Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

 

Det er en skitten debatteknikk, hvor man skyver fra seg kravet om å bevise det man sier, og bare kreve bevis fra motdebatant. Vi har bevist at mennesker skaper kornsirkler. Vi har ennå ikke fått beviser for at kornsirkler lages av aliens... :)

 

Vi har bevist tja, 5 stk?

ca 9995 igjen...

For noen som vil tro er disse mer 9995 sirklene som ikke konkret er bevist mer enn godt nok bevis for at aliens har laget en hel del av dem.

Samme teknikk går igjen hos mange alternative. "ja, den ene gangen var det tull, men ikke den andre gangen", så "ja, den andre gangen var også tull, men den tredje er ekte", osv. Alt som ikke er motbevist er bevis.

 

 

Ang. bøyde korn, så trenger ikke menneser å bøye de, de gjør det helt selv.

Alle planter bøyer seg mot sola, selv korn som har blitt lagt ned mot bakken.

http://www.isaaa.org/kc/cropbiotechupdate/article/default.asp?ID=11071

http://en.wikipedia.org/wiki/Phototropism

 

Nei, forventer verken at du leser eller forstår, elgen, men det er forklaringen.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dreier seg om undring og interesse, ikke noe annet enn det egentlig.

Jeg også var veldig nysgjerrig på kornsirkler for noen år siden. Faktisk lagde jeg en tråd (tror jeg?) eller skrev et innlegg hvor jeg stilte spørsmål til kornsirkler og lignende. Dette var rett etter at jeg hadde sett en kornsirkeldokumentar på TV.

 

Men etter å ha lest litt mer, og faktisk satt meg inn i emnet, måtte jeg dessverre fastslå at det ikke finnes et fnugg av bevis for noen andre forklaringer enn menneskers handlinger. Og når det eneste vi har av bevis er at det er mennesker som har gjort det, og ingenting motsier dette... Ja, da legger man temaet dødt inntil man finner noe som faktisk er av verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bar fordi man ikke har andre sannsynligheter så betyr det ikke at all må være laget av mennesker.

Nei, og ingen her sier at det er 100% garantert at samtlige kornsirkler er laget av mennesker uten tvil.

 

Det vi sier er at mest sannsynlig er samtlige kornsirkler laget av mennesker, da vi ikke har bevis eller indikasjon på noe annet.

 

Tenk deg at du går i butikken og kjøper en Cola. Smaker det som en Cola? Ja, det gjør det. Så kjøper du en til. Smaker som Cola. En tredje også, smaker som Cola.

Men du har ikke mulighet til å prøve alle Colaene i verden. Er det ikke derfor naturlig å anta at alle Colaer smaker som Cola?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Det er en skitten debatteknikk, hvor man skyver fra seg kravet om å bevise det man sier, og bare kreve bevis fra motdebatant. Vi har bevist at mennesker skaper kornsirkler. Vi har ennå ikke fått beviser for at kornsirkler lages av aliens... :)

 

Vi har bevist tja, 5 stk?

ca 9995 igjen...

For noen som vil tro er disse mer 9995 sirklene som ikke konkret er bevist mer enn godt nok bevis for at aliens har laget en hel del av dem.

Samme teknikk går igjen hos mange alternative. "ja, den ene gangen var det tull, men ikke den andre gangen", så "ja, den andre gangen var også tull, men den tredje er ekte", osv. Alt som ikke er motbevist er bevis.

 

 

Ang. bøyde korn, så trenger ikke menneser å bøye de, de gjør det helt selv.

Alle planter bøyer seg mot sola, selv korn som har blitt lagt ned mot bakken.

http://www.isaaa.org/kc/cropbiotechupdate/article/default.asp?ID=11071

http://en.wikipedia.org/wiki/Phototropism

 

Nei, forventer verken at du leser eller forstår, elgen, men det er forklaringen.

 

Den første linke var et ukjent språk

 

Den andre forkler bare hvordan panten strekker seg etter lyset .

Det er ikke noe som skjer helt uventet og plutselig om natta .

Planten bøer seg heller ikke 90 grader av seg selv , og hvertfall ikke for å finne hvor lyset og varmen kommer fra

Dessuten er mye av kornet ferdig utvokst.

 

Så den forklaring komme du ikke langt med

 

Hadde dette skjedd når kornet vokste så hadde det vært en rimelig fear forklaring

Lenke til kommentar

 

Bar fordi man ikke har andre sannsynligheter så betyr det ikke at all må være laget av mennesker.

Nei, og ingen her sier at det er 100% garantert at samtlige kornsirkler er laget av mennesker uten tvil.

 

Det vi sier er at mest sannsynlig er samtlige kornsirkler laget av mennesker, da vi ikke har bevis eller indikasjon på noe annet.

 

Tenk deg at du går i butikken og kjøper en Cola. Smaker det som en Cola? Ja, det gjør det. Så kjøper du en til. Smaker som Cola. En tredje også, smaker som Cola.

Men du har ikke mulighet til å prøve alle Colaene i verden. Er det ikke derfor naturlig å anta at alle Colaer smaker som Cola?

 

Det er en vesling forskjell her .

vi vet hvordan brus blir laget

Derimot så vet vi ikke hvordan alle kornsirklene er fremstått

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bar fordi man ikke har andre sannsynligheter så betyr det ikke at all må være laget av mennesker.

Nei, og ingen her sier at det er 100% garantert at samtlige kornsirkler er laget av mennesker uten tvil.

 

Det vi sier er at mest sannsynlig er samtlige kornsirkler laget av mennesker, da vi ikke har bevis eller indikasjon på noe annet.

 

Tenk deg at du går i butikken og kjøper en Cola. Smaker det som en Cola? Ja, det gjør det. Så kjøper du en til. Smaker som Cola. En tredje også, smaker som Cola.

Men du har ikke mulighet til å prøve alle Colaene i verden. Er det ikke derfor naturlig å anta at alle Colaer smaker som Cola?

 

Det er en vesling forskjell her .

vi vet hvordan brus blir laget

Derimot så vet vi ikke hvordan alle kornsirklene er fremstått

 

Vi vet hvordan brus kan lages. Vi vet hvordan kornsirkler kan lages.

 

Vi vet ikke hvordan all brus lages. Vi vet ikke hvordan alle kornsirkler lages.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som jeg sa, forventer verken at du leser eller forstår, men det er nå forklaringen :)

 

Ellers ser jeg Slimda har identifisert det ukjente språket, kudos til han.

jeg kan ikke forstå det , for det forklarer ikke det jeg spør om - hvorfor bøyer planten seg 90 grader noen få cm over bakken etter at den er ferdig utvokst og gjerne når lyset er borte ?

 

Jeg vet at mange planter bøyer seg med vinden etter kraftig regn , men disse er myke i stilken.

Da ligger ligger plantene i hele område same vei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...