Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elgen: Selv om det virker som du tror at det er vanskelig/umulig å holde noe hemmelig, så er det faktisk ikke det. Hva med innbruddstyver? Eller bankranere? Eller terrorister? De klarer å holde ting hemmelig nok til at man ikke vet om planene deres før de har skjedd. Hvorfor skal ikke det samme være mulig for folk som lager kornsirkler? Eller hva med overraskelsesfester for en kompis som fyller år? Det klarer man jammen meg også å holde hemmelig.

 

Strengt tatt så er det ikke alltid så hemmelig for det er ikke alle som klarer å holde på hemmeligheter

innbruddstyver jobber dog på en lit annen måte

 

terrorister har og egne baser så da er det jo ikke så rar at de kan holde ting hemmelig

 

å planlegge et pek som det å lage en kornsirkel er dog krevende , hvis man ikke skal bli avslørt

og spesielt hvis man må ender på de dagligdagse rutine men dette pågår

( her er det en mulighet for bli avslørt )

 

og kompis fester er ikke så hemmelig som du later til å tro

 

 

Dette blir rett og slett for dumt...

for dumt å vite alle detaljene ?

hva innbiller du deg for noe ?

Nivået på detaljene er idiotiske ja...

 

et sted må man jo begynne , for å komme inn på riktig spor

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så omfattende som du tror å komme seg til ett jorde om natten, alle faktorer inkludert. For å bevise dette kan jeg kjøre til ett jorde i natt, uten at noen vet om det, bortsett fra de som leser her.

 

Det er heller ikke så vanskelig å finne likesinnede.

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For noe tull og tøys.

 

Man kan når som helst komme seg ut om natta uten å bli sett.

 

Jeg kan hvilken som helst natt kjøre ut av mitt stille nabolag uten at noen legger merke til det. Jeg har kjørt forbi utallige jorder om natten uten at det var et menneske i nærheten. Helt usett.

 

Jeg kan planlegge utmerket vel med andre i hemmelighet. Det er helt uproblematisk. Og historien har vist at massevis av mennesker har klart dette før meg.

 

Dette er omtrent like omfattende som å gå på butikken og kjøpe en tyggis.

 

Men hvor mange penger har man i lommeboken? Husk at 50-øringer ikke gjelder som betalingsmiddel lenger. Og hva hvis du må bruke kort og strømmen går? Hva hvis det er søndag og butikken er stengt? Hva hvis det er 50 meter lang kø i butikken?

 

Plutselig ble dette mye mer omfattende.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke sikkert om jeg blir observert kl 02 om natta langt inni skog og mark flere kilometers avstand fra nærmeste ubebodde hus? Skjerpings elgen.

 

Har ikke gjort noe som helst "merkelig" noen dager tidligere, så det er helt sikkert at jeg er så uskyldig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Dette er omtrent like omfattende som å gå på butikken og kjøpe en tyggis.

 

Men hvor mange penger har man i lommeboken? Husk at 50-øringer ikke gjelder som betalingsmiddel lenger. Og hva hvis du må bruke kort og strømmen går? Hva hvis det er søndag og butikken er stengt? Hva hvis det er 50 meter lang kø i butikken?

 

Plutselig ble dette mye mer omfattende.

Du glemmer jo produksjonen av tyggis, frakten av denne fra fabrikken til lageret, så til butikk, betalings-systemet til butikken, nett til dette systemet, kassa-apparatet og systemet bak dette, samt egen transport til og fra butikken, evt. Drivstoff til transportmiddelet, osv.

 

Det er tusenvis av faktorer inne i bildet for å kjøpe en tyggis, alikevel gjøres dette av tusenvis av personer daglig uten å tenke over det, selv om 1 av tusen faktorer som feiler gjør at man ikke får kjøpt tyggis, så er å kjøpe tyggis en hverdagslig bagatell for de fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke sikkert om jeg blir observert kl 02 om natta langt inni skog og mark flere kilometers avstand fra nærmeste ubebodde hus? Skjerpings elgen.

 

Har ikke gjort noe som helst "merkelig" noen dager tidligere, så det er helt sikkert at jeg er så uskyldig.

du tenker fullstendig feil her , det er ikke i skogen du blir observert men et stykke hjemme fra

bare spør en etterforsker

 

Det er jo nokk at du kjører forbi en pub eller ammet utested som er åpent.

og hva vet du hva mobiltelefonen gjør om natta ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg blir observert "et stykke hjemmefra"?

 

Helt feil. Jeg blir ikke observert et eneste sted.

 

Kjører forbi en pub? Er ikke en pub i mils omkrets elgen. Hva gjør hvilken mobiltelefon? Jeg har ikke mobiltelefon. Hvor lenge skal du finne på tull og tøys?

 

Har ikke noe å si med mobiltelefoner, tror du politiet sporer telefoner i kornsirkelsaker?

Lenke til kommentar

Spørmålet er om flesteparten av oss nordmenn trenger 50 mbit

 

i dag er det ikke så mange som egentlig trenger den hastigheten.

at mage velger den likevel er en annen sak.

 

da kan man begynne å diskuterer hvilke hastigheter er det vi egentlig treger.

 

resultatet vil nok med føre til an lang liste alternative hastigheter i forhold til de som tilbys.

 

Når noen også hevder at man må begrense alternativene til noe få av administrative årsaker så bør man også begrunne det skikkelig

for det meste er jo automatisk , da er de jo få kostnader med det.

 

Regnestykke bli jo heller ikke så mye mer kompliser om man har noe fler alternative hastigheter på samme linje

det blir jo ikke verre an at forskjellig personer i et firma har forskjellige lønninger

 

men så finne det også veldig mange spor som man ikke tenker over, som avslører både hvor man har vært og hva man har gjort.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

og det er ful mulig for private å spor disse

 

det fungerer derimot bare hvis man går inne for full overvåkning

Er det fullt mulig for private å spore min mobiltelefon?

 

Eller er dette nok en løgn du finner på?

 

Hvis ikke det er en løgn, hvorfor har du ikke lagt ved kilder?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få se nå, helt uproblematiske ting:

- Å sitte på en bar å se en bil kjøre forbi og dermed vite at personene i bilen skal lage en kornsirkel.

- For privatpersoner å spore hvilke mobiltelefoner som har vært på en åker om natten.

 

"umulige" ting.

- Å komme seg til ett jorde uten at samtlige som observerer bilen på flere kilometers avstand vet hva du skal.

- Å dra ut av huset om natten.

- Å transportere seg til en åker.

- Å gjemme seg på en åker om natten.

- Samle en liten gjeng hjemme uten å bli overvåket av alle og enhver.

 

 

:hmm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hver for seg er det ikke ting man bryr seg noe om , noe der også har hengt der opp i .

derimot når man slå dem samme blir det noe helt annet

 

Vet dere at man kan spore opp stjålne mobiler , ihvertfall sin egen

da er det nok også fult mulig å overvåke andre sine mobiler

scrødingers katt hadde et program om dette for en del år siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...