Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet du hver langt unna disse lysene vises ?

vet du når bonden sover ?

jeg tror ikke det

og skal de rekke å lage disse kornsirklene så må de være på plass nesten før det blir mørkt.

det er ikke noe man greier på den tiden bonden sover , i hvertfall ikke på morgensiden .

når jeg selv bor ute på landet ( dog ikke så veldig øde ) så vet jeg hvor liter som skal til før en blir oppdaget

Hvor vanskelig er det å skru av lyset på bilen om man har planer om å snike seg rundt på veiene? Altså om lys i det hele tatt er noe de er reddefor å bruke. Det å kjøre på en vei på natten er da ikke noe uvanlig, og bonden vil da ikke automatisk tenke *ooh, en bil med lys, de er naturlig nok på vei for å lage kornsirkler!*

Bonden sover når folk flest sover, og de som lager kornsirklene har naturlig nok funnet ut at det er lurest å lage disse om natten nettopp pga folk sover om poenget er å lage disse uten å bli oppdaget.

Se på noen av videoene her. De har klart å lage disse kornsirklene innenfor det tidsrommet du skisserer her uten problem.

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vet du hver langt unna disse lysene vises ?

vet du når bonden sover ?

jeg tror ikke det

og skal de rekke å lage disse kornsirklene så må de være på plass nesten før det blir mørkt.

det er ikke noe man greier på den tiden bonden sover , i hvertfall ikke på morgensiden

Hvilke lys snakker du om? Hvis ikke romvesener eller Mummitrollet trenger lys, hvorfor skulle mennesker trenge det?

Jeg vil anta at bønder sover på natten som de fleste andre. Vet du noe annet?

Man kan fint rekke å lage kornsirkler i løpet av en natt, noe du har fått eksempler på flere ganger.

Da her du misforstått poenget

Hva mente du med det du skrev da?

mumietrollet er ren fantasi det er ikke de merkelige observasjonene man har hatt , bevist gjennom serien "ufo Europa"

Du mener altså at utenomjordiske besøk er bevist? Hvis du virkelig påstår det så motsier du det du har skrevet før.

Det er ikke observasjoner vi diskuterer her, men kornsirkler. Kan du bevise at det ikke er Mummitrollet som har laget kornsirklene?

Eller kan du bevise at det ikke er tusser og troll? Mange påstår jo at de har sett tusser og troll. Eller engler. Eller hva som helst.

Det har ikke noe med hvem som lager dem , bonden burde reager uansett .

Hvilken relevans har dette for saken? Du nevnte bondens påståtte manglende reaksjon som et problem med menneskeskapte kornsirkler.

det er ikke forkler over hode , det er bare komme noen antagelser her som er ufullstendige.

Hva mener du er ufullstendig med å påpeke at det er lett å gjenne seg midt i et mørkt område?

Hva mener du er ufullstendig med å påpeke at mennesker enkelt kan lage en kornsirkel i løpet av en natt, noe du allerede har fått bevis på?

Det siste, om bondens reaksjon, ser ikke engang du selv ut til å skjønne hva du mente med selv om du nevnte det som et problem med menneskeskapte kornsirkler...

• Liker 1
Lenke til kommentar

veldig hva dere roter her.

dere roter så mye her at det er helt umulig å få med seg hva dere mener.

Når jeg svarer en her inne så misforstår noen andre av dere og virse verca.

Ikke forstår dere poengene mine heller som om dere har bestem dere lenge får jeg kommer med argumentene

det er 3 ting som er dratt inne i denne debatten.

1 Det man vet

2 Det man bare antar og der noen tror at det er svaret på alt .

jeg har ikke fått de svarene jeg forventer . i stedet påståes det at jeg her fått dem

men det er jo derfor jeg spør etter utvidet informasjon

3 De som absolutt må dra inne rene eventyr her.

da er man her kunne av en grunn og det er for å ødelegge debatten fullstendig.

Så leng dere snakker i munne på hverandre her så kan dere ikke forvente å få svar fra meg

Når jeg spør hvorfor ikke bonden oppdager aktiviteten så påstår dere at den bare foregår når bonden sover

Men samtidig glammer dere de som nødvendigvis driver med kartlegging av området før de setter i gang

så må man jo ha et sted å parker ( her kan man ikke bare blokkere veiene uansett hvor de er ) .

