Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, vind lager ikke bare kornsirkler, men også sandslått?

Hva mer lager vinden tro :hmm:

 

 

På sett og vis er stillingen den samme, det er bevist at mennesker lager sandslått, men alle sandslått er ikke dokumentert laget av mennesker.

 

Så, 0 beviser mot beviser...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

En sanddynge er jo på et vis et sandslått , selv om det ikke ser så pent og riktig ut ut

 

Akkurat som korn slått ned av vinden er ein kornsirkel, sjølv om det ikkje ser så fint og riktig ut?

 

sandslått og kornsirkler er jo så forskjellig at det er ikke sammenlignbart.

blant annet så er kornsirklene mere holdbar

Lenke til kommentar

Om man sier sanddyner=sandslott, som du sa, så er det sandslott som har eksistert i generasjoner...

Poenget var at en kornsirkel vil eksisterer en til bonden slår kornet , eller kornet råtner .

 

Hvis det kommer sne så vil det også ødelegge sirkelen.

 

en sandfigur ( sandslått ) vil ødelegges når vinden blåser den i stykker eller bølgene tar den

Jeg ser fremdeles ingen bevis fra deg, elgen. Bare en hel rekke med "kanskjer" og lignende. Hva med å faktisk bevise det du proklamerer?

hvilke bevise ?

Lenke til kommentar

siden ingen her filmet det og lagt det ut på nettet så finnes det heller ikke noen bilder.

men slik jeg tenker meg det så kan det skje ved at man får en skypumpe eller lignede som klar å bøye ned korn som fra før er vått , det samme som skjer med gress av og til.

og så får man tilfeldigvis en figur ut av det

 

sandslått kan oppstå hvis løs sand samles opp mellom store stener , eller andre formasjoner

Lenke til kommentar

Siden det er gøy å mate troll noen ganger, skal jeg støtte den godeste elgen litt.

 

Gitt at vi aksepterer tanken på uendelighet, vil nok naturen før eller siden lage kornsirkler, ikke bare en, men ganske mange. Til og med uendelig mange.

 

Denne påstanden bygger selvfølgelig på at alt som kan skje, vil skje, om du bare gir det nok tid.

 

Men Hr. Elg, det skjer neppe i vår tid, om du da ikke regner guttunger med fritidsproblemer som en del av naturen.

Lenke til kommentar

finnes det heller ikke noen bilder.

Åja, så du har ikke bevis for det du påstår. Nei men da så.

 

Egentlig er det ikke mennesker som har utført alle kornsirklene. Det er et resultat av kugalskap. Kyrne løper i ring på åkeren, og blir friske og løper tilbake til fjøset igjen. Men ingen som hverken ser eller filmer dette. Du får bare ta det jeg sier for god fisk. Du kan nemlig ikke motbevise det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå får du bare leve i den ille tunnelen din der alt er bestemt på forhand

Unnskyld, men jeg tror du misforstår situasjonen litt. Ingen har bestemt eller konkludert med at alle kornsirkler er menneskelagd.

 

Det vi har konkludert med, er at MEST SANNSYNLIG, med betraktning av alle bevis som eksisterer vedrørende kornsirkler, er det mennesket som har laget samtlige kornsirkler.

 

Det DU har konkludert med, er "vinden kan lage kornsirkler, om vi endrer betydningen på kornsirkler til noe helt annet."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du her ikke forståt hva jeg skriver

Hvordan har den da oppstått?

Mennesker regner jeg med?

 

Begynner å bli veldig mye "den er menneskelagd"/"meneskemodifisert" til å mene at mennesker ikke har lagd de, kan sikkert poste noen hundre tilsvarende som også er menneskeskapte...

 

Vindlagde sirkler er det derimot stor mangel på :hmm:

 

Er det sånn at du mener mennesker står bak de fleste, men vind og regn bak noen?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

 

nå var de så mange at jeg gidder ikke å bruke en hel side på bare krangel

 

jeg mangler forsatt fullverdig forklaringen på hvordan de får det til

Men hør elgen, du sa helt spesifikt "Det jeg derimot reager på er dere nekter for at korn som er lagt ned slik at de ser ut som en sirkel skal defineres som en kornsirkel"

 

Så når du kommer med en slik sterk anklage, da MÅ du sitere noen som har nektet. Hvis ikke du kan sitere noen, da er vel det du sier ugyldig? Løgn?

 

-Hvem har nektet?

-Hvor er teksten du har lest som har gitt deg inntrykk av at noen har nektet?

 

det hele dreier seg om forklaringen på hvordan klarer å bøye korn i skarpe vinkler .

Det er relativt enkelt når kornet er mykt , men verre når det er stivere , som f,eks når det er modent

her ikke forklaringen på de fulltallig.

Det er den siste delen som mangler

 

Det du sier her gir ingen mening.

 

Du sa helt eksplisitt "dere nekter for at korn som er lagt ned slik at de ser ut som en sirkel skal defineres som en kornsirkel".

 

Nå har du sagt det, da lurer jeg på:

 

-Hvor er sitatet som du har lest og som har tolket slik at noen nekter for dette?

 

Enten kan du gi oss et slikt sitat, eller så innrømmer du vel at du snakker tull? Jeg vil til bunns i dette fordi jeg synes det er en typisk måte du diskutere på, forvirring, uklarheter og løgn.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

jeg kan jo begynne med å si at det er uklarheter hvordan en kornsirkel skal defineres

 

Nå står det riktignok i wikipedia at disse figurene har mye å si.

Da må jo poenget være at det er hvor synlig det er som er avgjørende .

Det var det jeg mente med høydeforskjell

 

Nå trodde jeg ført at det dreide seg om hvordan kornet var bøyd .

Der ble det hevdet at ( et eller annet sted i denne tråden ) at det var ikke en kornsirkel hvis ikke kornet var lagt ned.

Det menr jeg blir lit vell bastant .

Hvis man klipper vekke stråene er det da ikke like mye kornsirkel som de skulle være bøyd ned ?

 

 

 

Slimda/ Aklla : Nå fikk jeg et klart inntrykt at det var ikke lov å mene at disse sirklene var annet et menneskeskapte , noe som blir å ta det for gitt , før man faktisk vet mere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...