Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kornsirkler er ikke overbevisende eller imponerende. Finnes det en liten, om enn minimal, grunn til at man skal tro at de IKKE er menneskeskapt? :huh:

Og hvorfor skal alt ende med "vi vet ikke" når det kommer til slikt? Burde det ikke heller konklusjonen være "jeg forstår ikke hvordan man laget det", i stede for å dra inn helt absurde ting som i hvert fall ikke gir noen god forklaring.

Det er mer imponerende og mange ganger mer komplisert å lage en moderne mobiltelefon eller datamaskin. Det er utenfor min fatteevne hvordan man for flere hundre år siden klarte å komme opp med vanvittige (og korrekte) formler og postitulater for hvordan verden vår henger sammen. Eller hvordan en datatyv kan komme seg inn i det som virker som svært sikre databaser. Eller hvordan vi klarer å se vår egen jord på et bilde tatt fra Mars. Eller hvordan en illusjonist får til alle sine triks...

Ja, det er mye rundt oss som er uhyre komplisert og nærmest umulig å vite akkurat hvordan alt er laget eller fungerer, eller hvordan noen har fått til. Men kornsirkler er vel knapt en av de tingene.

 

Nei man lurer seg selv om man må ty til helt ville forklaringer fordi man ikke helt forstår hvordan noen har fått til noe. Skulle jeg skylt på faktiske demoner fra helvete som tagget en stygg (men imponerende) tegning på veggen lenger nedi gata? :hmm:

  • Det er 7,2 milliarder mennesker på jorden, hvor en god del av disse har mulighet til å lage noe slikt, som altså ser rimelig menneskelagd ut også (sjokkerende?). I tillegg vet vi at det er noe vi mennesker liker å lage (kunst), og noen gjør det åpent og med vilje sirkler i kornåkere, uten å legge skjul på det.

 

  • På motsatt side så har det aldri vært konkludert med at det har eksistert aliens på jorden. Vi har ingen grunn til å tro at de er kunstneriske, eller lager sirkler i korn, som strengt talt er en menneskegreie (vi dyrker og lever av det). Og gitt at det hadde vært aliens på jorden med en viss mengde teknologi, så ville det vært rimelig patetisk at de må ty til så simpelt/enkle midler.

Sannsynligheten blir da 0 VS 7250000000...

Endret av Andrull
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er jo enten det eller f.eks ånder, healere, nærsynte og tilsvarende. Å tro på at aliens lager dem er 4 hakk mer logisk enn at åndeverdenen lager det :)

 

 

Men, ser fortsatt ikke logikken i at det er logisk at mennesker og aliens lager 50/50 av de hver, men for all del :)

 

At romvesner finnes er veldig sannsynlig, mtp antall planeter som er innenfor den levlige sonen, der man vet det teoretisk sett kan oppstå liv. At disse har besøkt jorden er usannsynlig, pga avstand og antall planeter. At aliens tagger ned våre jorder, vel, høres rart ut etter min mening.

Lenke til kommentar

Og kva er det som får deg til å tro det?

 

Kva er det som gjør at det er mere sannsynlig at det er aliens som lager kornsirkler enn at det er mennesker som gjør det?

 

Kva er det som gjør det sannsynlig at vesener fra en annen planet som har reist til jorden gir seg til kjenne ved å trampe rundt i kornåkre?

 

For meg er det fullstendig absurd å tro på noe slikt.

 

Og ja, du må svare. Det er det som er hele poenget med en diskusjon, å ha ett standpunkt til noe, og så være i stand til å forklare korfor en har det standpunktet. Så langt har dine innlegg ikkje hatt noe mere å fare med enn eg hadde klart å komme med om eg hadde trodd på julenissen, og skulle prøvd å argumentere for at julenissen finnes.

Lenke til kommentar

Det er en mengde vitner for alt mulig rart. Det flommer over av folk som har sett engler, blitt borført og fått barn med aliens, snakker med ånder, ser/føler energier osv. Vitneutsagn om "alternative" ting kommer hovedsakelig fra de som først og fremst tror. Nettet flommer over av alt, problemet er å sortere ut det troverdige fra det som ikke er troverdig.

