Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Det er ingen uklarheter der.

Det står klart og tydelig at det er bøyd. Det står ingenting om høydeforskjell, altså, høydeforskjell utgjør ikke en kornsirkel. Jeg har heller aldri hørt om mønster laget av høydeforskjeller som kan ligne på de mønsterene man ser i en vanlig kornsirkel. Men, du kan kanskje finne noen beviser på at noe sånt finnes, ettersom du tar opp problemstillingen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kornstenglene får ikke 90-gradersbøyen når kornsirklene lages, men rett etter at frøene spirer. Alle kornstenglene har denne bøyen nederst, også de som står utenfor kornsirklene. Bøyen nederst på stenglene er altså ikke et kunstferdig resultat av "korsirkelbøying", men av normal groing.

http://footage.shutterstock.com/clip-3163459-stock-footage-time-lapse-of-growing-wheat-seeds-a-in-png-format-with-alpha-transparency-channel-isolated-on.html

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen uklarheter der.

Det står klart og tydelig at det er bøyd. Det står ingenting om høydeforskjell, altså, høydeforskjell utgjør ikke en kornsirkel. Jeg har heller aldri hørt om mønster laget av høydeforskjeller som kan ligne på de mønsterene man ser i en vanlig kornsirkel. Men, du kan kanskje finne noen beviser på at noe sånt finnes, ettersom du tar opp problemstillingen?

 

jeg tror du misforstå hva jeg ville frem til.

 

Det jeg snakker om er at det ser ut som en kornsirkel enten "knekken" er 2 cm over bakken eller det er halv meter

Lenke til kommentar

Kornstenglene får ikke 90-gradersbøyen når kornsirklene lages, men rett etter at frøene spirer. Alle kornstenglene har denne bøyen nederst, også de som står utenfor kornsirklene. Bøyen nederst på stenglene er altså ikke et kunstferdig resultat av "korsirkelbøying", men av normal groing.

 

http://footage.shutterstock.com/clip-3163459-stock-footage-time-lapse-of-growing-wheat-seeds-a-in-png-format-with-alpha-transparency-channel-isolated-on.html

jeg vet at alle planter kan vokse mot lyset . det er jo derfor de bøyer seg

jeg har aldri hørt at bøyen er så mye som 90 grader for da må de jo vokse vannrett

her er det noe du har misoppfattet

 

Nå vokser de ganske loddrett oppover

og så finner man disse stråene som er presset ned for å lage mønster

Det er disse det var påstått var bøyd ( ikke knekt ) i 90 grader

Altså 90 grader i forhold til de andre stråene.

Det skal også ha skredd når mønstrene ble laget og ikke noe som har med den naturlige veksten

 

Det er dette både jeg og andre lurer på hvordan har foregått

Lenke til kommentar

 

 

Har dere forklaringen til kornsirkelmysteriet? Ja, menneskeskapt.

Kan det finnes andre forklaringer? Ja, selvfølgelig kan det det.

Er det sannsynlig at det finnes andre forklaringer? - Nei. Det er usannsynlig, men selvfølgelig ikke umulig.

Hvilke andre forklaringer kan finnes?

Dyr / insekter - neppe, men ikke 100% umulig, noen insekter og dyr bygger jo i geometriske fasonger.

Biologiske fenomener? Sopp vokser jo ofte i sirkel, så der KAN det finnes noen forklaringer på enkle sirkler.

Naturfenomener som vind vær etc? Selvfølgelig ikke umulig, men underlig at det da ikke har blitt observert, og at det stort sett bare skjer på nattestid i nærheten av folk.

Aliens - Kul teori, det forutsetter at aliens er fulle av faen, og selv om jeg virkelig ikke tro på den forklaringen liker jeg den, fordi om jeg kunne ha besøkt en annen planet i nattens mulm og mørke, ville jeg kunnet finne på noe slikt på pur faen. Samtidig virker det litt vel drøyt at aliens med teknologi til å reise til jorden, ikke viser seg på andre måter. De vil jo nødvendigvis være oss så overlegene at de ikke har noe å frykte.

Gud?

Tja - blir fort en litt bisarr tanke, men om Gud eksisterer, og har gått lei av hele konseptet med å passe på oss, og heller bruker tiden på å lage kornsirkler er det ikke den dårligste forklaring på noe guddommelig jeg har hør.

 

Så kort oppsummert, så lenge det finnes mennesker med fritid vil vi både ha kornsirkler, og de som stiler spørsmål ved dem. Noe liker å lage dem, og noen liker å stille spørsmål.

Det er ikke spesielt mye rarere enn at noen liker å spille fotball, og andre liker å se på fotball.

