Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javel. Fins det noen referanse til hvor mange som er tatt på fersk gjerning?

 

Når man ser på det snømønsteret der, vil jeg si den er mange ganger enklere å lage enn den korncirkelen, fordi der har man rette linjer å gå opp etter, i enhver retning og knutepunkter. Dessuten kan vi se veldig tydelige skevheter i noen av kryssene, som avslører at det er blitt gjort manuelt av noe fysisk.

Alle kornsirkler er laget manuelt av noe fysisk.

 

17fjc4xcnyeypjpg.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner der nåe igjen.

 

Man har oppdaget mange slike sirkler uten at man har sett dem bli laget

Mange påstår også at de har leget dem , på samme måte som mage påstår at de er bortført av ufoer

 

det få beviser i den store sammenhengen som beviser at hvem som har laget disse sirklene.

allikevel tror mange på dem

 

Det finnes bare noen få beviser på at noen er blir bortført , men der er det også mystiske spor som ikke har noen rasjonell forklaring.

5% av alle merkelige observasjoner lar seg ikke forklare likevel er de få som tror på dette , at det har en naturlig forklaring

 

Så her er det slik at bare fordi man har funne noen lovlige bevis så skal alle tro at det er den fulle sattheten

hvor kraftige bevisene er er det få som bryr seg om

 

vell er kornsirkler som ikke er menneskeskapte vanskelig å tro på for mange men å godta at det kan finnes vesener utenfor vårt solsystem det tror dere på .

for noen 100 år siden så var det også en del ting som var umulig , men man har jo fått dett til i dag

Her nekter dere også at de kan komme på besøk til oss kunne fordi dere bare kjenner deler av universet

 

Her er det lit dumt å bare henvise til den samme videoen som bare viser hvordan man kan lage en enkelt kornsirkel

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere i denne tråden: Å tro at det mest usannsynlige man kan tenke seg er forklaringen på et fenomen, når det finnes en enkel og jordnær forklaring som endatil er bevist i noen tilfeller av fenomenet, det er som å tro på julenissen.

Enkelt er det ikke for her glemmer du mange andre faktorer.

bl.a. hva er det som da får noen få personer til bruke så mange resurser på noe nesten ingen ser

 

Hvorfor tror er da mere på rom vesener og ufoer i andre sammenhenger ?

 

Et argument er at de kan være rom vesener men de er stasjonert på jorda , sammen med oss.

( vi ser da ikke forskjellen ).

Dett vil de fleste dog anse som lite sannsynlig.

 

Det er også litt pussig

Når man spør etter bevis for hvordan en hel kornsirkel er laget , gjerne en avansert en så refereres det bare til denne videoen som i grunne bare forkler en del av fremgangsmåten

 

Man får også bare se hvordan de lager deler av sirkelen

 

Her det veldig mange spørsmål man ikke får svar på , som om noen nekter tvert å svare på det .

 

Dere som holder til på forumet er unnskyld for dere vet ikke så mye om dette

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
bl.a. hva er det som da får noen få personer til bruke så mange resurser på noe nesten ingen ser

Det er jo et interessant spørsmål, for eksempel i hobby-miljøer og modell-miljøer. Jeg har brukt langt mer tid på modell-fly, togbaner og andre kjøretøy enn en enkelt kornsirkel og nesten ingen mennesker har engang sett resultatet.

 

Hvis ikke du er klar over at samfunnet er fyllt av mennesker som bruker enorme ressurser på noe nesten ingen ser så kjenner du ikke omgivelsene dine.

 

Finnes vel nok av folk som har brukt nok ressurser på onani og masturbering til å lage ti kornsirkler, uten at et eneste menneske har sett dem gjøre det.

 

Jeg foreslår at vi ikke drar frem "hvorfor bruker noen så mye ressurser på..." argumentet lenger. Uansett om vi forstår det eller ikke så er det hevet over enhver tvil at dette er nettopp noe mennesker gjør mye av.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

En ting er at et enkelte mennesker her og der kan en inderlig lidenskap for noe så sært, og som attmed forsvinner etter kort tid.

