Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Jovist kan jeg det, for det er akkurat det det er.

Det er alltid "noe jeg ikke har fått svar på" eller "denne ubetydelige detaljen"

Aldri hva den ene detaljen betyr eller hva du faktisk ikke har fått svar på, det blir ren gjetning ut fra din mantra, "korn kan ikke bøyes sånn", som går igjen ca hele tiden uten noe særlig fornuftig/forståelig utenom det.

 

"Korn kan bøyes" sånn er mitt nye bevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at dere har svart på noe så er det forsatt noen jeg ikke her fått svar på

da skal man normalt enten svare på det jeg spør om eller så lar man være

 

Slik jeg oppfatter det så gir der meg samme svaret gang på gang som om dere ikke forstår spørmålet

 

Det kan man ikke kalle for stygg diskusjonsteknikk

Men har du tidligere bevisst skrevet løgn? Eller kan du faktisk svare på tiltale?

Nå må dere ro der ned.

 

Selvfølgelig er disse mønstrene definert som kornsirkler.

Det jeg derimot reager på er dere nekter for at korn som er lagt ned slik at de ser ut som en sirkel skal defineres som en kornsirkel , kun disse mønstrene som geometrisk sett ikke er noen sirkel.

 

en stjerne er jo en stjerne , selv om det også defineres som en kornsirkel

Hvis ikke du kan sitere noen på det du angriper her så regner jeg med du er enig i at det du sier er feil?

 

Om du hverken kan innrømme feil eller sitere regner jeg med du er enig i at det du sier er løgn?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Om du hverken kan innrømme feil eller sitere regner jeg med du er enig i at det du sier er løgn?

Elgen har argumentert mot seg selv mye her, først er det vind, med mennesker som modifiserer, nå er det tilsynelatende umulig at kornsirkler eksisterer da kornet er bøyd sånn.

Altså, verken vind, aliens eller mennesker lager de...

 

Jada, elgen, bare å si at jeg overdriver eller noe eller tull nå, men jeg kan sitere deg på akkurat dette. Har så vidt jeg husker gjort det også...

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Ser ikke noe lyn, men forstyrrelser på opptaket, men ok.

 

Uansett, du syntes ikke det er mistenkelig at en gruppe overvåker ett par jorder og overaskende nok finner kommer en kornsirkel?

Utenkelig at den samme gruppen også står bak kornsirkelen?

Har undersøkt fenomenet og denne saken nærme nok til at jeg tror på dem. Dessuten finnes det mengder av annet materiale. F.eks. videoen jeg postet før den, med "lyskuler". Syns ikke du det er merkelig at britiske militærhelikoptre jager lyskuler over engelske jorder som har formasjoner?

 

Forresten er 7/7/7 formasjonen 350meter lang(det er mer enn tre fotballbaner), og området som er jevnet er 20000 kvadratmeter. Alt gjort på under 105minutter i mørket.

 

For all del, du, elgen, og dere andre koser dere sikkert veldig med å diskutere bøying/knekking og vise hverandre videoer av planter som vokser. Men jeg syns faktisk det er andre, mye mer interessante sider ved dette fenomenet en heller bør fokusere på. Da i første omgang det mest åpenbare, observasjoner av lyskuler ved formasjonene og derfor også en soleklar tilknytning til UFO-fenomenet.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke barer si at der ikke kan svar på det jeg spør om ?

 

Neida, istedet er det noen av dere som finner på alt mulig rart i et forsøk å sverte meg

 

 

jeg har ikke argumenter mot at mennesker kan lage kornsirkler

jeg har heller ikke ment at menneske lager kornsirkler

 

Det jeg stiller spørmål er om alle sirklene er laget av mennesker , om hvordan de får de til hvis man tar hensyn til alle omstendighetene og hvorfor bøyen på kornet vedvarer og ikke knekker kornet .

jeg stiller også spørmål hvorfor disse sirklene oppdages så plutselig

samt en del andre spørmål .

 

Det dere ikke kan eller vil svare på er noen av spørmålene rundt knekken

 

så jeg forsøker en siste gang

men der forstår sikker ikke spørsmålet .

 

Kan mennesker bøye stive strå uten å knekke dem ?

I filetfele hvordan er det mulig ?

( jeg vil ikke ha tørrprat om vekst og slikt her )

 

 

 

Ja det er mye mystikk rundt dette med kornsirkler

Det er også derfor at jeg ikke er så sikker på at alle sirklene er laget av mennesker så jeg støtter deg Raggizz når du tar opp det med lysende kuler o.s.v

 

Problemet er jo at man må ned på detaljnivå for få svar på flere spørmål

kanskje har disse lysnede kulene påvirkning på kornet også og så skjer det noe kjemisk som får ståen til legge seg ?

Kanskje er det vær-lyn så påvirker kornet ?

kanskje er det noe i jorden ?

Hvem vet ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

 

 

Det er ingen soleklar tilknytning til noe som helst, selv om du gjerne ønsker at det skulle vært det.

Hva ser du her?

 

 

En hvit fugl?

Due f.eks...

 

Ja, det var det jeg og tenkte de første 20 sekundene, men etter det ser det overhodet ikke ut som en fugl, da den øker hastigheten betraktelig. De andre klippene ser ikke ut som fugler i det hele tatt. Kan ikke si at noen av objektene oppfører seg særlig fugelaktig heller.