Så da burde det vær mange spor både før , mens og etter de er ferdig

Rart at det ikke er brukt som bevis

Hvis bonden blir lyn-forbannet for all kornsirkel aktiviteten så er de merkelig at det ikke er mer om det i mediene .

ikke mins hvordan han tar ut frustrasjon på de som er der og herjer etter at kornsirklene er oppdaget

og så er det mye annet som burde dukke opp.

Nå er det jo ikke alle kornsirkler som kan lages på bare 5-6 timer ( 1-5 om natten )

Da må de herje der flere netter på rad

og da blir det en del trafikk om kvelden

så her det veldig mye å tenke på , nesten ingen ting av det er tatt opp i denne tråden

Man trenger altså en lang oppskrift som beskriver fremgangsmåten i detalj time for time fra de begynner noen timer før midnatt til de er ferdig i 5 6 tiden ( eller der om kring )

Da har man fått en gjennomgang av denne saken som man kan diskutere vider på

Så lagt har det bar blir beskyldninger i hytt og vær samtidig som man ( spesielt dere ) ikke aksepterer andre alternativer at det er menneske skapt

Jeg har flere alternativer fordi jeg har sett alle de merkelig hendelsen som går under UFO besøk

Det er ikke så sikkert at det her med romerneser å gjøre heller selv om mange liker å tro det

Derfor låser jeg meg ikke helt til menneske alternativet sik de fleste av dere har gjort

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

veldig hva dere roter her.

Når jeg svarer en her inne så misforstår noen andre av dere og virse verca.

Ikke forstår dere pengene mine heller som om dere har bestem dere lenge får jeg kommer med argumentene

Penger?

Poenger, greit nok, den tok jeg, men enkelte ganger skriver du sånn at man nesten må tippe for å komme frem til hva du mener. mye av poengene dine forsvinner nok i elendige settninger og skrivefeil.

At du motsier deg selv og sier folk har sagt ting de aldri har sagt gjør nok sitt til at det virker som om det er mye rot ja. Vet ikke om det er bevist eller ubevist, men du sier ganske ofte at "dere sa jo at..." selv om ingen har sagt det.

det er 3 ting som er dratt inne i denne debatten.

1 Det man vet

2 Det man bare antar og der noen tror at det er svaret på alt .

jeg har ikke fått de svarene jeg forventer . i stedet påståes det at jeg her fått dem

men det er jo derfor jeg spør etter utvidet informasjon

3 De som absolutt må dra inne rene eventyr her.

da er man her kunne av en grunn og det er for å ødelegge debatten fullstendig.

1 er det jeg og alle andre forholder seg til.

Du forholder deg til 4, i teorien teknisk sett mulig, dermed fakta, selv om ingen vakta støtter noe av det.

Når jeg spør hvorfor ikke bonden oppdager aktiviteten så påstår dere at den bare foregår når bonden sover

Men samtidig glammer dere de som nødvendigvis driver med kartlegging av området før de setter i gang

så må man jo ha et sted å parker ( her kan man ikke bare blokkere veiene uansett hvor de er ) .

Så da burde det vær mange spor både før , mens og etter de er ferdig

Rart at det ikke er brukt som bevis

Hvor mye kartlegging av jordet mener du trengs på forhånd?

En rask kjøretur på veien ved siden av er nok mer enn nok.

Og igjen, parkering langs en øde vei om natten er virkelig ikke noe problem. Virker som om det er Area 51 de skal inn på. Du bor på landet sier du, da skulle man tro at du viste hvor enkelt det er å finne ett skogholdt eller lignende å sette igjen bilen. Biler etterlater heller ingen misstenkelige spor i etterkant. Ikke om de ikke parkerer på jordet da, men det gjør de nok ikke. Du blåser virkelig opp parkerings-problemet til det ekstreme. Parkering langs en øde vei ved ett jorde er veldig, veldig enkelt og veldig, veldi lite misstenkelig. Spesiellt når bonden sover om natten.

