Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Og bevis er 100 % sikkerhet. Det har man ikke å vise til i den saken.

100% bevis for 100% av kornsirklene? Nei.

100% bevis for en hundrevis av kornsirkler? Ja.

 

Og siden det ikke foreligger noen andre forklaringer med tilknytning til fakta, så er resultatet at man konkluderer med at de er 100% menneskeskapt.

 

Inntil man kan motbevise det, så er 100% av kornsirkler menneskeskapt. (foruten de som er laget av naturlige fenomener, men de er ikke så pene som menneskeskapte)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor kan mange nokk mennesker dukke opp ingen steder fra og så forsvinne uten at noen merker noe ?

Jeg har flere ganger vært ute på nattestid og tatt en gåtur. Ingen har hverken sett eller hørt meg. Jeg kunne lett tegnet på en husvegg eller laget et hull i en grusvei. Uten at noen merker noe.

 

Det er faktisk svært få mennesker som er våken på nattestiden. Spesielt i nærheten av kornåkrer.

hvordan skjuler det det nødvendige utstyret ?

Tau og treplanke kan man lett bære med seg.

"jobben" vill jo også ta lengre tid en det man normalt ville ha tilrådelig

Neida. Det er fullt mulig å gjennomføre det på en natt. Jo flere de er, jo raskere får de unnagjort arbeidet. Er tross alt bare å tråkke ned kornet.
Lenke til kommentar

Javel. Men der er jeg uenig. Syns det er en for lettvint konklusjon. Som man ønsker ta for letthets skyld.

Hvorfor er det så farlig å la det være et åpent uavklart spørsmål?

 

 

100% bevis for en hundrevis av kornsirkler? Ja

 

Og hvor mange har egentlig sett det, foruten de som påstår det?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

"jobben" vill jo også ta lengre tid en det man normalt ville ha tilrådelig

De jobber med planker, og tar ca 1m i bredden om gangen. tar ikke så lang tid å tråkke ned noen hundre kvm alene. Med ett team på f.eks 5 vil det gå veldig raskt.

Man ser gjerne spor etter planken i etterkant, man ser det veldig tydelig på bildet her, kornet fra første runde man går med en planke legger seg ikke helt perfekt i forhold til neste, så man får ett skille på gjerne ca 1m. Dette går igjen i augevis av kornsirkler.

 

cropboxcube.jpg

Lenke til kommentar

Nei det blir vel å veie sannsynligheter/usannsynligheter opp mot eran.

 

Giddekvoten til hauevis av folk all over til å bedrive akkurat dette(??) - kontra noe vi ikke har forklaring på. Enda..

Finnes MYE merkeligere hobbier, f.eks lage baller av jord, stable kopper og stein, saks, papir.

Så, jeg tviler ikke på at et kan finnes hundrevis av personer i UK som kan ha interesse av å en skjelden gang lage en kornsirkel.

Lenke til kommentar

Å få sirklene sine i media og etterforsket må jo være halve poenget med å lage de.

 

Hvem har sagt at det behøver være så ekstremt mange som har fått interessen samtidig?

 

I england er det ca 100 sirkler i året(som noen forresten tjener penger som gress på). Om 100 personer driver med det, og 1 sirkel krever 5 personer, så er det snakk om 5 sirkler pr gruppe i året. Ettersom det ikke er noe vinteraktivitet(hvorfor er det ikke noen tilsvarende fenomener om vinteren??), så er det vel snakk om 1 pr måned i sommerhalvelen, om det er 100 personer driver med sånt. vil anta at det er langt flere enn 100 personer som driver med sånt.

 

60 000 000 mennesker, 100 med en hobby, i overkant mange med den hobbyen? Folk får inspirasjon av andre, jo flere sirkler, jo flere ønsker å kopierede og helst overgå de som allerede er lagd.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Der er nok mange flere cornsirkler en det. Vi snakker om tusener og de kommer verden over.

 

Som det sies her; Ingen hadde giddet lage så mange kornsirkler

 

Tror det er en ganske logisk vurdering i utgangspunktet. Så mange gidder ikke gå rundt å tråkke opp alt dette her. Bare tenk litt etter selv, det er ikke så lite tiltak som skal til for å bedrive dette. Det rimer bare ikke vil jeg si. Dette har et for stort omfang til det.

 

At mennesker etterhvert lager noen, blir en naturlig konsekvens av oppmerksomheten det har fått.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Der er nok mange flere cornsirkler en det. Vi snakker om tusener og de kommer verden over.