Strengt tatt tror jeg kornsirklene er betydelig bedre enn fotballen, for både fysisk og mental helse.

jeg forstår tankene dine men er ikke helt 100 % ening i konklusjonen din

 

hvis menneskene skulle sta bak absolutt alle kornsirklene det var snakk om ca 10 tusen så er det lit rart at ikke fler blir avslørt , selv om det er snakk om lit øde steder .

Detaljene gidder jeg ikke å ta enda en gang

Da er det jo også lit merkelig at ikke flere påstår at de står bak disse kornsirkelen for var ikke poenget å få

oppmerksomhet

 

 

 

jeg fik tilsendt svar fra TV2 .

de linket meg til http://www.embracethemystery.com

 

Det er bilder fra hver episode av serien og artikler , men ikke video fra selve serien

Hva får dere ut av de nettsidene ?

Er du ikke enig i konklusjonen min?

Det er synd, men jeg har i grunn ikke konkludert riktig ferdig, jeg sier bare at vi med stor sikkerhet kan si at de fleste er skapt av naturfenomenet "guttestreker".

 

De andre... Vel der holder jeg en knapp på Aliens med god sans for humor.

Ikke fordi det er spesielt sannsynlig, men når det nå en gang er ting vi enda ikke har sikre bevis for eller mot, velger jeg som deg å TRO på den forklaringen jeg liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at man har bevis for at noen (få) er laget av mennesker , mens resten vet man rett og slet ikke hvem som står bak

 

Slår man det samme med omstendighetene og mystikken så står man igjen med mange spørmål

 

står mennesker bak alle ?

hvordan får de det til uten å bli oppdaget ?

hvorfor knekker ikke stråene når de blir trampet ned ?

hvorfor påstår flere at de står bak uten kunne dokumentere det ?

hvorfor påstår enkelte at de har sett at den oppstår ?

 

Det er sikkert også flere spørmål , men jeg kommer ikke på flere akkurat nå

 

Nå vil flere av dere påstå at der har gitt meg svaret på spørsmålene , likevel er det mange som fortsatt er ubesvart mens andre bare er delvis oppklart

 

Og der står man forsatt og lure på hva det er for noe

 

En lit bisarr tanke er at hva om det finnes noe ukjent som man ikke vet om ?

Nå er det slik at på enkelte forskningsfelter er det ting som bare må være der hvis teorien skal gå opp

her ser man visstnok resultatet fra det ukjente "stoffet" men har ikke funne det enda

jeg sier ikke at mørk materie skal påvirke kornsirklene men det er likevel en tanke hvis det finnes mye ukjent i universet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Problemet er at man har bevis for at noen (få) er laget av mennesker , mens resten vet man rett og slet ikke hvem som står bak

 

Slår man det samme med omstendighetene og mystikken så står man igjen med mange spørmål

 

står mennesker bak alle ?

hvordan får de det til uten å bli oppdaget ?

hvorfor knekker ikke stråene når de blir trampet ned ?

hvorfor påstår flere at de står bak uten kunne dokumentere det ?

hvorfor påstår enkelte at de har sett at den oppstår ?

 

Det er sikkert også flere spørmål , men jeg kommer ikke på flere akkurat nå

 

Nå vil flere av dere påstå at der har gitt meg svaret på spørsmålene , likevel er det mange som fortsatt er ubesvart mens andre bare er delvis oppklart

 

Og der står man forsatt og lure på hva det er for noe

 

En lit bisarr tanke er at hva om det finnes noe ukjent som man ikke vet om ?

Nå er det slik at på enkelte forskningsfelter er det ting som bare må være der hvis teorien skal gå opp

her ser man visstnok resultatet fra det ukjente "stoffet" men har ikke funne det enda

jeg sier ikke at mørk materie skal påvirke kornsirklene men det er likevel en tanke hvis det finnes mye ukjent i universet

Det er da ingen her som sier at det ikke er mulig at noe annet enn mennesker står bak noen kornsirkler.

De fleste av oss er helt enige i at all informasjon vi har om kornsirklene tyder på at de er menneskeskapt, I mange tilfeller er det bevist, I noen tilfeller er det ikke bevist, og ja, det kan være andre ting enn mennesker som har skapt dem,

Det vi alle synes å være enige i (unntatt deg) er at det er usannsynlig at noe annet enn mennesker har laget dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

problemet er jo at når jeg spør hvordan de får det til så svarer dere tildels avvirkende eller gir meg diffuse svar i forhold til det jeg spørr om

 

jeg er opptatt av metodene , det virker det som dere ikke bryr dere så mye om.

Dere er sikker på at det er mennesker som står bak samtidig som dere ikke bryr der om hvor sannsynlige metodene som må brukes for å få de til

 

Da blir det problematisk

Lenke til kommentar

Http://www.wikihow.com/Make-a-Crop-Circle

 

Få den oversatt til norsk, så har du en fin bruksanvisning på å lage sirkler.