Hvis bonden blir lyn-forbannet for all kornsirkel aktiviteten så er de merkelig at det ikke er mer om det i mediene .

ikke mins hvordan han tar ut frustrasjon på de som er der og herjer etter at kornsirklene er oppdaget

og så er det mye annet som burde dukke opp.

Igjen, hvordan har bondens reaksjon noe som helst med noe å gjøre?

Det er strengt tatt ett argument for at kornsirkler ikke oppstår i det hele tatt, ettersom "ingen" reagerer på at de blir laget

Nå er det jo ikke alle kornsirkler som kan lages på bare 5-6 timer ( 1-5 om natten )

Da må de herje der flere netter på rad

og da blir det en del trafikk om kvelden

så her det veldig mye å tenke på , nesten ingen ting av det er tatt opp i denne tråden

Ingenting i veien for å ta det i løpet av 2 netter. Bonden har ikke daglig inspeksjon av åkeren sin. Alikevel antar jeg at de aller fleste blir laget på 5-6 timer, men at større sirkler har flere personer.

Man trenger altså en lang oppskrift som beskriver fremgangsmåten i detalj time for time fra de begynner noen timer før midnatt til de er ferdig i 5 6 tiden ( eller der om kring )

Jeg postet 3 filmer på forrige side, skal jeg poste de igjen?

Kan godt det, for det forklarer det du har spurt om siden vi startet tråden. Riktignok har tilsvarende filmer blitt postet flere ganger, men merkelig nok, så fortsetter spørsmålet å dukke opp?

Hva mer enn en film av at de lager den forventer du?

Så lagt har det bar blir beskyldninger i hytt og vær samtidig som man ( spesielt dere ) ikke aksepterer andre alternativer at det er menneske skapt

Desverre stort sett beskyldningene sanne, noe du bør ta til deg å lære av-

Jeg har flere alternativer fordi jeg har sett alle de merkelig hendelsen som går under UFO besøk

Det er ikke så sikkert at det her med romerneser å gjøre heller selv om mange liker å tro det

Derfor låser jeg meg ikke helt til menneske alternativet sik de fleste av dere har gjort

Du har mange alternativer, ingen forklaringer og ingen beviser.

UFO`er er ett alternativ, men ingen beviser

Natturlig fenomen er ett alternativ, men ingen forklaring og ingen beviser.

Mumitrollet er også ett alternativ, men ingen forklaring og ingen beviser.

Mennesker er ett annet alternativ, har både forklaringer og beviser.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Penger?

Poenger, greit nok, den tok jeg, men enkelte ganger skriver du sånn at man nesten må tippe for å komme frem til hva du mener. mye av poengene dine forsvinner nok i elendige settninger og skrivefeil.

At du motsier deg selv og sier folk har sagt ting de aldri har sagt gjør nok sitt til at det virker som om det er mye rot ja. Vet ikke om det er bevist eller ubevist, men du sier ganske ofte at "dere sa jo at..." selv om ingen har sagt det.

det ble forsaket av en feil i ordlisten.

1 er det jeg og alle andre forholder seg til.

Du forholder deg til 4, i teorien teknisk sett mulig, dermed fakta, selv om ingen vakta støtter noe av det.

Det virker ikke slik

det er også det jeg gjør i utgangspunktet

Hvor mye kartlegging av jordet mener du trengs på forhånd?

En rask kjøretur på veien ved siden av er nok mer enn nok.

Og igjen, parkering langs en øde vei om natten er virkelig ikke noe problem. Virker som om det er Area 51 de skal inn på. Du bor på landet sier du, da skulle man tro at du viste hvor enkelt det er å finne ett skogholdt eller lignende å sette igjen bilen. Biler etterlater heller ingen misstenkelige spor i etterkant. Ikke om de ikke parkerer på jordet da, men det gjør de nok ikke. Du blåser virkelig opp parkerings-problemet til det ekstreme. Parkering langs en øde vei ved ett jorde er veldig, veldig enkelt og veldig, veldi lite misstenkelig. Spesiellt når bonden sover om natten.

mye .

her må du huske på at folk er forskjellig.

noe oppdager ikke en gang at garasjen man har utsikt til ramler ned

Andre merker med en gang noe rusler i hagen selv om man ikke ser dem innefra.

bonden burde vær et sted i mellom slik at han oppdager uvanlig aktivitet

han er jo tross alt opptatt av gården og det som foregår der

Ingenting i veien for å ta det i løpet av 2 netter. Bonden har ikke daglig inspeksjon av åkeren sin. Alikevel antar jeg at de aller fleste blir laget på 5-6 timer, men at større sirkler har flere personer.

