Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noen direkte sammenheng mellom det kunne bevise noe , som jeg ikke kan gjøre her og det å kunne forstå hva fremlagte beviser skal bevise

 

som sagt så er det lite de bevisene som eksisterer klarer å bevise .

 

jeg kan ikke bevise noen av hypotesen samtidig så mangler jeg flere detaljer i bevisene hvordan mennesker kan klare å lage alle kornsirklene

 

Når ingen kan fortelle meg hvordan en eller flere personer klar å bøye et modent trå uten å knekke det så holder det ikke å bare si at de gjør det

 

samtidig så vet man at regn og vind kan bøye ned gress da er det jo ikke helt usannsynlig at vind kan legge ned korn når det ikke er for stivt

Er det en virvelvind så vil man får en sirkel ut av det

 

Problemet er finne bilder av det

Fotografene har nok antatt det for lite interessant

Lenke til kommentar

Det er ingen som har beviser til cornsirkler aklla den, fordi man vet jo bare om de der man har sett at mennesker har laget de. Og det er et fåtall som man har sett og filmet at mennesker laget de, selv om noen har påstatt at de har laget andre.

 

Det jeg ser er gjenganger hos han Elg, er det at han da mener at på noen er strående bøyd uten knekk eller på en annen måte enn de påviste menneskeskapte. Og henviser da til et program eller video om det. Har du orientert spesifict om hvilken film det er Elg? Hvis du vet det?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Poenget er at elgen sier: jeg vektlegger beviser som forklarer fakta

 

For så fremmlegge nøyaktig 0 beviser. Man kan jo da spørre seg hva som blir vektlagt.

Om man vektlegger beviser, så bør man ha beviser å vektlegge :)

Å overbevise elgen om noe som helst, selv godt dokumentert og bevist fakta, er umulig, så det har jeg for lengst gitt opp. Men aner ett håp om å lære basis logikk, som om man sier man vektlegger noe, så bør man ha det man vektlegger.

 

Du, Delvis, sier ihvertfall ikke at du vektlegger noe som ikke finnes :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvis det går an å misforstått meg så har der virkelig gjort det

 

her sier dere at hvis jeg ikke tror på deres bevis så forlanger dere at jeg må bevise et eller annet

jeg må slett ikke bevise noe , ihvertfall ikke noe som ikke eksisterer

 

Det går heller ikke an å bevise noe når fakten er bare noe få prosenter av det som er mulig

Det vanskelig vite nøyaktig hvor mange kornsirkler det er dokumentert bevis på er laget av mennesker

Men hvis det nå er bare er under 5 % av de alle så holder det ikke som noe god bevis på at alle er laget av mennesker

 

videre så er det jo ingen som vil vise den absolutte fremgangsmåten

også så her man jo all det andre som holdes hemmelig

samt få direkte observasjoner

for ikke å snakke om hvorfor så mage skulle finne på dette

 

Sannsynligheten er jo da veldig lav for at naboslutt alle er laget av mennesker

 

Når man sier at det er 10 tusen som er laget hvorfor er det da bare noen få ( de mest spennende ) som er dokumentert med bilde ?

 

sannsynligheten er så lav at man ser etter andre og bedre alternativer

Lenke til kommentar

jeg vektlegger bevis som eksisterer

Mener du at du vektlegger beviser som eksisterer her?

Eller missforstår jeg?

 

Om jeg forstod deg rett, så eksisterer beviser, ikke sant?

Altså, du kan vise bevisene som eksisterer, eller?

 

 

 

Du må gjerne skrive hva du mener med "bevis som eksisterer", om disse finnes eller ikke.

Om de finnes, så vis det. Om de ikke finnes, så ikke si at de finnes.

Lenke til kommentar

Det eksister få beviser.

De som eksister beviser bare at personer kan lage kornsirkler.

Det beviser ikke at alle er laget at mennesker

Det er vi enige i , ikke sant

 

Så har man faktorene hvorvidt så mage er villig til lage dem midt på svarte natta med dertil nødvendig utstyr

Det er her de burde være lett å se om det foregår eller har forgått aktivitet eller ikke

jeg regner med at det ikke er nødvendig med en liste over mulig spor som avslører dem

Når man ser på alt de andre såer det lit rart at ikke fler er blitt avslørt.

