Gå til innhold

Her er spesifikasjonene på Samsung Galaxy S5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke påstå at skjermen på iphone på noe som helst vis er i samme sjikt som konkurentene. Det blir flaut å lese.

Du burde i alle fall bli flau av å lese ditt eget innlegg...

http://www.displaymate.com/Galaxy_S4_ShootOut_1.htm

Ifølge din egen link så er ikke iphone skjermen i nærheten. At den ikke displayer like bra på alle farger er ikke relevant når den svakeste siden er 30% bedre enn tft driten i iphone. Sorry men iphone er ikke kjent for sin bra skjerm for å si det sånn. Men dette vet du vel?

Lenke til kommentar

Hva har Apple med dette å gjøre? I og med at Apple kjører et helt annet system i form av iOS med en helt annen strømstyring og strømforbruk så blir det jo som å sammenligne fugl og fisk.

Både ja og nei.

iOS har et helt annet strømforbruk enn Android. Men de har et så latterlig dårlig batteri i topp-telefonen sin at de stiller i en helt annen liga.

Lenke til kommentar

Ikke påstå at skjermen på iphone på noe som helst vis er i samme sjikt som konkurentene. Det blir flaut å lese.

Du burde i alle fall bli flau av å lese ditt eget innlegg...

http://www.displaymate.com/Galaxy_S4_ShootOut_1.htm

Ifølge din egen link så er ikke iphone skjermen i nærheten. At den ikke displayer like bra på alle farger er ikke relevant når den svakeste siden er 30% bedre enn tft driten i iphone. Sorry men iphone er ikke kjent for sin bra skjerm for å si det sånn. Men dette vet du vel?

Når du åpenbart er blind for alle fakta har jeg i grunnen ikke annet å si enn: Lykke til i din alternative, fordreide virkelighet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har en S4, og den nye S5'en frister ikke meg.

Tipper det kommer en oppdatert versjon (S5+ ?) når 805 chippen kommer.

Venter uansett med å kjøpe noe inntil det kommer mer informasjon om den nye topp-serien ryktene sier skal komme.

Eller kanskje jeg skipper Samsung helt og går for en Sony eller Nokia(?) i stedet.

Lenke til kommentar

Tror nok Samsung graver sin egen grav her ved å ikke høre på forbrukerne. Slik jeg ser det har Sony Xperia Z2 tatt tronen foreløpig, med forbehold om at HTC kan komme med noe enda bedre.

Som privatperson synes jeg det i grunn er veldig enkelt å finne ut hva den perfekte smart-telefon skal ha.

.:. HTC One 2 .:.

HTCONE2Fina_zpsda255671.png

Spesifikasjoner:

5" 1920x1080 LCD IPS

8 MP | 2 MP front | 1080p 60FPS

3500mAH Litium-ion Batteri

BoomSound Stereo

SnapDragon 805

KitKat 4.4

5" er et veldig fint format for en telefon. Passer til de fleste hender til å kun brukes med en hånd, og gir stor brukerflate. En trenger ikke et 23 megapixel kamera. Fokuser heller på en større sensor og programvare rundt. Dual blitz, 120FPS 720p, bildestabilisering, høyere blenderåpning, kraftigere chip.

Lag mobiltelefonen 1 millimeter tjukkere en konkurrentene da vel, sånn at du får på plass et 3500mAH batteri som varer hele dagen selv ved tung bruk. Den ekstra vekten og tykkelsen er det ingen som merker uansett. Fortsett med BoomSound stereo, som er markedets beste høyttalere. Kjør på med SnapDragon 805 og KitKat.

Gjør gjerne mobilen vanntett og støtsikker dersom mulig. Viktigste er ikke at den blir redesignet totalt. For Samsung var det det, fordi deres kundebase skrek etter høyere kvalitet. HTC One er så lekker den kan bli, den trenger kun å utnytte seg atskillig bedre av skjermoverflaten. Mindre rammer er som oftest nok til at det føles som en ny mobil.

:dremel:

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Skjermen? Xperia Z2 er vel den første skjermen som faktisk er spesifisert til å overgå iPhone 5 / 5S som den skjermen med høyest fargegamut på markedet?

Tror Nexus 5 skal gjøre det veldig bra når det gjelder å vise korrekte farger om jeg forstod deg riktig.
Lenke til kommentar

Tror nok Samsung graver sin egen grav her ved å ikke høre på forbrukerne. Slik jeg ser det har Sony Xperia Z2 tatt tronen foreløpig, med forbehold om at HTC kan komme med noe enda bedre.

Som privatperson synes jeg det i grunn er veldig enkelt å finne ut hva den perfekte smart-telefon skal ha.

.:. HTC One 2 .:.

HTCONE2Fina_zpsda255671.png

Spesifikasjoner:

5" 1920x1080 LCD IPS

8 MP | 2 MP front | 1080p 60FPS

3500mAH Litium-ion Batteri

BoomSound Stereo

SnapDragon 805

KitKat 4.4

5" er et veldig fint format for en telefon. Passer til de fleste hender til å kun brukes med en hånd, og gir stor brukerflate. En trenger ikke et 23 megapixel kamera. Fokuser heller på en større sensor og programvare rundt. Dual blitz, 120FPS 720p, bildestabilisering, høyere blenderåpning, kraftigere chip.

Lag mobiltelefonen 1 millimeter tjukkere en konkurrentene da vel, sånn at du får på plass et 3500mAH batteri som varer hele dagen selv ved tung bruk. Den ekstra vekten og tykkelsen er det ingen som merker uansett. Fortsett med BoomSound stereo, som er markedets beste høyttalere. Kjør på med SnapDragon 805 og KitKat.