Lenke til kommentar

Uansett om det dere har diskutert den siste tiden kan forklares som naturlig, menneskeskapt, eller ikke, er det fortsatt observert UFOer eller "lysballer" over formasjoner, eller i områder med disse. Noe som gir grunn til ettertanke.

Er du klar over hvor simpelt det er å redigere slikt video-opptak? Spesielt med den dårlige kvaliteten videoen har?

 

Vitneutsagn, bilder og video er ikke godt nok bevis for aliens. Bare se på hvilken som helst action-film. Du har ikke sjans til å gjette alle deler av filmen som er redigert inn, og hvilke deler som er ekte.

 

Og dette har folk mulighet til å gjøre hjemme.

 

Speaking of which:

https://www.youtube.com/watch?v=-pIgETe2pkU

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

 

Uansett om det dere har diskutert den siste tiden kan forklares som naturlig, menneskeskapt, eller ikke, er det fortsatt observert UFOer eller "lysballer" over formasjoner, eller i områder med disse. Noe som gir grunn til ettertanke.

Er du klar over hvor simpelt det er å redigere slikt video-opptak? Spesielt med den dårlige kvaliteten videoen har?

 

Vitneutsagn, bilder og video er ikke godt nok bevis for aliens. Bare se på hvilken som helst action-film. Du har ikke sjans til å gjette alle deler av filmen som er redigert inn, og hvilke deler som er ekte.

 

Og dette har folk mulighet til å gjøre hjemme.

 

Speaking of which:

https://www.youtube.com/watch?v=-pIgETe2pkU

 

Når har jeg sagt noe om aliens? Hele poenget er jo at det er uidentifisert.

 

Ja, jeg kjenner denne videoen, og er klar over at den har blitt kritisert.

 

Påstår du at alle videoer av, og alle vitneutsagn om, lyskuler er falske? Det er isåfall et rimelig bastant, forhastet og irrasjonelt ståsted.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Tja. Har personen klart å redigert inn lyskuler, så klarer han vel å redigere inn en lyskule fremfor et britisk helikopter slik at det ser ut som at helikopteret jager lyskulen. Er det betenkelig da?

Vel, hvis du leter vil du finne titalls, hvis ikke hundrevis av rapporter om både militære og sivile luftfartøy og bakkeraderer som plukker opp UFOer både på radar og synlig lys med pilotenes øyne. Er det betenkelig da?

Lenke til kommentar

Eyewitness Testimony

Memory is not so much a static state as it is an ongoing process - and one which never happens in quite the same way twice. This is why we should have a skeptical, critical attitude towards all eyewitness testimony and all reports from memory - even our own and no matter what the subject, however mundane

Kort fortalt, Vitneutsagn er ikke til å stole på. Selv ikke ditt eget. Hukommelsen din er ikke et A4-ark hvor du skriver ned ting som har skjedd. Det er som en enorm bøtte med vann, som du kaster mer og mer maling inn i, av forskjellige farger. Forskjellige opplevelser med forskjellige farger. Og plutselig får du en farge du ikke faktisk har kastet oppi bøtta, men som er der likevel. Og du sverger på at "joda, det der husker jeg var sånn og sånn". Men spør du en annen, så sier han "Nehei, det var SÅNN". Og en tredje har sin mening om saken.

 

Så, vi er ikke til å stole på, menneskene. Og vi er veldig flinke til å manipulere og redigere bilder og video også.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Hva om vi går over til å diskutere UFO som er i stand til å lage en kornsirkel og/eller har direkte tilknytning til kornsirkelen?

 

Dette uavhengig av hva definisjonen på UFO er, for det er ikke det som er temaet i tråden, men kornsirkler.

Jeg vet like lite som dere, altså nada. Det eneste jeg gjorde var å påpeke at det faktisk er en sammenheng. Altså at UFOer har blitt observert ved formasjoner.

Lenke til kommentar

Akkurat ja.

 

Vi har ingen bevis på at det har forekommet ufoer rundt kornsirkler. Vi har noen videoer og bilder som viser dette, noe som ikke er vanskelig å generere i dagens teknologitid. Vi har også dokumentarer og lignende som er ute etter å lage oppstyr rundt kornsirkler, rett og slett fordi det selger mer.

 

Kort fortalt. Det eneste håndfaste beviset vi har, er at mennesket står bak kornsirkler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Akkurat ja.

 

Vi har ingen bevis på at det har forekommet ufoer rundt kornsirkler. Vi har noen videoer og bilder som viser dette, noe som ikke er vanskelig å generere i dagens teknologitid. Vi har også dokumentarer og lignende som er ute etter å lage oppstyr rundt kornsirkler, rett og slett fordi det selger mer.

 

Kort fortalt. Det eneste håndfaste beviset vi har, er at mennesket står bak kornsirkler.

Akkurat ja, dette er en tråd om åkerformasjoner, ikke UFOer. Du kan ta med deg den nedverdigende tonen din til den relevante tråden.

 

Uansett står du fritt til å finne dokumentasjon på egen hånd. Jeg har ikke interesse eller energi til å gi deg et introduksjonskurs i ufologi.

 

Dette blir siste offtopic fra meg. Lykke til om du ønsker å erverve deg informasjon på egenhånd! Eller kanskje vi sees i en ufo-tråd nær deg, snart? ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...