aklla Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Ett faktisk bilde av en virvelvind som har gått over en åker: Denne var såpass kraftig at det ble materielle skader på låven, men alikevel kun lagt små merker etter der den gikk... http://the-big-red-barn-blog.blogspot.se/2010_09_01_archive.html Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 men det ble spor etter den. jeg har selv sett hvor vind har lagt gresset flatt problemet er bare å finne et bilde Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Skrittet fra merker til nesten perfekte, symetriske og geometriske mønstere er ganske stort... 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 tja , hva er perfekt i denne sammenhengen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 at alt er lagt ned og at det er f.eks symetrisk, rundt eller tilsvarende. F.eks denne, som du linket til: Men ikke denne: Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 jeg er ikke ening , den går i en bue samtidig som det er tydelige virvler Det betyr ikke at den er så symretriks som du skal ha det til , selv om det kan se slik ut Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Så, all korn som ligger nede er en kornsirkel, så lenge det er en viss form? Kan du forklare skillet mellom kornsirkel og skadet åker? Bildet nederst er forresten kun illustrasjon fra min side, årsaken til at det er andre farger er fordi det var en vei den i romertiden, http://www.culture24.org.uk/history-and-heritage/time/roman/art50231 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 teknisk sett så er jo en kornsirkel en skadet åker jeg regner derimot at du vektlegger figurene da må jeg bare si at naturen er også i stand til lage figurerer mange ganger også ganske så symmetriske figurer tallene 1,3,5,7 o.s.v går ofte igjen her jeg er ikke sikker på betegnelsen for det Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Da har vi diskutert helt forskjellige ting... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 forresten så har jeg en hypotese for enkelt av kornsirklene , men den avfeide dere uten eng gang å stille spørmål. jeg tro nemlig at enkelte av sirklene oppstår på grunn av klimatiske forhold , en kombinasjon av regn , vind , temperatur og det som høre med til været Det er ingen som lar seg overbevise av det. Ikke ufo-folka, ikke vanlige folk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Men en ting er sikkert, det er ikke like bak mål som aliens. Uansett så er det svært begrenset hvor mange tilfeller som kan være skapt av slikt. Toppen en sirkel eller to i en åker og ikke noen spesielle detaljer. Har selv sett små virvelvinder som oppstår og forsvinner etter noen sekunder, og som da holdt seg på et sted. Hadde det skjedd midt i en åker så kunne du nok fått en fin runding av knekt korn (ja om kornet er modent). Endret 3. mars 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 jeg er ikke ening , den går i en bue samtidig som det er tydelige virvler Det betyr ikke at den er så symretriks som du skal ha det til , selv om det kan se slik ut Her kan du finne mye god og relevant informasjon som nok vil interresere deg: http://www.nyhetsspeilet.no/ 3 Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Tja... Man har jo observert lyskuler.http://www.cropcirclesnorway.com/Lys/Lys.htmOg her er en interessant historie om en formasjon som ble laget, ikke om natten flere hundre meter fra en øde grusvei midt på bygda i England, men midt på dagen ved siden av motorveien som går forbi Stonehenge...http://www.colinandrews.net/JuliaSetStory.htmlDessverre er det mange som er altfor fantasifulle i sine tolkninger og tanker rundt dette fenomenet. At fenomenet er reelt, altså at formasjoner oppstår uten at mennesker står bak, er dog ganske klart. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 At fenomenet er reelt, altså at formasjoner oppstår uten at mennesker står bak, er dog ganske klart. Nei. Det som er reelt er at kornsirkler har blitt laget uten at man har observert kva som lagde de. Uansett så er den mest sannsynlige forklaringen at mennesker har laget de. At man ikkje har sett menneskene mens de laget kornsirkelen forandrer ikkje på det. Dersom man så skulle se at en kornsirkel blir laget av noe annet enn mennesker, mens den blir laget, så er vi inne på noe helt annet. Men det har aldri noensinne blitt funnet en kornsirkel der den sannsynlige forklaringen ikkje inkluderer mennesker. Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Ser ikke at du tar stilling til informasjonen jeg kom med overhodet. Selektiv sitering ønsket du og å benytte deg av.Nice... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Det eneste du kommer med er at ingen så noe. Det betyr ikkje at det ikkje var noe å se, om noen hadde sett etter Det eg sier er at så lenge ingen så noe, så finner ikkje eg på en fantasifull og urealistisk forklaring, og inntil noen beviser at det var noe annet så regner eg med at mennesker har laget mønsteret. At ingen så noe, beviser ikkje noe. Og naturligvis siterer eg ikkje all teksten din. Det er nok av idioter her på forumet som siterer 30 linjer også svarer de med en liten linje sjølv. Det er god forumskikk å klippe vekk unødvendig tekst. Endret 3. mars 2014 av Dragavon Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Tja, hvis du faktisk hadde lest den artikkelen jeg pratet om, ville du sett at det nevnes at de første som oppdaget formasjonen ved stonehenge trolig så den mens den ble skapt. Det står skrevet at folk så en slags tåke. Du har kanskje en alternativ ide, om at menneskene som lagde den også lagde tåken eller i det minste benyttet seg av den...? Hihi! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Ja, men nå er faktisk en forklaring på den tåken at noen mennesker hadde røykgranater like sannsynlig som noe annet. Og vi snakker også om en påstand, ikkje bevis. Eg er usannsynlig skeptisk til alle slike påstander. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Hadde man virkelig røykgrantrer på den tiden ? Uten om disse kornsirklenee så er det jo fler andre formasjoner man spekulerer på Mange er jo gnaske så bestemt at det må stå mennesker bak uten at man vet noe særlig om det Så man bør ikke være for bestemt før man er sikker Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Hadde man virkelig røykgrantrer på den tiden ? Alvorlig talt. Soldater har brukt røyk til å skjule sine bevegelser i mange hundre år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå