Gå til innhold

Bra router = Bra nettverk?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har opplevd litt tregt nett hjemme i det siste, ofte tar det mye lenger tid å laste inn enkle sider enn det man kan forvente, og prøver jeg å streame en direkte fotballkamp, blir det ofte blurrete, og svært vanskelig å få med seg hva som skjer der på banen...

Blir dette noe bedre hvis jeg kjøper en bra router? Expert har visst et nokså bra tilbud: http://www.expert.no/nettverk/asusrtn66un900gigabitrouter/p/11104/?q=Asus%20rt%20n

Jeg bor nokså sentralt (omtrent midt i sandnes), så dekning burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hva som er årsaken til tregheten det... Hva har du av utstyr nå og hva slags linje har du?

Ikke noe dum router det, og til veldig bra pris nå også, men ville heller ha gått opp til AC66 eller bedre/nyere, hvis du gidder å legge inn litt ekstra... N66 er for all del ingen dårlig router, men det er nyere og bedre å få....

Lenke til kommentar

Jeg skrinla min DIR-655 (D-link) veldig nylig. Nettverket er blitt en drøm etterpå. Jeg hadde en nyinnkjøpt router liggende på lur noen måneder. Men gadd ikke rigge den før jeg fikk tak i en 48-ports switch.

Så nå kjører jeg på en Billion router som er en drøm i forhold til DIR-655. Men, man vet aldri for selv DIR-655'en holdt linjen oppe noen timer før det begynte å gå i sirup. Og slikt kan jo skje med alle dårlige routere regner jeg nesten med. Fordelen med å vente disse månedene var at det lå en ny firmware allerede. Det lover jo godt, fordi D-Link var urdårlige på firmware-oppdateringer. Og jeg la inn nyeste firmware (altså forrige versjon) på Billion routeren første dagen jeg åpnet pakken.

Jeg har kun et par dagers fartstid med min Billion 7800VDOX kjøpt fra broadbandbuyer.co.uk så jeg er enda usikker på stabiliteten i lengden.

Asus har fått mye skryt i det siste for greie og gode routere til gaming. Men, andre liker dem ikke fordi de ikke er kompatible nok med alternativ firmware, som f.eks. OpenWRT og den slags.

Netgear har gitt meg sånn noenlunde ok inntrykk på stabilitet, men har ikke høstet nok erfaring gitt at jeg hadde Nextgentel-kobber den perioden jeg testet det, og det var et møkk-kobber uansett hvor jeg flyttet hen i regionen. Kanskje jeg som hadde maks uflaks, samt at DIR-655 routeren har fått alt for mye fartstid på det kobberet i heimene mine, så det er en forstyrrende faktor.

DIR-655 routeren min fortjener en tur på sankt-hans bålet. Rev.A2 utgaven. Det som var så kjipt er at DIR-655 ble lovpriset opp i skyene da den kom på markedet, fordi du fikk mye bra for pengene. Ulempen er altså en ekstremt ustabil boks, og det er ikke kun jeg som har slike erfaringer på nettet ser det ut til.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...