Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Ikke? Jeg googler litt og det ser fint ut som om man kan bruke uv-lys til å finne "usynlige" avtrykk fra bil dekk. Igjen fungerer det nok ikke sånn som på CSI.

 

 

Latent (invisible) tire tracks can be left on concrete or paved roads. ... Because they fluoresce under ultraviolet light, these oils can expose a tire tread pattern

 

http://books.google.de/books?id=Lb9PAQAAQBAJ&pg=PA106&lpg=PA106&dq=tire+track+uv+light+Forensic&source=bl&ots=NRxVtfHHRG&sig=52K-AG7w3gaQBZCOfVl7j8xvesk&hl=no&sa=X&ei=RgmgU4f8N8PxOu_BgYgH&ved=0CD0Q6AEwAw#v=onepage&q&f=false

 

Burde kanskje også nevenes at selv om elgen er irriterende, så synes jeg dere går litt langt. Synes det var en del innlegg her inne som er litt vel stygge.

 

Jeg er ingen ekspert på dette området, men det blir litt for dumt å gå så hardt ut mot Elgen når det helt klart er ting som indikerer at UV lys brukes til dette. Igjen, det er nok ikke som på CSI, men under de riktige forholdene kan man nok bruke UV lys til å finne spor av bildekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om elgen hadde klart å finne beviser, noe du klarte, Flin, så hadde nok elgen blitt trodd han også.

Men når det eneste man klarer å komme med er "jeg så det på tv en gang" så holder det ikke.

 

Uavhengig av om det kan spores eller ikke, så er det fortsatt ikke misstenkelig med bilspor på en bilvei i området det en kornsirkel har oppstått...

Lenke til kommentar

Nei nei, det er jeg helt enig. Bilspor på en vei er vel ganske normalt. Jeg er også klar over at Elgen slenger ut ting som ikke har noen beviser for eller god grunn til å påstå. Synes bare det gikk litt hardt for seg. Som jeg sa, det blir litt for dumt å være så krass. Spesielt når man kan finne ut at Elgen har "rett" ved et enkelt google søk.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Jeg finne ut av det, leste en del om flere temaer rundt UV og hva det kunne spore, men klarte fortsatt ikke finne noe som helst som indikerte at elgen hadde rett.

Når man samtidig legger til at ting man skriver her ofte blir feiltoklet i helt feil retning og feil"sitert" allerede på neste side, så kan man ikke forvente å bli trodd utelukkende på noe man husker.

Lenke til kommentar

Som sagtt så er ikke alle likke gode til å finne "bevis" på nettet .

Det medfører da at ting man har sett en gag på tv demonstrert ikke eksisterer fordi man er ikke god nok til å lete

Slik ting bry dere der ikke om. hell det motsatte

Greit nok at dere ikke tro meg , men å gå sa lang så definere meg som tosk er lit drøyt

Man er ingen tosk selv o man ikke finner beviser for det man har sett .

 

Nå har jeg send en henvendelse til NRK i hå at de kan finne ut hvilken episode dette var demonstrert

For en ting er klar . det var fotspor som lyste opp med dette blå lyset .

Uten det var de usynlige

 

Hva bakgrunnen til det er har jeg ikke funnet ut av enda

 

Det betyr da at man kan finne spor etter spesielle bildelmønster på asfalten og så kunne " etterforske seg" tilbake til noe få kjøretøy for så finne ut hvem som har vært i område

Og man kan da ha bevis for at også denne sirkelen er laget bestemte personer

 

Ikke bare gjør det beviset for menneskeskapte kornsirkler sterkere men bonde kan også kreve erstatning for ødelagt avling

 

 

 

Man må ikke gå i fella ( som dere er i ferd med å gjøre ) og tro at alle svarene finer man på nettet .

Internett er jo også en stor kilde til feilinformasjon

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Du har jo et ansvar du også. Hvis du ønsker å bli tatt seriøst så må du bli flinkere til å finne bevis og argumenter for påstandene dine. Det er helt klart at du har en historie for å slenge ut påstander og du forventer at alle skal ta det for god fisk.

 

Det er jo også litt rart at du ikke har klart å finne ut hvorfor fotspor lyser opp under UV lys. Jeg har gitt deg tre gode kilder.

 

PS: Jeg er ikke ute etter å diskutere selve emnet med noen, vet jeg er litt OT i mine innlegg.

Lenke til kommentar
Greit nok at dere ikke tro meg , men å gå sa lang så definere meg som tosk er lit drøyt

Man er ingen tosk selv o man ikke finner beviser for det man har sett .