Da lure jeg på hvor de virkelige bevisene har tatt veien

 

 

Hvis man kan kalle resten for bevis så er de svær tvilsomme .

Hadde man funnet bruket strå så hadde nok vært bevis at det har vær mennesker på ferde , men problemet er at de ikke er brukket men bøyd selv når stråene er for harde til at det skal vær mulig.

 

Det andre punktet er at dette skjer på kor tid , når det er mørkt

Når det er mørk så ser man jo lite , selv med lys.

Har man for mye lys så blir oppdaget , selv fra lang avstand

 

Hvor mang av der har vært militæret der man gjorde et eksperiment med å skjule seg i mørket

den ene personen som tente en sigarett avslørte hele gjengen.

Det sier bare litt om hvor lett det er å bli oppdaget

 

Slik jeg forstår det så er det jo ikke bare de som liksom skal lage disse sirklene som er nattevandrer , men også de som for søker å oppdage når sirkelen oppstår

Så hvorfor er ikke flere avslørt ?

 

Total sett så får det meg til å virkelig lure på hvor realistisk det er at så mage er ute på nattestid for dette fenomenet

 

Derfor konkluderer jeg med at det man forsøker å bevise fremkaller bare tvilsomme bevis

Da er det snakk om de bevisene dere allerede har kommet med

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Du mener at det sitter folk ved en hver åker og speider etter kornsirkelmakere? (Det gjør det ikke.) Og siden disse ikke har sett noe, så konkluderer du med at kornsirklene ikke er menneskeskapte?

Endret av RaidN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener at det sitter folk ved en hver åker og speider etter kornsirkelmakere? (Det gjør det ikke.) Og siden disse ikke har sett noe, så konkluderer du med at kornsirklene ikke er menneskeskapte?

 

Det får da vare måte på hvor lang ut på ytterkantene man skal gå.

går det ikke an å diskutere ting uten at man skal bevege på den ene eller andre ytterpunktet ?

 

jeg sa slett ikke at det sitter folk ved hver åker å holder vakt , selv det sikkert et tilfelle flere steder

 

Forsten så er det ikke mindre sannsynlig en de som er ute å lager disse sirklene

dere har jo selv innrømt et folk kan være rare

Lenke til kommentar

Er det sikkert tilfelle flere steder at folk holder vakt ved åkrer?

 

Hvilken virkelighet lever du i? 99% av alle åkrer er totalt ubevoktede!

Det er de vi tror

Så hvis alle som lager slike sirkler klarer å hode seg skjulte hvorfor kan ikke noen være overvåket uten å bli avslørt .

Nå er det ikke bare snakk om tiden mens de lager sirklene , men også før og etter .

 

Hvordan komme de seg til og fra disse områdene uten å bli oppdaget ( hvis det stemmer )

husk at heller ikke bonden vet noe

Lenke til kommentar

Hvem tror at mange åkre er overvåket? Hvem er "vi"? Utenfor byer er det ingen overvåkning av privatbiler. Du kan kjøre gjennom store deler av landet uten at du blir registrert på noen som helst måte. Aller minst i landlige omgivelser der åkrene er.

 

Jeg kan når som helst komme meg til et stort utvalg åkrer uten å se et eneste menneske og uten å ha blitt sett en eneste gang selv. Dessuten vil det alltid være litt trafikk, om jeg kjører tilfeldigvis forbi vil ingen huske det da dette ikke er en hendelse som vil sette seg i minnet til folk.

 

Hvem overvåker en tilfeldig åker fra kl 22 om kvelden til 06 om morgenen?

 

Jeg kjørte forbi en åker igår på kveldstid. Nærmeste hus lå over 500 meter unna og alle lysene der var slukket. Utenifra kunne man ikke vite om det var noen hjemme der engang.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

La meg forklare det på en ane måte

 

Nå siter det ingen pal og følger med

Derimot er det jo endel trafikk langs veiene også om kvelden om natta og tidlig om morgenen.

Det er nok til at noen "følger med" på hva som skjer

 

og så er det enkelt tilfelle , som i tv reportasjen som ble sendt på TV2 i fjor , der tv temaet forsøke å holde øye med et jorde hele natten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...