Gå til innhold

Nå har Samsung lansert supermobilen Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Slai - Nå er det igjen litt epler og pærer. En Note 3 er så stor at de som er i markedet for en vanlig candybar overhodet ikke er interessert. Jeg elsker spydspissmobiler, men Note 3 er jo et brett.

 

Newton - Hvorfor? Tja, fashion statement kanskje? Noen synes jo produkter med halvspist eple er fint og sånn, antar du får spørre dem? Rapporter tilbake!

 

Her har vi det klassiske nett-trollet.

 

Ellers er mitt spyd i siden til Samsung at de ikke eier identitet. De er en "ullen" aktør som stadig mer tråkker i andres fotspor.

HTC, Apple, Nokia, LG, Sony har produkter med sterk identitet. Mens Samsung bare er en "vi prøver å herme etter alle andre også dytter vi inn den siste SoCen og sier at vi har best hardware".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Slai - Nå er det igjen litt epler og pærer. En Note 3 er så stor at de som er i markedet for en vanlig candybar overhodet ikke er interessert. Jeg elsker spydspissmobiler, men Note 3 er jo et brett.

 

Newton - Hvorfor? Tja, fashion statement kanskje? Noen synes jo produkter med halvspist eple er fint og sånn, antar du får spørre dem? Rapporter tilbake!

 

Her har vi det klassiske nett-trollet.

 

Ellers er mitt spyd i siden til Samsung at de ikke eier identitet. De er en "ullen" aktør som stadig mer tråkker i andres fotspor.

HTC, Apple, Nokia, LG, Sony har produkter med sterk identitet. Mens Samsung bare er en "vi prøver å herme etter alle andre også dytter vi inn den siste SoCen og sier at vi har best hardware".

 

 

 

Men det er jo ikke sant. Jeg vet ikke om andre telefoner som har de funksjonene som samsung sine har, som feks å kunne nedskalere skjermen til enhåndsbruk, kjøre visse apps i vinduer (kalkulator feks), har en like god penn-funksjon, de har dualkjøring av apps i tillegg med drag/drop mellom appene...

Bare et par eksempler off the top of my head.

 

Kan godt være dette er standard på LG, Sony og Apple sine mobiler, men jeg har aldri snublet over dem.

Lenke til kommentar

Ellers er mitt spyd i siden til Samsung at de ikke eier identitet. De er en "ullen" aktør som stadig mer tråkker i andres fotspor.

HTC, Apple, Nokia, LG, Sony har produkter med sterk identitet. Mens Samsung bare er en "vi prøver å herme etter alle andre også dytter vi inn den siste SoCen og sier at vi har best hardware".

 

 

Jisses Theo343, det der var synsing ut av alle proposjoner. Samsung har vel vært med på å sette standarden de siste årene, og med deres Note produkter, så er de faktisk relativt unike. Det å være unik er vel definisjonen på å ha en egen identitet...

 

Det virker som om du fremdeles tror Samsung er der de var for rimelig lenge siden, og nekter å tro at de kan forandre seg eller har forandret seg. Mange av de du nevner leverer varene idag kun fordi Samsung allerede har satt standarden så høyt...

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor stenger du :( ?

 

Jeg bare tenker at det blir litt irrelevant med tanke på at det er tross alt snakk om en smartphone og en flaggskipmobil.

Vil anta at markedet som vurderer noe slikt ikke kun bruker den til standardoppgaver? Eventuelt bare "har lyst på" uten annen grunn.

 

Var bare litt snodig ting å si.

Lenke til kommentar

Newton - Hvorfor? Tja, fashion statement kanskje? Noen synes jo produkter med halvspist eple er fint og sånn, antar du får spørre dem? Rapporter tilbake!

