Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at du vet lite både om menneskelig natur og fysiske lover elgen, og har alt for stor tiltro til "noe du så på TV engang". Forklaringen på at det ikke knekker har blitt gitt til deg tidligere.

 

AtW

 

Supplement til posten :p

http://weirdthingsonetsy.tumblr.com/

 

 

Om de kan reise trygt i verdensrommet vil ikke våre våpen være det værste fartøyet har opplevd ;)

Fartøyet som trengs vil nok ikke bli nevneverdig påvirket av f.eks atombomber

 

 

Ikke vet jeg, men vi har jo uansett kjemiske våpen? Hvis noe eksisterer prøver vi jo finne måter å ødelegge det på eller dø i forsøket.

Lenke til kommentar

Problemet er at du vet lite både om menneskelig natur og fysiske lover elgen, og har alt for stor tiltro til "noe du så på TV engang". Forklaringen på at det ikke knekker har blitt gitt til deg tidligere.

 

AtW

 

hvor da? , jeg har ikke sett antydninger til det en gang.

Det ensete som var nevnt var naturlig vekst og det løser ikke problemet , heller tvert i mot

Lenke til kommentar

 

Problemet er at du vet lite både om menneskelig natur og fysiske lover elgen, og har alt for stor tiltro til "noe du så på TV engang". Forklaringen på at det ikke knekker har blitt gitt til deg tidligere.

 

AtW

 

Ikke vær så arrogant og nedsettende mot andre. Det sier mest om deg.

 

 

Kanskje,, men det får så være, jeg har diskutert endel med elgen før, og han vet ikke så mye om disse temaene. Det burde han ta innover seg når han skal finne ut av ting.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Problemet er at du vet lite både om menneskelig natur og fysiske lover elgen, og har alt for stor tiltro til "noe du så på TV engang". Forklaringen på at det ikke knekker har blitt gitt til deg tidligere.

 

AtW

 

Ikke vær så arrogant og nedsettende mot andre. Det sier mest om deg.

 

 

Ikkje i dette tilfellet. Alle innleggene til den andre elgen i alle diskusjonene han engasjerer seg i viser oss at det er en person med særdeles lite kunnskap og innsikt, med særdeles liten vilje til å prøve å sette seg inn i fakta. Å tro på alt mulig tull han får servert på nettet er han derimot flink til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere av der er direkte nedlatende her av flere grunner

 

jeg har faktisk sett alle 3 episoden av serien .

Der var det mange spørmål som ble stilt uten skikkelige beviser

og så kommer dere utenfra ,som overhode ikke har fått med seg noen av programmene og tror at dere har fasiten

 

Her er det flere av spørmålene dere fullstendig ignorerer , sikker fordi dere ikke har fått med dere det viktigste

 

jeg spurte hvordan kan utvokste aks bøye seg over natta , uten å knekke .

svaret jeg får er at det er naturlig vekst .

Det svaret henger bare ikke samen

og så påstår dere at jeg er uviten

Skal jeg ta dere seriøst eller ?

Lenke til kommentar

 

Av alt man vet om menneskelig natur , fysiske lover o.s.v så er der rett og slet ikke spesielt sannsynl at mennesker lager alle.

 

Nettopp pga. det vi vet om menneskelig natur, er det så enkelt å debunke dette "fenomenet" som et iboende latent ønske om å tro på noe overnaturlig eller mystisk, det være seg kornsirkler eller ufoer etc. De fleste av oss blir pirret av slikt, men bare de mest "ekstreme" tror fullt & fast på det, og innretter faktisk livene sine etter det. Og de blir fornærmet når noen ødelegger illusjonen:

 

http://rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=85881&sok=1

 

som gjaldt dette:

 

http://www.aftenbladet.no/jaeren/Star-fram-som-mannen-bak-kornsirkelen-3260922.html#.Uwz-0fl5Ny4

Lenke til kommentar

Hva mener du med ordet "debunke" ?

 

 

 

Her må jeg gjenta at jeg har mest tro på naturlige fenomener angående kornsirklene.

romernesen er alt for lite sannsynlig

menneskeskapte , i et slikt omfang er lit for mye bestemt til at man kan sannsynliggjøre det

 

Hvorfor er det ingen som har lagt frem noen video hvordan de lagde disse avanserte kornsirklene , når de påstår at de har gjort det ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

"Hun var selv ute på Orre og så kornsirkelen. Allerede da var hun skeptisk til den fordi den ikke hadde de vanlige kjennetegnene som kornsirkler vanligvis har, til tross for at telefoner og kamera sluttet å virke."

 

 

Men det foregikk tydeligvis noe mystisk der allikevel, selv om det var "lureri"

 

Ikke dårlig :)

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Hvorfor er det en selvfølge at man skal tro på alle som står fram og sier de har gjort det? Det kan sikkert være fristende å gjøre det.

Selvfølgelig kan det være at han lyver bare for å havne på TV, men...

 

... hvorfor har i så fall ikke andre personer kommet ut og sagt at det var de?

... hvorfor bestemmer den psykiske damen seg om at det plutselig er en falsk sirkel når han sier det? (Burde ikke hun vite forskjellen, hvis hun faktisk er et medium?)

Lenke til kommentar

jeg var på jakt etter nye bevis

ingen av videoene viser hvordan aksene bøyes , kun at de blir trampet ned

Det var for dårlige nær-filming

( jeg tok hurtig gjennomgang )

 

Det var heller ikke det jeg ment da jeg snakket om en avanserte sirkler

 

Mønstrene er heller ikke så veldig avanserte.

 

 

så hvor er beviset på at aksene bøyes av mennesker ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Du misforstår hvordan bevisgangen fungerer. Vi har vist video og lignende på at mennesker gjør det. Om du påstår at dette ikke er godt nok, må du nesten bevise hvorfor det ikke er godt nok. Ikke bare si at du har sett en video som forklarer det, men faktisk bevise det du sier.

Han spør nå hvordan aksen blir bøyd, tidligere i tråden ble det anslått at 50% av sirklene var laget av aliens og 50% av mennesker, så inntil 100% er beviselig menneskeskapte, så er det en tapt sak.

 

Om vi beviser at 5 000 kornsirkler er menneskeskapte, er vi fortsatt bare på 50% av de totalt 10 000 som er rapportert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han spør nå hvordan aksen blir bøyd, tidligere i tråden ble det anslått at 50% av sirklene var laget av aliens og 50% av mennesker, så inntil 100% er beviselig menneskeskapte, så er det en tapt sak.

 

Om vi beviser at 5 000 kornsirkler er menneskeskapte, er vi fortsatt bare på 50% av de totalt 10 000 som er rapportert.

Det er en skitten debatteknikk, hvor man skyver fra seg kravet om å bevise det man sier, og bare kreve bevis fra motdebatant. Vi har bevist at mennesker skaper kornsirkler. Vi har ennå ikke fått beviser for at kornsirkler lages av aliens... :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...