Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde man virkelig røykgrantrer på den tiden ?

 

Uten om disse kornsirklenee så er det jo fler andre formasjoner man spekulerer på

 

Mange er jo gnaske så bestemt at det må stå mennesker bak uten at man vet noe særlig om det

 

Så man bør ikke være for bestemt før man er sikker

Man kan lage røyk uten røykgranater.. Hørt om flammer?

Lenke til kommentar

Kva har det med en kornsirkel som ble laget i 1976 å gjøre at Stonehenge sannsynligvis ble laget for 4000 år siden?

Jeg spurte bare om de hadde røktgranater for å skule seg på den tiden

 

 

 

Man kan lage røyk uten røykgranater.. Hørt om flammer?

 

Jada , men det jo mye vanskeligere å bruke

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

Kva har det med en kornsirkel som ble laget i 1976 å gjøre at Stonehenge sannsynligvis ble laget for 4000 år siden?

Jeg spurte bare om de hadde røktgranater for å skule seg på den tiden

 

Det vi snakker om her er en kornsirkel som ble laget ved Stonehenge i 1976. Det er nok svært få beskrivelser av kornsirkler for 4000 år siden ;)

Lenke til kommentar

 

 

Kva har det med en kornsirkel som ble laget i 1976 å gjøre at Stonehenge sannsynligvis ble laget for 4000 år siden?

Jeg spurte bare om de hadde røktgranater for å skule seg på den tiden

 

Det vi snakker om her er en kornsirkel som ble laget ved Stonehenge i 1976. Det er nok svært få beskrivelser av kornsirkler for 4000 år siden ;)

 

ok. men det jo viktig å presiserer hva det snakkes om for å unngå misforståelser

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Det er snakk om 1996, ikke 1976. Ærlig talt, har du lest det som ble lagt frem i det hele tatt?

Endret av bruker-45896
Lenke til kommentar

Har dere forklaringen til kornsirkelmysteriet? Ja, menneskeskapt.

Kan det finnes andre forklaringer? Ja, selvfølgelig kan det det.

Er det sannsynlig at det finnes andre forklaringer? - Nei. Det er usannsynlig, men selvfølgelig ikke umulig.

Hvilke andre forklaringer kan finnes?

Dyr / insekter - neppe, men ikke 100% umulig, noen insekter og dyr bygger jo i geometriske fasonger.

Biologiske fenomener? Sopp vokser jo ofte i sirkel, så der KAN det finnes noen forklaringer på enkle sirkler.

Naturfenomener som vind vær etc? Selvfølgelig ikke umulig, men underlig at det da ikke har blitt observert, og at det stort sett bare skjer på nattestid i nærheten av folk.

Aliens - Kul teori, det forutsetter at aliens er fulle av faen, og selv om jeg virkelig ikke tro på den forklaringen liker jeg den, fordi om jeg kunne ha besøkt en annen planet i nattens mulm og mørke, ville jeg kunnet finne på noe slikt på pur faen. Samtidig virker det litt vel drøyt at aliens med teknologi til å reise til jorden, ikke viser seg på andre måter. De vil jo nødvendigvis være oss så overlegene at de ikke har noe å frykte.

Gud?

Tja - blir fort en litt bisarr tanke, men om Gud eksisterer, og har gått lei av hele konseptet med å passe på oss, og heller bruker tiden på å lage kornsirkler er det ikke den dårligste forklaring på noe guddommelig jeg har hør.

 

Så kort oppsummert, så lenge det finnes mennesker med fritid vil vi både ha kornsirkler, og de som stiler spørsmål ved dem. Noe liker å lage dem, og noen liker å stille spørsmål.

Det er ikke spesielt mye rarere enn at noen liker å spille fotball, og andre liker å se på fotball.

Strengt tatt tror jeg kornsirklene er betydelig bedre enn fotballen, for både fysisk og mental helse.

Lenke til kommentar

Hvis "alle" må kjøpe inn GPS , nattbriler o.s.v bare for å lage disse sirklene så påstår dere egentlig at veldig mange er gale mennesker

Hvem er mest gal, mennesker som lager kornsirkler eller mennesker som tror at kornsirkler ikke er laget av mennesker?

 

Grunnen til at diskusjonene dine stort sett spenner seg over flere hundre sider er jo gjerne det at du ikke klarer å lage en overbevisende sak og at det heller blir en rekke misforståeler.

Lenke til kommentar

 

Hvis "alle" må kjøpe inn GPS , nattbriler o.s.v bare for å lage disse sirklene så påstår dere egentlig at veldig mange er gale mennesker

Hvem er mest gal, mennesker som lager kornsirkler eller mennesker som tror at kornsirkler ikke er laget av mennesker?

