Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?

Anbefalte innlegg

poenget var bare at det er lit merkelig at man ikke høre noen ting om hvordan bøndene har reagert på alle kornsirklene

Hvorfor insisterer du på å lyve? Dette er ikke merkelig. Man hører masse om hvordan bøndene reagerer.

Det er bare du som ikke hører etter. Du kan ikke si "man hører ikke noen ting om hvordan bøndene har reagert" når man faktisk har hørt masse om hvordan bønder reagerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

poenget var bare at det er lit merkelig at man ikke høre noen ting om hvordan bøndene har reagert på alle kornsirklene

Hvorfor insisterer du på å lyve? Dette er ikke merkelig. Man hører masse om hvordan bøndene reagerer.

Det er bare du som ikke hører etter. Du kan ikke si "man hører ikke noen ting om hvordan bøndene har reagert" når man faktisk har hørt masse om hvordan bønder reagerer.

nei , har snakker du bedre en du vet.

i de dokumentmaterne var det kun et eneste gang en bonde som reagerte.

da ga han full fart pløyde gjennom kornsirkelen

Hvor har der plutselig blir så opptatt av en debatt som er avkuttet flere ganger .

Nå virker det som det er 3-4 stykker her inne som ska prate i munnen på hverandre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Å dra inn bondens reaksjon eller mangel på sådan er meningsløst og all den feilinformasjonen elgen sprer er direkte løgn.

Er det løgn å etter lyse bedre forklaringer på hvordan man konkret går frem , trinn for trin for å lage disse kornsirklene ?

For det er nettop det du påstår .

Lenke til kommentar

Og gnåler frem den samme dårligere / mangelfulle forklaringen hver gang jeg spør etter mere

Det holder ikke med halvferdige forklaringer.

Du spør de samme spørsmålene gang på gang også, still nye spørsmål så får du nye svar.

Men igjen, de filmene som faktisk viser mennesker lager kornsirkler besvarer hvordan de blir laget ganske godt, ettersom det er filmet hvordan.

Om man ser filmen, så ser man nøyaktig hvordan de lager en kornsirkel.

Trinn for trinn, fra vanlig åker til kornsirkel. Hva mer vil du ha?

Ditt sterkeste kort er vel hvordan man gjemmer seg på en øde åker om natta ved veier det ikke er biler på, som også har blitt besvart flere ganger. Ganske enkelt faktisk, når det er mørkt og ingen personer, så er det faktisk utrolig lett å gjemme seg...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Å dra inn bondens reaksjon eller mangel på sådan er meningsløst og all den feilinformasjonen elgen sprer er direkte løgn.

Er det løgn å etter lyse bedre forklaringer på hvordan man konkret går frem , trinn for trin for å lage disse kornsirklene ?

Vet ikke hvordan man kan forklare bedre enn dette, en film som viser nøyaktig hvordan det blir laget.

Har blitt postet kanskje 10 sånne filmer i tråden her, har du ikke fått med deg noen av de?

Si ifra om det er noe uklart der, kan sikkert forklare det man ser på filmen om du mener det er lettere...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Kan du ikke lese? Hvor er det jeg påstår at "å etterlyse bedre forklaringer på hvordan man konkret går frem for å lage kornsirkler" er løgn?

Det jeg skriver er "å dra inn bondens reaksjon eller mangel på sådan er meningsløst og all den feilinformasjonen elgen sprer er direkte løgn".

Feilinformasjonen her er direkte sitert i innlegg 821 som siterer deg der du har skrevet "poenget var bare at det er lit merkelig at man ikke høre noen ting om hvordan bøndene har reagert på alle kornsirklene".

Dette er direkte løgn og jeg kan ikke forstå hvordan du kan uttale deg så feil på andres vegne. Man har hørt om bønders reaksjoner på kornsirkler selv om du ikke har hørt det.

Du kan ikke si "man har ikke hørt" når det i virkeligheten er "jeg har ikke hørt".

Slutt å lyv. Hvorfor klarer du ikke å være ærlig?

Hvordan kornsirkler er laget steg for steg er blitt vist om og om igjen til deg med youtube videoer. Bare et fåtall personer kan helt stille lage enorme kornsirkler iløpet av noen få timer midt på natta.

Så lenge du sier den samme løgnen om å etterlyse "trinn for trinn hvordan man lager kornsirkler" så vil vi fortsette å poste de samme videoene som viser nettopp dette. Er du blind? Er du døv? Hvordan er det umulig for deg å oppfatte innholdet i disse videoene?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Og gnåler frem den samme dårligere / mangelfulle forklaringen hver gang jeg spør etter mere

Det holder ikke med halvferdige forklaringer.

Du spør de samme spørsmålene gang på gang også, still nye spørsmål så får du nye svar.

Men igjen, de filmene som faktisk viser mennesker lager kornsirkler besvarer hvordan de blir laget ganske godt, ettersom det er filmet hvordan.