Gjør gjerne mobilen vanntett og støtsikker dersom mulig. Viktigste er ikke at den blir redesignet totalt. For Samsung var det det, fordi deres kundebase skrek etter høyere kvalitet. HTC One er så lekker den kan bli, den trenger kun å utnytte seg atskillig bedre av skjermoverflaten. Mindre rammer er som oftest nok til at det føles som en ny mobil.

:dremel:

Yeah, det kommer ikke HTC til å levere. Men bloatware kommer du til å få rikelig av... Vel med denne "no-news-here"-samsung lanseringen ser det ut til at Z2 får regjere alene på toppen en god stund...

Lenke til kommentar

"en tilkoblet telefon som hjelper dem å holde seg i form"

Samsung bommet totalt med sin "S4 Active" telefon da de ikke hadde støtte for den mest utbredte standarden innen treningsutstyr, ANT+.

Har de lært av sine feil og gitt S5 denne støtten? Jeg rengner med at de har gjort det siden standard S4 hadde dette.

Saken er nettopp det at å ha en "vanntett" (sprutsikker) telefon som markedsføres for aktiv utebruk og "holde deg i form" har liten hensikt uten ANT+ støtte.

Jeg vurderte Samsung sin S4a ved kjøp av ny telefon i desember, men pga. dette punktet ble det igjen iPhone med 5S da det ikke var verdt å bytte plattform for å gå til en standard S4.

Forøvrig noen som har lagt merke til hvordan Samsung stadig går etter Apple på flere områder? De lanserer S5 når iPhone 5S er i markedet. Kunne ikke samsung i det minste turt å ha litt mer orginale produktnavn?

Kanskje Samsung skulle byttet navn til "Sameasu".

Ellers blir det spennende å se om alle fandroids går like langt i kritikken av "fingeravtrykksensor" denne gangen :p. En funksjon jeg elsker på iPhone 5S og som mange nok vil elske på S5.

EDIT:

Får man med et cleaning/piperensesett med telefonen siden de har laget drøssevis av små hull hvor skitten skal feste seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung bommet totalt med sin "S4 Active" telefon da de ikke hadde støtte for den mest utbredte standarden innen treningsutstyr, ANT+.

Har de lært av sine feil og gitt S5 denne støtten? Jeg rengner med at de har gjort det siden standard S4 hadde dette.

Saken er nettopp det at å ha en "vanntett" (sprutsikker) telefon som markedsføres for aktiv utebruk og "holde deg i form" har liten hensikt uten ANT+ støtte.

Jeg vurderte Samsung sin S4a ved kjøp av ny telefon i desember, men pga. dette punktet ble det igjen iPhone med 5S da det ikke var verdt å bytte plattform for å gå til en standard S4.

Forøvrig noen som har lagt merke til hvordan Samsung stadig går etter Apple på flere områder? De lanserer S5 når iPhone 5S er i markedet. Kunne ikke samsung i det minste turt å ha litt mer orginale produktnavn?

Ellers blir det spennende å se om alle fandroids går like langt i kritikken av "fingeravtrykksensor" denne gangen :p. En funksjon jeg elsker på iPhone 5S og som mange nok vil elske på S5.

EDIT:

Får man med et cleaning/piperensesett med telefonen siden de har laget drøssevis av små hull hvor skitten skal feste seg?

Joda, mange kommer nok til å bli fornøyde med fingeravtrykkleseren, akkurat som at så mange var "fornøyde" med de som har væt på laptoper i sånn omtrentlig 10 år! (Tross alt samme brukermåten, og de samme feilene, som btw, iPhone 5S _ikke_ har ;) )

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller virker det som utviklingen innen mobil hardware har flatet ut? Er mindre og mindre som skiller nyeste modell fra den forrige. For et par år siden doblet man gjerne antall kjerner, gikk kraftig opp på skjermoppløsning og kameraet gjorde et kvantesprang. Men nå er det mer marginale oppjusteringer som skjer og små tillegg i funksjoner.

Plager forsåvidt ikke meg, siden man nå kan kjøpe forrige «generasjon» og ha en telefon som fremdeles «henger med» og ikke måtte oppgradere så ofte.

Lenke til kommentar

Yeah, det kommer ikke HTC til å levere. Men bloatware kommer du til å få rikelig av... Vel med denne "no-news-here"-samsung lanseringen ser det ut til at Z2 får regjere alene på toppen en god stund...

Vadå rikelig bloatwate? Kan ikke si det er veldig mye bloat på dagens One. Samsung derimot er glad i å stappe telefonene sine fulle av S-apps i tillegg til de vanlige.

On topic: S5 var vel forholdsvis kjedelig, men liker at de har gått bort fra den glossy plasten i bakdekselet. Litrn spec bump fingeravtrykksleser og pulsmåler er liksom ikke noe som trigger må-ha-følelsen.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

EDIT:

Joda, mange kommer nok til å bli fornøyde med fingeravtrykkleseren, akkurat som at så mange var "fornøyde" med de som har væt på laptoper i sånn omtrentlig 10 år! (Tross alt samme brukermåten, og de samme feilene, som btw, iPhone 5S _ikke_ har ;) )

Jeg har selv brukt det på Thinkpad siden det kom og var derfor meget positiv til å få dette på mobilen ;) Ulempen på thinkpads var. bla. at man måtte ha propritære drivere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg lurer mest på dette med lagring. Har lest at det kommer både 16 og 32GB-varianter, men finner ikke noenting som sier noe om forskjell i modellnumre e.l. for de forskjellige utgavene.

Har forhåndsbestilt via CDON, så blir spennende å se hva jeg får i postkassen om noen uker... De har bare skrevet "S5 G900" som varenummer.

Endret av cocoapelli
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...