Du antar , men vet ikke det da bør du heller ikke være så sikker

jeg er temmelig overbevist at de mest avanserte som har kommet frem ville ta minst en uke å lage hvis man bare fik "jobbe" 4-5 time hver natt . det blir opptil 35 timer

Jeg postet 3 filmer på forrige side, skal jeg poste de igjen?

Kan godt det, for det forklarer det du har spurt om siden vi startet tråden. Riktignok har tilsvarende filmer blitt postet flere ganger, men merkelig nok, så fortsetter spørsmålet å dukke opp?

Hva mer enn en film av at de lager den forventer du?

jeg har jo sett de flest filmen og de virker rimelig overfladiske i denne sammenhengen.

( da var det den enkleste måten å lage kornsirkel på som ble presentert )

Desverre stort sett beskyldningene sanne, noe du bør ta til deg å lære av-

Man kan jo ikke beskyldte en person for en sak når man egentlig forsøker å svare på en anen

Det var det jeg mente her

Du har mange alternativer, ingen forklaringer og ingen beviser.

UFO`er er ett alternativ, men ingen beviser

Natturlig fenomen er ett alternativ, men ingen forklaring og ingen beviser.

Mumitrollet er også ett alternativ, men ingen forklaring og ingen beviser.

Mennesker er ett annet alternativ, har både forklaringer og beviser.

argument nr 4 er så lite gjennomtenkt at jeg lure på hvor seriøs du er .

de andre er alternativer

UFO alternativet ( husk det er ikke bare snakk om rom vesener her ) er et reelt alternativ da man har beskrivelser på hvordan enkelte av dem opptrer

Naturlige fenomen kan være en del av UFO alternativet

Det er mye man ikke vet enda

At man kun tror på menneskeskapte sirkler beviser bare hvor låst man er i tanke gangen ,

spesielt når en ikke en gang gidder å utrede flere alternativer

Men siden vi ikke kan bevise noe 100%, så er det ikke 100% sant. Begrunnelse; Fordi.

Gjesp.

god natt !

Lenke til kommentar

Kan du bevise at UFO`er har laget kornsirkler? Da begynner vi virkelig å komme noen vei her.

Hva er det som er overfladisk med en film som viser noen som lager kornsirkler?

Hva savner du?

Du er veldig flink til å si at alt vi mater deg med er dårlig, lite gjennomtenkt, feil og nesten latterlig, uten at du sier noe om hva eller hvorfor. Du avfeier ALT, det er greit, men du gjør det totalt uten å si noe om grunn. Alt blir i praksis avfeid med noe tilsvarende "det er feil" uten noe som helst mer enn det.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

jeg kan ikke bevise UFO teorien , jeg kan heller ikke avvise den

Man kan bevise at mennesker har laget noe kornsirkler og at de kan lage dem

man kan ikke avvise det .

Beviset her ligger i at menneskene kanskje har laget alle sirklene men det har man ingen beviser for

Det som er feil er at dere gjentar gammel info når jeg spør etter noe nytt.

Det er det jeg reagerer på

jeg kan jo heller ikke svare på 5 forespørsler samtidig ( det er temmelig heretisk her av og til)

før jeg har rukket å svare på den første av dere så har enda 2 hevd seg med i debatten og 3 til når jeg holder på med nr 2 .

Alle er ute etter ta meg

da går et eller annet galt

Lenke til kommentar

hva nytt vil du ha da?

Du stiller samme spørsmål gang på gang og klager på at du får de samme svarene...

Hva med å stille nye spørsmål?

jeg prøver da med nye spørmål , men det er jo begrenset hvordan man kan stille disse spørsmålene

det ene nye jeg vill vite var jo hvorfor man hører så lite om reaksjonen til bonden

Lenke til kommentar

Ingen her som påstår at kornsirkler bare blir laget når bonden sover. Kornsirkler kan utmerket lages når bonden er våken, bortreist eller hjemme. Ja kornsirkler kan lages helt enkelt uten hensyn til bonden også. Det hjelper ingenting å bruke bonden som argument mot menneskeskapte kornsirkler.