Om man ser filmen, så ser man nøyaktig hvordan de lager en kornsirkel.

Trinn for trinn, fra vanlig åker til kornsirkel. Hva mer vil du ha?

Ditt sterkeste kort er vel hvordan man gjemmer seg på en øde åker om natta ved veier det ikke er biler på, som også har blitt besvart flere ganger. Ganske enkelt faktisk, når det er mørkt og ingen personer, så er det faktisk utrolig lett å gjemme seg...

Dere her jo ikke kunne gi meg svar på hvorfor man ikke høre noe fra bøndene i disse dokumentnumrene , hvorfor er ikke noen av bøndene intervjuet ?

det er heller ikke kommet noen ordentlig forklaring på hvordan de klarer å gjemme seg , og ikke minst hvor gjør de av kjøretøyene ?

Hvis det kommer flere biler med lys langs veien , forbi gårdsbruket så burde jo bonden merke det uansett hvor mye eller lite trafikk det er der.

spesielt hvis det er lite trafikk der under normale omstendigheter

Lenke til kommentar

Dere her jo ikke kunne gi meg svar på hvorfor man ikke høre noe fra bøndene i disse dokumentnumrene , hvorfor er ikke noen av bøndene intervjuet ?

Fordi det er irrelevant? Det er jo bare meningsløst støy som du prøver å forvirre oss med. Det har ingen ting med saken å gjøre.

det er heller ikke kommet noen ordentlig forklaring på hvordan de klarer å gjemme seg , og ikke minst hvor gjør de av kjøretøyene ?

Hvis det kommer flere biler med lys langs veien , forbi gårdsbruket så burde jo bonden merke det uansett hvor mye eller lite trafikk det er der.

Hvorfor lyver du alltid? Hvorfor kan du aldri være ærlig? Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kan du ikke lese? Hvor er det jeg påstår at "å etterlyse bedre forklaringer på hvordan man konkret går frem for å lage kornsirkler" er løgn?

Det jeg skriver er "å dra inn bondens reaksjon eller mangel på sådan er meningsløst og all den feilinformasjonen elgen sprer er direkte løgn".

Feilinformasjonen her er direkte sitert i innlegg 821 som siterer deg der du har skrevet "poenget var bare at det er lit merkelig at man ikke høre noen ting om hvordan bøndene har reagert på alle kornsirklene".

Dette er direkte løgn og jeg kan ikke forstå hvordan du kan uttale deg så feil på andres vegne. Man har hørt om bønders reaksjoner på kornsirkler selv om du ikke har hørt det.

Du kan ikke si "man har ikke hørt" når det i virkeligheten er "jeg har ikke hørt".

Slutt å lyv. Hvorfor klarer du ikke å være ærlig?

Hvordan kornsirkler er laget steg for steg er blitt vist om og om igjen til deg med youtube videoer. Bare et fåtall personer kan helt stille lage enorme kornsirkler iløpet av noen få timer midt på natta.

Så lenge du sier den samme løgnen om å etterlyse "trinn for trinn hvordan man lager kornsirkler" så vil vi fortsette å poste de samme videoene som viser nettopp dette. Er du blind? Er du døv? Hvordan er det umulig for deg å oppfatte innholdet i disse videoene?

jeg lyver ikke , jeg har sett svært lit til bøndenes reaksjon gjennom disse dokumentarene.

du kan umulig har fulgt med på serien med dine uttalelser her

Lenke til kommentar

Fordi det er irrelevant? Det er jo bare meningsløst støy som du prøver å forvirre oss med. Det har ingen ting med saken å gjøre.

det er jo en viktig del av det hele.

Lenke til kommentar

jeg lyver ikke , jeg har sett svært lit til bøndenes reaksjon gjennom disse dokumentarene.

du kan umulig har fulgt med på serien med dine uttalelser her

Jeg har sett svært mye til bønders reaksjoner. Hvilke dokumentarer snakker du om?

Du kan ikke si "man har ikke sett" når virkeligheten er at "du har ikke sett". Det blir isåfall løgn. Selvsagt lyver du når du vrir om på saken slik. Du vrir alltid saken over til å fremme din side og du lyver om og om igjen, som eksemplifisert her.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Forklar hvordan bondens reaksjon på noe som helst er relevant for noe som helst i saken her?

Du mener hvordan man gjemmer seg i mørket når nærmeste person sover helt uvitende kanskje 1km unna?

Tro meg, det er ikke så vanskelig som det kanskje høres ut som...

Biler kan ofte parkere langs veien, ved skogholt, langs jorde, i skogsveier osv.

Antagelig kan de stoppe midt i veien på natta uten at noen merker det. Pleier ikke å være mangel på parkeringsmuligheter på veier som går ved og langs jorder...

Tipper de ikke kjører gjennom tunet til bonden og parkerer utenfor soverommet hans.

Er ganske lett å kjøre på natten/kvelden uten at noen tenker over det.

