Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

teknisk sett så er jo en kornsirkel en skadet åker

 

jeg regner derimot at du vektlegger figurene

da må jeg bare si at naturen er også i stand til lage figurerer

mange ganger også ganske så symmetriske figurer

 

tallene 1,3,5,7 o.s.v går ofte igjen her

jeg er ikke sikker på betegnelsen for det

Lenke til kommentar

forresten så har jeg en hypotese for enkelt av kornsirklene , men den avfeide dere uten eng gang å stille spørmål.

jeg tro nemlig at enkelte av sirklene oppstår på grunn av klimatiske forhold , en kombinasjon av regn , vind , temperatur og det som høre med til været

Det er ingen som lar seg overbevise av det. Ikke ufo-folka, ikke vanlige folk.

Lenke til kommentar

Men en ting er sikkert, det er ikke like bak mål som aliens. Uansett så er det svært begrenset hvor mange tilfeller som kan være skapt av slikt. Toppen en sirkel eller to i en åker og ikke noen spesielle detaljer.

 

Har selv sett små virvelvinder som oppstår og forsvinner etter noen sekunder, og som da holdt seg på et sted. Hadde det skjedd midt i en åker så kunne du nok fått en fin runding av knekt korn (ja om kornet er modent).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Tja... Man har jo observert lyskuler.

http://www.cropcirclesnorway.com/Lys/Lys.htm

Og her er en interessant historie om en formasjon som ble laget, ikke om natten flere hundre meter fra en øde grusvei midt på bygda i England, men midt på dagen ved siden av motorveien som går forbi Stonehenge...

http://www.colinandrews.net/JuliaSetStory.html

Dessverre er det mange som er altfor fantasifulle i sine tolkninger og tanker rundt dette fenomenet. At fenomenet er reelt, altså at formasjoner oppstår uten at mennesker står bak, er dog ganske klart.

Lenke til kommentar

At fenomenet er reelt, altså at formasjoner oppstår uten at mennesker står bak, er dog ganske klart.

 

Nei.

 

Det som er reelt er at kornsirkler har blitt laget uten at man har observert kva som lagde de. Uansett så er den mest sannsynlige forklaringen at mennesker har laget de. At man ikkje har sett menneskene mens de laget kornsirkelen forandrer ikkje på det.

 

Dersom man så skulle se at en kornsirkel blir laget av noe annet enn mennesker, mens den blir laget, så er vi inne på noe helt annet. Men det har aldri noensinne blitt funnet en kornsirkel der den sannsynlige forklaringen ikkje inkluderer mennesker.

Lenke til kommentar

Det eneste du kommer med er at ingen så noe. Det betyr ikkje at det ikkje var noe å se, om noen hadde sett etter ;)

 

Det eg sier er at så lenge ingen så noe, så finner ikkje eg på en fantasifull og urealistisk forklaring, og inntil noen beviser at det var noe annet så regner eg med at mennesker har laget mønsteret.

 

At ingen så noe, beviser ikkje noe.

 

Og naturligvis siterer eg ikkje all teksten din. Det er nok av idioter her på forumet som siterer 30 linjer også svarer de med en liten linje sjølv. Det er god forumskikk å klippe vekk unødvendig tekst.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Tja, hvis du faktisk hadde lest den artikkelen jeg pratet om, ville du sett at det nevnes at de første som oppdaget formasjonen ved stonehenge trolig så den mens den ble skapt. Det står skrevet at folk så en slags tåke. Du har kanskje en alternativ ide, om at menneskene som lagde den også lagde tåken eller i det minste benyttet seg av den...?

 

Hihi!

Lenke til kommentar

Hadde man virkelig røykgrantrer på den tiden ?

 

Uten om disse kornsirklenee så er det jo fler andre formasjoner man spekulerer på

 

Mange er jo gnaske så bestemt at det må stå mennesker bak uten at man vet noe særlig om det

 

Så man bør ikke være for bestemt før man er sikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...