 

Der er noen forhold som gjør det litt betenkelig.

 

- at så mange med samme(sære) lidenskap finner hverandre i nærheten av hverandre

- at alle disse blir enige om å gjøre akkurat dette

- at alle disse er enige om å holde det hemmelig og gjøre det natterstider.

- at alle disse ser ut til å ha "for mye fritid" på samme tid.

 

Det er litt av hvert ganske merksnodig som skal klaffe vil jeg si.

 

At noen i etterkant finner ut at de kan lage noe tilnærmet likt, og påstår å ha laget andre, som ingen har sett dem laget, er ikke særlig overbevisende.

Lenke til kommentar

Så romvesner på jorden som vi ikke klarer å skille bort fra vanlige mennesker er mer sannsynlig enn at det er noen karer med litt for mye fritid i hendene?

Det er en mulighet .

Hvor sannsynlig det er trenger man ikke å diskutere

 

 

Hele diskusjonen dreier seg jo om hvordan får de det til og hvorfor

Da er det temmelig banalt å ikke skulle diskutere det

 

Delvis har nevnt neon faktorer her så må klaffe

jeg lurer nå forsatt på hvorfor ikke flere blir oppdaget for det er mer øde gårdsbruk som skal til for å hold det hemmelig

 

Hvis jeg skulle planlegge en kornsirkel så er det sikkert fler hundre faktorer jeg måtte ta hensyn til uten at noen av dem fungerer .

Nå skal det heller ikke så mye til for en eller noen få av disse faktorene slå feil og da er jo alt ødelagt.

Lenke til kommentar

Alt fra da de planlegger sirkelen til den er ferdig

Hvordan kommer de seg til stedet uten at en enste får mistanke at de holder på men noe spesielt ?

hvordan skuler man konsekvensen av disse nattlige aktivitetene ?

( noe er sikkert trøtte eller sover ekstra lenge )

og det er jo lit underlig hvis ikke noen synes at det er lit merkelig når naboen plutselig komme hjem tidlig på morgen

Det er flere dagligdagse hendelser som blir påvirket her , men det klare man vel å tenke seg selv

 

Synes ikke du det vil være lit underlig hvis naboen din plutselig begynner med nattlige aktiviteter når man vet at det ikke er normalt ?

Lenke til kommentar

Hvordan kommer de seg til stedet uten at en enste får mistanke at de holder på men noe spesielt ?

 

Bil, så går man fra bilen til kornsirkelen. En bil parkert langs veien regner ikke jeg som mistenkelig ihvertfall.

 

hvordan skuler man konsekvensen av disse nattlige aktivitetene ?

( noe er sikkert trøtte eller sover ekstra lenge )

 

De er mørkt om natten og det er lett å velge en del av jordet bonden ikke ser fra vinduet. Selv om bonden ser den delen av jorder, så er det mørkt ute. Det er veldig, veldig lett å gjemme seg i ene øde åker om natten.

Konsekvensen av aktiviteten, altså kornsirkelen, blir så vidt jeg vet ikke skjult heller...

og det er jo lit underlig hvis ikke noen synes at det er lit merkelig når naboen plutselig komme hjem tidlig på morgen

 

?

Det er flere dagligdagse hendelser som blir påvirket her , men det klare man vel å tenke seg selv

 

Synes ikke du det vil være lit underlig hvis naboen din plutselig begynner med nattlige aktiviteter når man vet at det ikke er normalt ?

Naboen til bonden?

Altså, nabogården gjerne ett par kilometer unna?

Syntes det er underlig å følge med på naboen langt unna til alle døgnets tider...

 

 

Når kom naboen din hjem i går?

Når dro h*n?

Kjørte naboen din noen steder mellom 2 og 4 i natt?

 

Regner med at du ikke kan svare på noe av det, men du regner med at bonden og naboer til bonden skal tenke over alt dette...