 

Grunnen til at diskusjonene dine stort sett spenner seg over flere hundre sider er jo gjerne det at du ikke klarer å lage en overbevisende sak og at det heller blir en rekke misforståeler.

 

Det skjer jo fordi der allerede har bestem dere for en av og til merkelig teori

Helt på slutten så går det opp for der hva jeg faktisk mente og da er der stort sett ening i mine synspunkter

Lenke til kommentar

Har dere forklaringen til kornsirkelmysteriet? Ja, menneskeskapt.

Kan det finnes andre forklaringer? Ja, selvfølgelig kan det det.

Er det sannsynlig at det finnes andre forklaringer? - Nei. Det er usannsynlig, men selvfølgelig ikke umulig.

Hvilke andre forklaringer kan finnes?

Dyr / insekter - neppe, men ikke 100% umulig, noen insekter og dyr bygger jo i geometriske fasonger.

Biologiske fenomener? Sopp vokser jo ofte i sirkel, så der KAN det finnes noen forklaringer på enkle sirkler.

Naturfenomener som vind vær etc? Selvfølgelig ikke umulig, men underlig at det da ikke har blitt observert, og at det stort sett bare skjer på nattestid i nærheten av folk.

Aliens - Kul teori, det forutsetter at aliens er fulle av faen, og selv om jeg virkelig ikke tro på den forklaringen liker jeg den, fordi om jeg kunne ha besøkt en annen planet i nattens mulm og mørke, ville jeg kunnet finne på noe slikt på pur faen. Samtidig virker det litt vel drøyt at aliens med teknologi til å reise til jorden, ikke viser seg på andre måter. De vil jo nødvendigvis være oss så overlegene at de ikke har noe å frykte.

Gud?

Tja - blir fort en litt bisarr tanke, men om Gud eksisterer, og har gått lei av hele konseptet med å passe på oss, og heller bruker tiden på å lage kornsirkler er det ikke den dårligste forklaring på noe guddommelig jeg har hør.

 

Så kort oppsummert, så lenge det finnes mennesker med fritid vil vi både ha kornsirkler, og de som stiler spørsmål ved dem. Noe liker å lage dem, og noen liker å stille spørsmål.

Det er ikke spesielt mye rarere enn at noen liker å spille fotball, og andre liker å se på fotball.

Strengt tatt tror jeg kornsirklene er betydelig bedre enn fotballen, for både fysisk og mental helse.

jeg forstår tankene dine men er ikke helt 100 % ening i konklusjonen din

 

hvis menneskene skulle sta bak absolutt alle kornsirklene det var snakk om ca 10 tusen så er det lit rart at ikke fler blir avslørt , selv om det er snakk om lit øde steder .

Detaljene gidder jeg ikke å ta enda en gang

Da er det jo også lit merkelig at ikke flere påstår at de står bak disse kornsirkelen for var ikke poenget å få

oppmerksomhet

 

 

 

jeg fik tilsendt svar fra TV2 .

de linket meg til http://www.embracethemystery.com

 

Det er bilder fra hver episode av serien og artikler , men ikke video fra selve serien

Hva får dere ut av de nettsidene ?

Lenke til kommentar

Helt på slutten så går det opp for der hva jeg faktisk mente og da er der stort sett ening i mine synspunkter

Har dette noen gang skjedd?

Har vært aktiv i en del diskusjoner med deg, men kan enda ikke huske noen som er enige med det du har skrevet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kordan iallverden får du det til å bli en merkelig teori at kornsirkler er laget av mennesker :confused:

Det var ikke det jeg skrev.

jeg skrev at der hadde laget deres egen lit merkelige teorier om sakene

 

 

Tullprat.

 

Det vi har hevdet hele tiden er at den mest sannsynlige forklaringen er at mennesker lager alle kornsirkler, og at alle andre teorier er så usannsynlige at vi kan se helt bort ifra de, inntil noen faktisk klarer å bevise en av de.

Lenke til kommentar

 

 

Kordan iallverden får du det til å bli en merkelig teori at kornsirkler er laget av mennesker :confused:

Det var ikke det jeg skrev.

jeg skrev at der hadde laget deres egen lit merkelige teorier om sakene

 

 

Tullprat.

 

Det vi har hevdet hele tiden er at den mest sannsynlige forklaringen er at mennesker lager alle kornsirkler, og at alle andre teorier er så usannsynlige at vi kan se helt bort ifra de, inntil noen faktisk klarer å bevise en av de.

 

Dere har ikke bare hevdet det , der her bestemt dere om det på forhand uten diskusjon

jeg ser hvertfall flere muligheter for de enkle sirklene

 

Litt pussig ar dere er så bastante uten komme med bedre forklaringer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...