Lenke til kommentar

Og det er enda flere bevitnelser om folk som kutter og former kornåkere, samt enda flere bevitnelser om at mennesker eksisterer...

Det flommer også over på nettet om spaghettimonsterer, ja selv en større Wiki-artikkel og nettside om det. S hva er det du IKKE finner på nettet?

 

 

 

hvorfor de eller det lages sirkler er vanskelig å si.

Er det virkelig vanskelig å se det?
Tips:
- Skape "myter" og historier
- Skape publisitet rundt sin egen eller andres åker
- Kjedsomhet

- kreativitet (noen gikk tom for spraybokser eller vegger å tagge på?)
- Penger (ja, som det meste andre så kan folk tjene en del penger på det)
- Morsom spøk. Har nok i min barndom gjort smådumme ting som sikkert virket meningsløst for en del.

Lenke til kommentar

Der har vel vært en mengde indikasjoner, og bevitnelser. Det flommer om det også på nettet, det vet de fleste.

 

Hvordan og hvorfor de eller det lages sirkler er vanskelig å si.

 

Og alt som står på nettet er jo sant. :hmm:

 

Eg er en av de som er overbevist om at der finnes levende intelligente vesen på andre planeter. For meg er det rett og slett slik at det må være liv andre steder enn på jorden også.

 

Astronomene snakker om at det er tusen milliarder galakser i universet, og i kvar galakse er det fra hundre milliarder stjerner til mange hundre, kanskje tusen milliarder stjerner i de største galaksene. Dersom sjansene for at det skal oppstå liv er så små at det bare er her på jorden at det har skjedd, tror eg ikkje det hadde skjedd her heller.

 

Vi har i løpet av noen få år oppdaget tusenvis av planeter rundt andre stjerner, og allerede jordliknende planeter som befinner seg i den beboelige sonen rundt stjernen sin.

 

Men, med de fysiske lovene vi kjenner idag, så er det umulig å reise mellom stjernene. Det vil rett og slett ta altfor lang tid, og kreve for mye energi til at det er gjennomførbart med den teknologien vi kjenner, og de fysiske lovene slik vi forstår de. At en sivilisasjon som er mye eldre enn oss helt sikkert har teknologi og kunnskap vi ikkje kan forestille oss enda er ikkje usannsynlig, men de fysiske lovene er der fremdeles. Eg tror ikkje det noen gang blir gjennomførbart å reise utenfor solsystemet. Med mindre vi en gang oppdager at vi fullstending har misforstått de fysiske lovene og at Einsteins relativitetsteori er bare sludder. :nei:

 

På nettet florerer det med påstander om romvesen, og konspirasjonsteorier om det ene og det andre. Påstander, aldri noensinne bevis. Eg er faktisk veldig interresert i emnet, og ser mye på tv, leser mye på nettet og bøker om emnet. Eg har aldri noensinne sett noen underbygge sine påstander på en slik måte at det virker sannsynlig at det er hold i det de påstår. Aldri. Noensinne.

 

Når det gjelder kornsirkler, så har det aldri noensinne blitt fremført troverdige bevis på at det er utenomjordiske vesen som lager de. Kvar einaste gang det har blitt bevist noe, så er det mennesker som har stått fram og forklart at det er de som har laget de, og også demonstrert kordan. Det er veldig sannsynlig at alle andre kornsirkler også er laget av mennesker, og veldig lite sannsynlig at en eneste en er laget av utenomjordiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men, med de fysiske lovene vi kjenner idag, så er det umulig å reise mellom stjernene.

 

Ja akkurat. Med de fysiske lovene vi kjenner i dag ja.

 

Eh.. skal ikke si mer.

Har mine grunner til å tro hva jeg tror, men skal la det ligge. Det var ikke meningen å la det dreies inn på det.

Focuset i denne omgang, var bare tvilen jeg har til at de meste av sirklene er tråkket opp av mennesker.

 

Men nå er vi vel ferdig med dette her, hva?

 

Er gjerne med på en diskusjon om temaet rundt utenomjordiske, men det passer sikkert bedre et annet sted.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Ja akkurat. Med de fysiske lovene vi kjenner i dag ja.