 

Som det sies her; Ingen hadde giddet lage så mange kornsirkler

 

Tror det er en ganske logisk vurdering i utgangspunktet. Så mange gidder ikke gå rundt å tråkke opp alt dette her. Bare tenk litt etter selv, det er ikke så lite tiltak som skal til for å bedrive dette. Det rimer bare ikke vil jeg si. Dette har et for stort omfang til det.

 

At mennesker etterhvert lager noen, blir en naturlig konsekvens av oppmerksomheten det har fått.

 

Sååå... hva er den "logiske" vurderingen din?

 

Ellers:

 

http://www.circlemakers.org/

 

De driver med dette. Som du selv sier gjør oppmerksomheten at flere driver med det.

 

Jeg har ikke sett en eneste kornsirkel som ikke kan "dekonstrueres" til intrikate geometriske figurer som kan lages med tau og planker. Du kan jo se på eksemplene over med "Hello Kitty!" og "Weetabix". Det krever nøye planlegging, men det lar seg gjøre...

 

Edit:

 

korn_circle_top_10.jpg

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Stemmer...

Og en mann lagde ikke alle disse på noen timer:

snowshoe-land-art-simon-beck-11.jpg

 

Ingen ville jo gidde lage disse, eller? Det er ca 300 sirkler der, laget av en mann(Simon Beck) i løpet av noen timer med vanlige sko. Gi mannen en planke og han lager tilsvarende mønster 10x større på samme tid, alene.

 

Men, hva er den logiske forklaringen mener du?

Lenke til kommentar

Så lenge du er stuck på argumentasjonen "ulogisk" er det ikke så mye poeng å fortsette. Det er forresten samme argumentasjon som enkelte andre bruker i disse deler av forumet :hmm:

 

Men, ang at det ikke er mye å hente:

http://www.cropcircletours.com/

http://www.temporarytemples.co.uk/visitingthecircles/

http://www.cropcirclesandmore.com/tour/england13uk.html

http://www.spiritualquestjourneys.com/choose-a-journey/trips-at-a-glance/crop-circles-and-sacred-sites/

http://www.stonehengetours.com/weird-wiltshire-stonehenge-crop-circle-tour.htm

 

 

Dette er bare ett lite utvalg av de som faktisk livnærer seg på kornsirkler i england...

Fortsatt ingenting å hente?

 

Få se nå.

Vi har: Beviselig personer som har dette som hobby.

Store økonomiske interesser.

Konklusjon: ingen gidder lage noe sånt :hm:

 

På andre siden:

Ingen troverdige beviser.

Åpenbart er dette løsningen...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det eg ikkje skjønner her er at folk er så desperate etter å tro at det er en fantastisk forklaring på kornsirkler, enten det nå er små grønne menn eller noe annet, at alle argumenter imot dette blir blankt avvist.

 

Tilogmed når folkene som har laget sirklene står frem og forklarer kordan de har gjort det blir det avvist.

 

At aliens som kan reise mellom stjernene første måte å ta kontakt med oss skulle være å lage mønstre i kornåkere er en helt idiotisk ide.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt noenting om "vits å fortsette jeg", det er det jo dere som gjør.

 

Har heller ikke sagt noenting om "fantastiske forklaringer" eller bevis for noenting.

 

Alt jeg sier, er at jeg mener det virker tvilsomt at så mange mennesker bedriver dette, og at jeg mener vi ikke vet 100 % sikkert (som enkelte påstår) hva som gjør det.

 

Kan vi ikke bare være enige om å være uenige om det da?

Lenke til kommentar

Min "logiske vurdering" er at det er alt for mange, til at det er sannsynlig folk ville giddet drive med det. Så mye er det ikke å hente på dette.

 

Og hva som ellers er svaret på fenomenet, det vet vi ikke enda.

 

Merkelig konklusjon. De forskjellige gruppene konkurrerer seg imellom om å lage den feteste.

 

Det finnes også "alt for mye" fin grafitti til at det er sannsynlig at folk ville giddet å drive med det, men du konkluderer ikke med at de lages av aliens?

Lenke til kommentar

Uff Kan dere roe litt og svare en om gangen her :hm:

 

Til svaret over ditt:

Tror det er noe vi ikke vet enda, så det har jeg ikke svar på. Anser sannsynligheten for at mennesker lager alle de, som under 50 %.

 

Men det får en bare mene så mye mot en vil, for all del.

 

Grafitti har en helt annen kulturell drivkraft, og lages der større mengder mennesker og ungdommer ferdes. Det blir noe annet.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...