 

Akkurat de 12 trinnene trengtes ikke å oversettes.

vet du hva , det er akkurat det samme som er sagt hele tiden og slett ikke det jeg søker svar på

 

Så har her har du svar på alt annet annet en det jeg etterspør og alt er skrevet før i denne tråden

Lenke til kommentar

 

 

Så har her har du svar på alt annet annet en det jeg etterspør og alt er skrevet før i denne tråden

 

Da får vi finne frem teskjeen og prøve igjen:

står mennesker bak alle ?

- Ja, det er sannsynlig, og som sagt tidligere, nei, vi vet ikke, men vi kan sannsynliggjøre det.

hvordan får de det til uten å bli oppdaget ?

- av en eller annen grunn dukker disse stort sett opp om natten - trenger du noen grundigere forklaring av konseptet syn, lys etc bør du opprette en ny tråd om det.

hvorfor knekker ikke stråene når de blir trampet ned ?

- Knekker gresset når du tråkker på det?

Jeg kjenner ikke de botaniske/biologiske detaljene, men jeg har tråkket ned kort på en åker.

Etter noen dager rettet det seg opp igjen. Jeg vil tro det er så enkelt som at kortet bøyer seg for å ikke knekke...

hvorfor påstår flere at de står bak uten kunne dokumentere det ?

Det er mulig ikke alle dokumenterer sine ugjerninger.

hvorfor påstår enkelte at de har sett at den oppstår ?

De finne mange som har sett rosa elefanter også, så den tror jeg ikke helt på.

Skulle det vært tilfelle i dag, ville vel vedkommende ha att opp mobilen og filmet for å dokumentere.

Min beste gjetting er at noen mer eller mindre har blitt fersket, og i stedet for å innrømme å ha laget sirkelen selv, påstått at den dukket bare opp helt av seg selv...

Flere spørsmål?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da blir det problematisk

Du vil at det skal være problematisk slik at du kan gi plass for ditt ønske om naturfenomener som årsak. Men virkeligheten gir nesten ikke rom for støtte til dette, og ihvertfall ikke i de åpenbart menneskeskapte eksemplene du så langt har vist til her.

Lenke til kommentar

 

Da blir det problematisk

Du vil at det skal være problematisk slik at du kan gi plass for ditt ønske om naturfenomener som årsak. Men virkeligheten gir nesten ikke rom for støtte til dette, og ihvertfall ikke i de åpenbart menneskeskapte eksemplene du så langt har vist til her.

 

nei, nei her misforstår det total hva jeg spør etter

 

la meng gjenta det enda en gang.

problemstilling :

 

Som gress så kan man bøye kornet mesteparten av året ( egentlig de månedene det vokser på okeren )

Når kornet er blir moden så er det bli litt stivere og breker mye lettere en elles

 

også på det tidspunktet blir det oppdaget kornsirkler

da er stråene bøyd.

på det tidspunktet skal det ikke være fysisk mulig å bøye stråene så mye uten at de knekker.

hvordan får de det da til ?

 

Så enten må de bruke noe ukjente midler til det eller så har kornsirkelen eksister i fler uker eller måneder før den blir oppdaget hvis man skal tenke logisk

men hvor sannsynlig er det er flere andre sirkler som blir oppdaget i samme området mye tidligere ?

og hvor sannsynlig er det at bonden holder dette hemmelig så lenge ?

Lenke til kommentar

Nå nærmer du deg noe fornuftig her.

Det er vel ikke utenkelig at noen kornsirkler har fått være uoppdaget en stund.

Selv tror jeg mest på at fjær blir til høner, og at noen, gjerne de samme som har laget sirkelen, har plukket opp et strå. Pekt på den karakteristiske vinkelen mange har ved roten, og sagt omtrent det samme du sier om at det er umulig, og så har ballen rullet videre.

Det finnes mange som foretrekker en fin konspirasjon fremfor en enkel logisk forklaring.

Endret av avo
Lenke til kommentar

vel, i dokumentaren ble det påpekt at denne vinkelen på 90° ikke var naturlig.

det ble også påstått at strået var sprengt der det var bøyd.

altså at det var utsatt for så mye energi at scellen ( eller hva de nå heter ) var bilt så varm at vanne hadde sprengt seg ut

Da oppstod denne bøyen

Hvordan de eventuelt forgikk kom ikke frem

 

Det som jeg mere er svært lite sannsynlig er at så mage sirkler holdes hemmelig før de så blir "oppdraget" over natta

med påstander om at stivt strå blir bøyd i en fin vinkel på så kort tid

ingenting av de 2 løsningene virker å være spesielt sannsynlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...