Kartlegging er ikke noe problem. Parkering har aldri vært noe problem på landet. Det finnes ikke ett eneste jorde man ikke kan parkere ved helt uten problemer. Og når man er ferdig så finnes det ingen spor hverken før, imens eller etter.

Hvis bonden blir forbannet kan du lese om det i mediene. Ikke noe problem det. Ingenting merkelig akkurat.

Så det er ingen andre ting som burde dukke opp.

Alle kornsirkler kan lages på bare 3-4 timer (2-5 tiden på natten). Så da må de herje der kun noen få timer iløpet av en eneste natt. De mest avanserte kornsirklene tar kanskje opptil 5 timer å lage.

Så det blir absolutt ingen trafikk på kvelden.

Her er det ingenting å tenke på.

Man har altså en lang oppskrift som beskriver fremgangsmåten i detalj time for time fra de begynner noen timer etter midnatt til de er ferdig i 4 5 tiden ( eller der om kring )

Nå må vi også huske på at bonden ikke har noen mulighet til å oppdate uvanlig aktivitet. Sover man etter en hard arbeidsdag så merkre man ikke om noen tramper i åkeren 7 km borte. Han er opptatt av gården i den grad han er i stand til. Ingen mennesker kan passe på noe 24/7. Og bonden som har så mye annet å stri med klarer vel knapt å passe på halvparten av tiden, om ikke enda mindre. Og biler kjører forbi hver dag så bonden vil aldri noen sinne legge merke til en enkelt bil, spessielt ikke om natten.

Så langt har det ikke kommet noen beviser for alternativer. Alt som kan bli fremlagt uten bevis kan avvises uten bevis.

Hvis jeg skal akseptere kornsirkler som ikke er skapt av mennesker uten bevis så må jeg akseptere absolutt alt den menneskelige fantasi har evne til å finne på.

Ingen kan si at utenomjordiske romskip skal aksepteres uten bevis, men samtidig skal ikke mummitroll aksepteres uten bevis.

Occams barberblad skjærer effektivt bort tull og tøys.

At man godtar forklaringer som det ikke finnes bevis for viser bare at man er så åpen at hjernen faller ut.

Virker som enkelte her kun er interessert i skrive feil, si at andre har sagt ting de aldri har sagt, gjette, fantasere, lyve, motsi seg selv og finne på tall.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig synes jeg det virker som du ikke engang har fått med deg hva du selv mener. Du kommer med tilsynelatende tilfeldige uttalelser som ikke ser ut til å ha noen relevans eller som ikke sier noe om sirklene er menneskeskapt eller ikke (f.eks. bondens reaksjon), og du motsier deg selv hele tiden.

Blir bonden mer eller mindre forbannet avhengig av om det er romvesener eller mennesker som står bak?

Tror du ikke bønder sover midt på natten som de fleste andre? Uansett, hva har dette med om det er menneskeskapt eller ikke å gjøre?

Dette vet du er feil. Alt du har nevnt så langt er diskutert flere ganger.

Du låser deg til utenomjordiske vesener til tross for at det i følge din argumentasjon like gjerne kunne ha vært tusser, troll, nisser, feer, enhjørninger, osv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kan ikke bevise UFO teorien , jeg kan heller ikke avvise den

Man kan bevise at mennesker har laget noe kornsirkler og at de kan lage dem

man kan ikke avvise det .

Hva med følgende teori: "Kornsirkler lages av bønder med UFO."

Det vil jo i så fall også forklare den (angivelig) manglende reaksjonen fra bøndene.

Lenke til kommentar

Ingen her som påstår at kornsirkler bare blir laget når bonden sover. Kornsirkler kan utmerket lages når bonden er våken, bortreist eller hjemme. Ja kornsirkler kan lages helt enkelt uten hensyn til bonden også. Det hjelper ingenting å bruke bonden som argument mot menneskeskapte kornsirkler.

Kartlegging er ikke noe problem. Parkering har aldri vært noe problem på landet. Det finnes ikke ett eneste jorde man ikke kan parkere ved helt uten problemer. Og når man er ferdig så finnes det ingen spor hverken før, imens eller etter.