 

Hmm, neeei...null poeng til deg! De av disse folkene som ser ut til å være mest opptatt av å ha det siste i mote, statussymboler og bling, og som derfor bytter telefon minst én gang i året, er faktisk Android-brukere. Noen synes jo også at små tyske biler med hekkmontert motor, masse hestekrefter, brede dekk og 40 år gammelt design er "fint og sånn", og det funker sikkert som "fashion statement" i Gutteklubben Grei, men det er likevel greit å skille penisforlengere - som flere tommer, flere kjerner, flere gigahertz, flere megapixler, osv - fra ting som faktisk har praktisk og reell nytteverdi for de fleste.

Prøv igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merker at Apple-gjengen har blitt mindre å mindre interessert i rene tall og spesifikasjoner i det siste.

 

Vi skjønte vel tidligere enn mange andre at flere tommer, flere gigahertz, flere kjerner eller flere megapixler i seg selv ikke trenger bety en dritt for reell ytelse. Men du tilhører vel de som fortsatt tror at en 10 år gammel Pentium 4 som kjører på 3.8 GHz er toppers, siden den har like mange gigahertz som en 4. generasjon Core i7... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Men du tilhører vel de som fortsatt tror at en 10 år gammel Pentium 4 som kjører på 3.8 GHz er toppers, siden den har like mange gigahertz som en 4. generasjon Core i7... ;)

 

Hvem er du til å fortelle meg hva jeg tror? Du kan ta de syrlige kommentarene dine et annet sted.

 

Du mister dessuten hele poenget mitt, og det var at snakkisen var nettopp gigahertz, tommer, DPI, FPS, og megabytes som var greia med Apple for noen knappe år siden.

 

Man ser for eksempel ikke de eplekjekke guttene dra frem benchmarks lenger, så der har vi et beiteskifte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men du tilhører vel de som fortsatt tror at en 10 år gammel Pentium 4 som kjører på 3.8 GHz er toppers, siden den har like mange gigahertz som en 4. generasjon Core i7... ;)

 

Hvem er du til å fortelle meg hva jeg tror? Du kan ta de syrlige kommentarene dine et annet sted.

 

Du mister dessuten hele poenget mitt, og det var at snakkisen var nettopp gigahertz, tommer, DPI, FPS, og megabytes som var greia med Apple for noen knappe år siden.

 

Man ser for eksempel ikke de eplekjekke guttene dra frem benchmarks lenger, så der har vi et beiteskifte.

 

 

Hvem er du da, til å fortelle meg hva jeg har blitt mindre interessert i?

 

For min egen del leser jeg mange tester av forskjellige telefoner, og ser bl.a på benchmarks, kamerakvalitet og andre målbare egenskaper både titt og ofte. Videre drar jeg gjerne fram benchmarktester, kameratester, skjermtester, o.l. når jeg finner det relevant - f.eks for å tilbakevise feilaktige påstander. Ikke lenge siden jeg sist gjorde det, men det har aldri vært slik at jeg poste benchmarks eller tester hver gang en eller annen telefon diskuteres i forumet. Det er da også grenser for hvor mange ganger man skal poste de samme testene, det blir lett kjedelig å gjenta seg selv.

 

Når det gjelder hva som var "greia" med Apples telefoner for noen knappe år siden, så er det fortsatt "greia" med Apples telefoner i dag: Brukervennlig, praktisk størrelse, god design, presis kvalitetsskjerm, ypperlig lydkvalitet, ytelse, responsiv, godt og holdbart batteri, sikker, stabil, oppdatert, og apps, apps og enda flere gode apps...for å nevne noe. I tillegg har det blitt en "greie" at Apple satser mye mer på bl.a hardwareutvikling (SoC, sensorer, osv), kamerakvalitet, utviklingsverktøy, softwaredistribusjon, innhold, skytjenester, og bedriftsvennlige løsninger for administrasjon og sikkerhet, enn de gjorde til å begynne med.

 

 

 

De av disse folkene som ser ut til å være mest opptatt av å ha det siste i mote, statussymboler og bling, og som derfor bytter telefon minst én gang i året, er faktisk Android-brukere.