Hvorfor må du alltid lyve?

 

Hvem har definert deg som en tosk?

 

Det eneste jeg leser fra deg er løgn, løgn løgn.

Man må ikke gå i fella ( som dere er i ferd med å gjøre ) og tro at alle svarene finer man på nettet .

Internett er jo også en stor kilde til feilinformasjon

Hvorfor insisterer du på å presisere mediet for bevis? Som sagt, bevisets medium er irrelevant.

 

Du kan sende det som faks for alt jeg bryr meg. Saken er at du ikke har noe bevis, ikke at bevisene ikke ligger på nett.

 

Slutt å lyv og vri deg unna, du oppfører deg som en sleip ål. Det er en høyst uærlig måte å diskutere på.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nå er jo bevisene neste ikke til stedet , jeg har ikke klart å finne noe til tros for søk på konkrete ord

Da må jeg bruke argumenter og det har jeg gjort.

 

Det eneste som holde for de fleste på forumet er beviser , kun beviser . alt annet blir ikke godtatt uansett hva tilfellet er

 

Det som er litt snodig er hvor gode eller dårlige bevisene må være for her slår det ut i alle retninger

Lenke til kommentar

 

Greit nok at dere ikke tro meg , men å gå sa lang så definere meg som tosk er lit drøyt

Man er ingen tosk selv o man ikke finner beviser for det man har sett .

Hvorfor må du alltid lyve?

 

Hvem har definert deg som en tosk?

 

Det eneste jeg leser fra deg er løgn, løgn løgn.

Man må ikke gå i fella ( som dere er i ferd med å gjøre ) og tro at alle svarene finer man på nettet .

Internett er jo også en stor kilde til feilinformasjon

Hvorfor insisterer du på å presisere mediet for bevis? Som sagt, bevisets medium er irrelevant.

 

Du kan sende det som faks for alt jeg bryr meg. Saken er at du ikke har noe bevis, ikke at bevisene ikke ligger på nett.

 

Slutt å lyv og vri deg unna, du oppfører deg som en sleip ål. Det er en høyst uærlig måte å diskutere på.

 

kutt ut . tøvet dit

jeg har sett programmet .

du får lov å ikke tro meg , men heller ikke noe mere

 

Flin sier at jeg er inne på noe , men mangler beviser

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Der har vi det. Enkelt å lage kornsirkel der usett om natta. Ikke engang en bonde som har sjangs å våkne om natta. Ingen trafikk, ingen vitner. 4-5 personer kan raskt ha laget det fra kl 01:00 til 05:00.

 

Eller er det en sky, nedbør og vind som har laget dette mønsteret over en natt?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Der har vi det. Enkelt å lage kornsirkel der usett om natta. Ikke engang en bonde som har sjangs å våkne om natta. Ingen trafikk, ingen vitner. 4-5 personer kan raskt ha laget det fra kl 01:00 til 05:00.

 

Eller er det en sky, nedbør og vind som har laget dette mønsteret over en natt?

 

Enkelt? Javel. Hvis man ser hvor svær den er, og hvor velformet symetrisk sett ovenfra, vil jeg si det blir en lettvint konkusjon.

 

Hvem skulle det være? hvem gidder ta den jobben? All oppmåling og tilsikting for å få alt det til å stemme. Om natten i mørket. Og det kun for å sitte å gotte seg over at folk lurer dagen etterpå? Og slike gjenger med tilsvarende giddekvote, tilsvarende intensjon fins det en rekke steder, som gjør akuratt det samme, år etter år etter år?

 

Er det ikke litt rart at ikke flere slike blir tatt på fersk gjerning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, flere har blitt tatt på fersk gjerning og mange har vist nøyaktig hvordan slike lages. Og enda større sirkler har blitt laget også, så det der er ikke noe eksepsjonelt. Av motivasjon så synes jeg det er mer utenomjordisk å skulle diskutere her i det uendelige enn å gå ut i verden og lage mønstere.

ClubMed20132.jpg

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel. Fins det noen referanse til hvor mange som er tatt på fersk gjerning?

Når man ser på det snømønsteret der, vil jeg si den er mange ganger enklere å lage enn den korncirkelen, fordi der har man rette linjer å gå opp etter, i enhver retning og knutepunkter. Dessuten kan vi se veldig tydelige skevheter i noen av kryssene, som avslører at det er blitt gjort manuelt av noe fysisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...