Og, man kan gå, sykle, bli kjørt av andre, osv.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg du beveger deg bort fra det jeg skriver om. Du skriver at vi må ha hatt besøk på grunn av alle hendelsene. Betyr ikke dette nettopp at alle hendelsene som du mener ikke kan forklares er bevis for at vi har hatt besøk?

Det er ikke beviser for noen ting

besøk fra verdensrommet var bare en mulighet som man ikke har klart å bevise

jeg har ikke sagt noe ut over det

Du skrev: "påstanden går jo nettop på at vi må ha hatt besøk på grunn av alle de uendelige hendelsene"

Hvordan mener du man skal tolke " ha hatt besøk" og at det er "på grunn av alle de uendelige hendelsene"? Jeg klarer ikke å tolke det på noen annen måte enn at du mener at hendelsene i seg selv er bevis for besøk fra romvesener.

Hva gjør romvesener mer sannsynlige enn Mummitrollet? Kan du bevise at det ikke er Mummitrollet som har laget kornsirklene?

Hvis han hadde reagert så hadde det bli mye mer fokus på dette og man kunne fo bedre forkleringer på hva som faktisk skjedde .

Du nevnte "bondens reaksjon" som et problem med forklaringen om at mennesker står bak kornsirklene. Det jeg spør deg om er hvorfor du mener det.

Hvorfor skulle bonden reagere på mennesker men ikke romvesener som lager kornsirkler?

Det er allerede forklart. Hvor vanskelig tror du det er å gjemme seg i mørket?

Kjøretøyer? De kan parkeres nærmest hvor som helst.

Lenke til kommentar

vet du hver langt unna disse lysene vises ?

vet du når bonden sover ?

jeg tror ikke det

og skal de rekke å lage disse kornsirklene så må de være på plass nesten før det blir mørkt.

det er ikke noe man greier på den tiden bonden sover , i hvertfall ikke på morgensiden .

når jeg selv bor ute på landet ( dog ikke så veldig øde ) så vet jeg hvor liter som skal til før en blir oppdaget

Lenke til kommentar

Du skrev: "påstanden går jo nettop på at vi må ha hatt besøk på grunn av alle de uendelige hendelsene"

Hvordan mener du man skal tolke " ha hatt besøk" og at det er "på grunn av alle de uendelige hendelsene"? Jeg klarer ikke å tolke det på noen annen måte enn at du mener at hendelsene i seg selv er bevis for besøk fra romvesener.

Da her du misforstått poenget

Hva gjør romvesener mer sannsynlige enn Mummitrollet? Kan du bevise at det ikke er Mummitrollet som har laget kornsirklene?

mumietrollet er ren fantasi det er ikke de merkelige observasjonene man har hatt , bevist gjennom serien "ufo Europa"

Du nevnte "bondens reaksjon" som et problem med forklaringen om at mennesker står bak kornsirklene. Det jeg spør deg om er hvorfor du mener det.

Hvorfor skulle bonden reagere på mennesker men ikke romvesener som lager kornsirkler?

Det har ikke noe med hvem som lager dem , bonden burde reager uansett .

Det er allerede forklart. Hvor vanskelig tror du det er å gjemme seg i mørket?

Kjøretøyer? De kan parkeres nærmest hvor som helst.

forklart ?

det er ikke forkler over hode , det er bare komme noen antagelser her som er ufullstendige.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke det

og skal de rekke å lage disse kornsirklene så må de være på plass nesten før det blir mørkt.

det er ikke noe man greier på den tiden bonden sover , i hvertfall ikke på morgensiden .

når jeg selv bor ute på landet ( dog ikke så veldig øde ) så vet jeg hvor liter som skal til før en blir oppdaget

Lysene reiser til de treffer noe, men hvor mange biler observerte du mellom 1 og 5 i natt?

Hvor mange av disse stoppet opp langs veien?

Om du ikke observerte noen, hvorfor skulle bonden gjort det?

Bonden sover mellom 1-5, som stort sett alle andre.

Om ikke, så sitter han ihvertfall ikke på taket med nattkikkert.

Hvor lang tid tror du det tar for f.eks 5 mann å lage en kornsirkel med grei størrelse?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

jeg tror ikke det

Det er naturlig å annta at de fleste bønder sover om natten. Er man i tvil kan man enkelt gå forbi huset noen kvelder og notere seg tidspunktet.

Hvorfor lyver du så mye? Det er ikke snakk om lys her.

Hvorfor lyver du? Hvorfor kan du ikke diskutere ærlig? Som du har blitt vist mange ganger tidligere så rekker man å lage kornsirkler ved å være på plass lenge etter at det har blitt mørkt. Det er noe man greier på brøkdeler av den tiden bonden sover. Spessielt på morgensiden.

Da jeg bodde på landet, svært øde, så kom det kanskje en bil forbi hver tredje time. Det var ingen bønder der som lettet et øyebryn av den grunn. På natten vet jeg ikke hvor mange biler som kjørte forbi, da sov jeg. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...