 

Alt blir ikke kjempeartig og supermisstenkelig så fort man skal lage en kornsirkel, ting som er helt vanlig ellers blir ikke mer uvanlig at at man skal gjøre noe. Personlig ville jeg ventet til sånn 1 på natta, kjørt nær ett jorde bonden ikke ser fra huset, eller som er langt unna huset . Parkert ett passende sted i nærheten så gått til jordet.

 

Er sikker på at i ingen hadde tenkt over noe, folk er generelt sett ikke kjempemisstenkelige til biler ved og på vei...

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

akkla ; du tenker alt for snevert og glemmer det aller viktigste.

De som lager disse kornsirklene bor jo et sted , og neppe i nærheten av bonden

 

Du sier at du ville ha dratt ut kl 1 om natta , vel hvis du har lang vei og natta er kort så vill du neppe ha dradd så seint .

 

Hvis dette skal gå uten at noen merker at du drar så kan det ihvertfall ikke være noe stille nabolag der du bor.

 

nå var det heller ikke ankomsten jeg tenkte på men når man drar hjemmefra.

 

 

når du spør meg når naboen drog eller kom hjem tenkte du da på om det var et tettbygdstrøk elelre landlig område ?

hvis naboen bor rett ved siden av meg så vil jeg nesten helt sikker merk at han drar av sted , når ytterdøren slåes igjen eller når bilen starter.

 

Bor man i leiligheter så vil man mange steder merke når folk går i (trappe) gangene .

Lenke til kommentar

Man hører jo gjerne bilen starte, og tenker ikke noe mer over det.

Man ser kanskje en bil kjøre klokka 2 om natta, og tenker ikke noe mer over det. Biler er ett helt vanlig syn nå i 2014...

 

Er derfor jeg spør, om naboen din hadde hatt innbrudd i natt, ville du ha merket at det skjedde? Ville du kunne sagt til politiet at du hørte en bil kl 2 om natten?

 

Ettersom du mener alle tenker over alle biler, alltid, så regner jeg jo med at du vet når naboen din dro og kom tilbake i går, eller tenker du ikke så mye over dagligdagse ting som biler som kjører?

 

Ikke i stille nabolag?

Hvor mye bråker korn som blir bøyd?

Lenke til kommentar

Man hører jo gjerne bilen starte, og tenker ikke noe mer over det.

Man ser kanskje en bil kjøre klokka 2 om natta, og tenker ikke noe mer over det. Biler er ett helt vanlig syn nå i 2014...

 

Er derfor jeg spør, om naboen din hadde hatt innbrudd i natt, ville du ha merket at det skjedde? Ville du kunne sagt til politiet at du hørte en bil kl 2 om natten?

 

Ettersom du mener alle tenker over alle biler, alltid, så regner jeg jo med at du vet når naboen din dro og kom tilbake i går, eller tenker du ikke så mye over dagligdagse ting som biler som kjører?

 

Ikke i stille nabolag?

Hvor mye bråker korn som blir bøyd?

hva man merker kommer helt an på hvordan nabolaget er.

er man vent med biltrafikk der hele døgnet så er det ikke noe uvanlig .

 

Derimot hvis det er et såkalt stille strøk da synes man det er lit uendelig når man hører en bil som starter om natta .

 

selv hørte jeg noe merkelig for noen netter siden til tross for at nærmeste nabo er fler hundre meter unna , og at det går en bilvei ca 200 meter unna

 

jeg våknet av noe , det var en hund som gjødde , så en en bil som kjørte veldig nært ,

så kom det et smell .

hunden gjødde igjen og bilen kjørte

da var klokken halv fire på natta

 

senere fikk jeg vite at en elg var blitt påkjør et sted i nærheten og senere skutt

Lenke til kommentar

Når man hører noe uvanlig, som det du gjorde med hunden, så setter dette seg. En bil som kjører er ikke noe jeg regner som uvanlig...

 

Tviler på at det er mange, selv i ett stille og øde områder, som syntes en kjørende bil er mistenkelig.

Kanskje ikke der og da , men noen vil jo lure lit på det i ettertid

 

så skjer det andre uvanlige hendelser og da begynner man å legge sammen ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...