en gang. I forrige leiligheten min hvor jeg også bodde to år, kjente jeg ikke noen.

:tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det må være et av de unntakene man bare opplever i de virkelige store byene.

På ingen måte, vet riktignok hvem de 3 andre som bor i samme bygg som meg, men ingen flere i gaten. Ihvertfall ikke sånn at jeg følger med de til alle døgnets tider og holder oversikt over alt de gjør og alle de kjenner og hva de pleier å gjøre når og ikke...

Lenke til kommentar

Det må være et av de unntakene man bare opplever i de virkelige store byene.

På ingen måte, vet riktignok hvem de 3 andre som bor i samme bygg som meg, men ingen flere i gaten. Ihvertfall ikke sånn at jeg følger med de til alle døgnets tider og holder oversikt over alt de gjør og alle de kjenner og hva de pleier å gjøre når og ikke...

Du trenger slett ikke å overvåke dem du kjenner . det holder at du treffer dem når du gjør andre ærender

jeg har aldri kommet over det faktum at det bor en masse folk et sted der ingen kjenner hverandre etter en stund

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet med personer der nærmeste familie ikke engang vet at de jobber ett helt annet sted enn de sier.

Du trenger slett ikke å overvåke dem du kjenner . det holder at du treffer dem når du gjør andre ærender

Så, via en liten samtale på butikken, så vet du med en gang om de har gjort innbrudd, drept kona, gjort underslag, forsikkringssvindel, lagd kornsirkler, tagget, drevet med hærverk, osv?

Du burde vært etterforsker du, 1 minutt inne hos deg så vet du om de er skyldige, hva de har gjort og evt. andre ting de også har gjort som ingen vet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...