Hvis bonden blir forbannet kan du lese om det i mediene. Ikke noe problem det. Ingenting merkelig akkurat.

Så det er ingen andre ting som burde dukke opp.

Alle kornsirkler kan lages på bare 3-4 timer (2-5 tiden på natten). Så da må de herje der kun noen få timer iløpet av en eneste natt. De mest avanserte kornsirklene tar kanskje opptil 5 timer å lage.

Så det blir absolutt ingen trafikk på kvelden.

Her er det ingenting å tenke på.

Man har altså en lang oppskrift som beskriver fremgangsmåten i detalj time for time fra de begynner noen timer etter midnatt til de er ferdig i 4 5 tiden ( eller der om kring )

Nå må vi også huske på at bonden ikke har noen mulighet til å oppdate uvanlig aktivitet. Sover man etter en hard arbeidsdag så merkre man ikke om noen tramper i åkeren 7 km borte. Han er opptatt av gården i den grad han er i stand til. Ingen mennesker kan passe på noe 24/7. Og bonden som har så mye annet å stri med klarer vel knapt å passe på halvparten av tiden, om ikke enda mindre. Og biler kjører forbi hver dag så bonden vil aldri noen sinne legge merke til en enkelt bil, spessielt ikke om natten.

Så langt har det ikke kommet noen beviser for alternativer. Alt som kan bli fremlagt uten bevis kan avvises uten bevis.

Hvis jeg skal akseptere kornsirkler som ikke er skapt av mennesker uten bevis så må jeg akseptere absolutt alt den menneskelige fantasi har evne til å finne på.

Ingen kan si at utenomjordiske romskip skal aksepteres uten bevis, men samtidig skal ikke mummitroll aksepteres uten bevis.

Occams barberblad skjærer effektivt bort tull og tøys.

At man godtar forklaringer som det ikke finnes bevis for viser bare at man er så åpen at hjernen faller ut.

Virker som enkelte her kun er interessert i skrive feil, si at andre har sagt ting de aldri har sagt, gjette, fantasere, lyve, motsi seg selv og finne på tall.

nå snakker du ut fra bedre viten .

en person som bor et sted der det nesten aldri er trafikk vil selvfølgelig merke det når det bli uvanlig mye trafikk

når det er mørk så vil man også merke lys fra biler langt borde , så fremst det ikke er noen åser i veien

( de kan jo ikke kjøre helt uten lys )

Påstanden at om at man ikke merker spor etter kjøretøy på marka er direkte tøv

selv mennesker lager spor etter seg , men de er ikke så synlige

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig synes jeg det virker som du ikke engang har fått med deg hva du selv mener. Du kommer med tilsynelatende tilfeldige uttalelser som ikke ser ut til å ha noen relevans eller som ikke sier noe om sirklene er menneskeskapt eller ikke (f.eks. bondens reaksjon), og du motsier deg selv hele tiden.

Blir bonden mer eller mindre forbannet avhengig av om det er romvesener eller mennesker som står bak?

Tror du ikke bønder sover midt på natten som de fleste andre? Uansett, hva har dette med om det er menneskeskapt eller ikke å gjøre?

Dette vet du er feil. Alt du har nevnt så langt er diskutert flere ganger.

Du låser deg til utenomjordiske vesener til tross for at det i følge din argumentasjon like gjerne kunne ha vært tusser, troll, nisser, feer, enhjørninger, osv.

Hvorfor tror du hel tiden at jeg spør om flere detaljer hvis jeg ikke har fått med meg det spør etter ?

her er det du som ikke evner å se sammenhengen

Det spiller ingen rolle om det er rom-vesener eller mennesker som herjer i åkeren bonde burde bli såpass forbannet at han tyr til mediene for å få slutt på hærverket.

som sagt det er utrolig hvor var mange er for forstyrrelser.

tull , Det ert mye her som ikke er tatt opp

Kutt ut tøvet di tog bland ikke inn ting som er 100% fantasi uten jordiske referanse.

ufoer er jordisk referanse

og jeg må presisere en gang til at UFO er ikke automatisk rom-vesener

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...