Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snedig at det nylig har kommet en kornsirkel.

 

Germany-Crop-Circle.jpg

 

Den er på jordet mitt på her, det grå jordet, etter det jeg klarer å finne ut.

 

https://www.google.com/maps/place/Raisting,+Germany/@47.8986132,11.1067024,209m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x479c34ef508bac8f:0x3c5d4a37835b398b

 

Etter det jeg har målt, er det 750m fra sirkelen til nærmeste hus, det er nærmere bygg, men dette er enten i tilknyttning til parabolene eller ser ut som skur.

Det er 1,25km til nærmeste tettsted, enkel gangavstand.

 

Hvem skulle oppdaget at noen gjorde noe?

nærmeste hus, 750m unna hører kornet blir bøyd på en rar måte?

Misstenkelige folk som går ute på natta, på en tom vei antagelig ingen ser på?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

er ikke så vanskelig å komme seg til ett jorde...

Heller ikke så vanskelig å gjemme seg 750m unna nærmeste hus om natta.

 

I den konkrete sirkelen, hvilke problemer ser du for deg?

 

Personlig ser jeg ingen problemer med å "gjemme" seg i mørket 750m unna ett hus, men antar du har noe konkret å komme med der?

Ser heller ingen problemer med å drive på i timesvis ett sted antagelig ingen biler kjører i løpet av natten.

 

Hvilke detaljer som enhver oppegående person enkelt ikke kan tenke seg til er du ute etter i denne sirkelen?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Antar du ikke ser noen problemer med at mennesker har skapt denne sirkelen da, ettersom du ikke sier hva som er problemet og hvilke detaljer som mangler...

Det er jo mange detaljer du forsatt nekter å svare på

for at du skal komme inn på riktig sport så må man gå mange dager bakover i tid rett før planleggingen begynte

Da blir første spørmål hvordan de klarer å holde møte i det skjulte ?

og andre spørmål er hvordan kjenner alle som er med på dette hverandre ?

 

første senere kommer transporten inn .

 

jeg skal forsøke å tenke ut noe scenarier men jeg trenger en del tid på detaljene

Lenke til kommentar

Da blir første spørmål hvordan de klarer å holde møte i det skjulte ?

Møtet kan f.eks skje hjemme hos en av de som lager den, via facebook-chat, via SMS, via Skype, via telefon, osv.

 

og andre spørmål er hvordan kjenner alle som er med på dette hverandre ?

ehh, barndommsvenner, random venner, arbeidskolegaer, sirkelmakere fra andre steder på ferie.

 

Dette er bare eksempler om hvordan det kan være, men klarte du virkelig ikke tenke ut noe sånt selv?

Jeg ser virkelig ikke relevansen til problemene med å lage sirkler...

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da blir første spørmål hvordan de klarer å holde møte i det skjulte ?

Møtet kan f.eks skje hjemme hos en av de som lager den, via facebook-chat, via SMS, via Skype, via telefon, osv.

 

og andre spørmål er hvordan kjenner alle som er med på dette hverandre ?

ehh, barndommsvenner, random venner, arbeidskolegaer, sirkelmakere fra andre steder på ferie.

 

Dette er bare eksempler om hvordan det kan være, men klarte du virkelig ikke tenke ut noe sånt selv?

Jeg ser virkelig ikke relevansen til problemene med å lage sirkler...

jeg nevnte det fordi du ikke klarer å tenke slik når jeg spør om detaljene hvordan fremgangsmåten er

 

en sak er jo å møtes , en annen er jo at man er borte fra familien på et uendelig tidspunkt .

Da ser resten av vennene at det er noe som forgår

 

kommer man ikke hjem fra jobben når man skulle så vil familien lur på hvor du har vært

 

det er masse detaljer man ikke tenker på her som likevel kan ha betydning

 

sier de at de skal på fisketur så bør de ha bevis for at de har vær på fisketur

hvor ska de så gjøre av det som ikke har noe med fisketuren å gjøre ?

 

det er mange detaljer her

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Er det virkelig urimelig å tenke seg at voksne mennesker sier til familie, samboere eller kollektivet sitt noe så enkelt som at han skal gjøre noe med venner, uten å spesifisere mer?

Forøvrig sliter jeg med å forstå hva du prøver å få frem med vennene - er det slik at hvis man ikke har full kontroll på hva vennene gjør, så bør man automatisk tenke at de gjør noe mistenkelig?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt to påstander jeg aldri har fått forklart:

1. Måten mennesker lager kornsirkler på ødelegger kornet, mens de "legitime" kornsirklene ikke har dette, der er kornet tilsynelatende forsiktig lagt ned hele.
2. Mange kornsirkler kan dukke opp på én og samme natt, ofte forskjellige steder på kloden. Det er nesten vanskeligere å tro at det finnes en organisert global organisasjon av bønder som driver med dette og ødelegger kornet til hverandre enn at det er noen andre som gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elgen: Selv om det virker som du tror at det er vanskelig/umulig å holde noe hemmelig, så er det faktisk ikke det. Hva med innbruddstyver? Eller bankranere? Eller terrorister? De klarer å holde ting hemmelig nok til at man ikke vet om planene deres før de har skjedd. Hvorfor skal ikke det samme være mulig for folk som lager kornsirkler? Eller hva med overraskelsesfester for en kompis som fyller år? Det klarer man jammen meg også å holde hemmelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...