Ingen regel er feilfri eller fullstendig, men det betyr ikke at vi kan slenge inn "hva vi vil" i tomrommet til regelen. Dette er også noe som gjentatte ganger blir benyttet, men da vanligvis av religiøse. "God of the Gaps", hvor man plasserer guden sin i de områdene vitenskapen enda ikke har avdekket.

 

Det blir håpløst å diskutere med folk om man ikke forholder seg til hva som faktisk er fakta. Utallige nettsider og grupper har blitt opprettet for å lage kornsirkler. Vi har hauger på hauger med bevis på at det er menneskeskapt. Vi har ikke et fnugg av bevis på at det er "noe annet" som har laget det, utenom den åpenbare "vi kan ikke bevise at mennesket har laget absolutt alle 100% av kornsirkler". Men det kan vi aldri bevise. Om jeg laget en kornsirkel i natt, og ikke sa det til noen som helst, ville det teknisk sett aldri kunne bli bevist at det var menneskeskapt.

 

(Men sannsynligheten for at det er menneskeskapt, er så nær 100% at det ikke er noe diskusjonstema blant dagens vitenskapsmenn og forskere)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kornsirkler - Overbevisningen om at en rase teknologisk avansert nok til å reise trygt i verdensrommet ville parkert det uvurderlige framkomstmiddelet sitt i nærheten av planetens mest fremmedfiendtlige og morderiske beboer.

 

Blir som å kjøre bilen til Austin powers, kledd som Apollo Creed mot Drago, med Tomboy på overdimensjonerte høyttalere, gjennom Iran.

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på et program på TV for en tid siden ( Discovery ? ? ) som gjaldt temaet.

Det ble vist frem noen videoer som jeg bet merke i.

 

Likt dette ( frem til ca 2:30 )

 

 

Fant videoen etter et kjapt søk på Youtube

Videoen er desverre av elendig kvalitet , videoen i TV programmet var langt bedre.

 

Hoax ?

 

Lenke til kommentar

De fleste har vel sett denne videoen:

 

 

For de som ikke kjenner til symbolet:

 

http://www.youtube.com/watch?v=2OlnUbHofJ4

 

Videoene beviser ikke noe for andre kornsirkler. Men det beviser noe som heter "confirmation bias", hvor folk leter etter beviser som støtter deres eget syn. Når de ikke klarer å bevise noe, eller at det er "for vanskelig for mennesker å lage", så blir det automatisk forklart etter deres eget tankesyn som fakta.

Lenke til kommentar

Hva får dere til å konkludere med at hvis mennesker kan kan lage noen kornsirkler og har også gjort de , så har de også laget absolutt alle

 

Av alt man vet om menneskelig natur , fysiske lover o.s.v så er der rett og slet ikke spesielt sannsynl at mennesker lager alle.

 

Avanserte mønstre krever full kontroll - som er vanskelig i mørket . noen av aksen var også lagt ned etter et bestemt mønster.

Hvem får til å flette aksene i mørket

 

Store avanserte sirkler krever selvfølgelig masse mennesker hvis tiden er knapp .

Hvordan kommer et helt busslast av mennesker seg fra og til uten at noe merker det

Når det i tillegg gjør det til bøndenes store forargelse så blir det enda mer betenkelig

 

jeg anbefaler alle som ikke har sett dokumentaren om lete den opp og se den i sin helhet

 

et viktig punkt som enkelte har tatt lit lettvint er knekken , eller bøyen på aksene.

 

Det er kike naturlig at et aks som sto rett opp i går , skal være bøyd i 90 grader uten å knekke dagen etter

Dette til og med få cm over bakken

Hvis det derimot skjedde gradvis så blir det noe annet

 

Derfor virker forklaringen noe spinkel og bastant , som om at noen har bestemt at det skal være menneskekunnskap

 

Alle kan bruke planker å tau for tråkke ned kornakser , det er bare måten det blir gjort på som ikke stemmer med forklaringene

 

Her mangler forkleingen på hvordan man bøyer kornet i løpet av natta , uten at det knekker

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...