Og kilden din på det er?

 

 

Min egen gode observasjonsevne. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Newton - Hvorfor? Tja, fashion statement kanskje? Noen synes jo produkter med halvspist eple er fint og sånn, antar du får spørre dem? Rapporter tilbake!

 

Hmm, neeei...null poeng til deg! De av disse folkene som ser ut til å være mest opptatt av å ha det siste i mote, statussymboler og bling, og som derfor bytter telefon minst én gang i året, er faktisk Android-brukere. Noen synes jo også at små tyske biler med hekkmontert motor, masse hestekrefter, brede dekk og 40 år gammelt design er "fint og sånn", og det funker sikkert som "fashion statement" i Gutteklubben Grei, men det er likevel greit å skille penisforlengere - som flere tommer, flere kjerner, flere gigahertz, flere megapixler, osv - fra ting som faktisk har praktisk og reell nytteverdi for de fleste.

Prøv igjen!

 

Synes det er ufint av deg å hakke på de stakkars menneskene der ute som kjører Porsche 911. Tenk så lite bagasjeplass vi har! :D

 

Alt til sitt behov. Bilen dekker mine behov fint og bedre enn ei Skoda stasjonsvogn, på samme måte som mulighetene Android har er mer i tråd med mine behov enn Eple-fengselet. Er det forresten fortsatt sånn at om man syncer telefonen til PCen hjemme så må man slette alt om man skal overføre noen sanger på jobb-PCen? Det drev meg til vanvidd med den originale iPhonen.

 

Mitt inntrykk er at mange av de som sverger til halvspiste epler har et brennende behov for å ha den siste modellen, og mange er ikke det minste sjenert for å si at det viktigste er at andre ser at det er den nyeste halvspist-eple-telefonen, ikke den _nest_ nyeste... VIses godt på finn.no og Facebook når en ny modell er klar i butikken, da kommer det et lite ras av forrige modell ut. Det kan man vel til dels se på Samsung Galaxy også, men på langt nær i samme grad.

 

Selv har jeg Xperia Z, som erstattet en Galaxy Nexus. Xperia Z1 hoppet jeg over, men har nå lyst på Z2. Har hatt Z-en over et år som er ganske lenge for en som er såpass interessert i mobilteknologi som meg. Jeg har aldri opplevd at noen har spurt om åssen telefon jeg har, så tror ikke telefonene jeg har valgt har vært noen fashion statement. Ikke en god en i hvert fall! ;)

 

Når det gjelder ytelse så tror jeg egentlig vi er enige. Moderne mobiler i dag har krefter nok til at alt flyter fint og tiden der man venter på telefonen, hakking og lag er over. Poenget mitt med iPhone hadde ingenting med ytelse å specs å gjøre, jeg bare poengterte at det er en utmerket nybegynnertelefon siden den er såpass begrenset og enkel. Så mer avanserte brukere med behov for flere valgmuligheter finner seg nok lettere hjemme med Android. Samme enighet med tommer, Xperia Z er i grenseland for størrelse, Z2 er noen få millimeter større og mindre og heldigvis mindre enn Z1 så den får vel passere i grenseland den også. Vurderte egentlig Z1 Compact, men fant ut at jeg er såpass godt vant til skjermarealet at det får bli en "stor" telefon til.

 

Og siden du måtte dra bilvalget mitt inn i det her: Jeg hadde min første (og svært billige) Porsche i 1998, og siden 2005 har jeg hatt 911er. Den har plass til meg, dama og det vi måtte trenge av bagasje, så den dekker mine behov som transportmiddel. Trenger jeg å transportere større ting så har jeg en Subaru Legacy stasjonsvogn med krok og på jobb har vi både varebiler og lastebiler.

Som Porsche-enusiast, medlem, verv-haver og ansatt i Porsche Club Norge så er bilen noe helt annet for meg enn en statement. Jeg har bilen fordi _jeg_ liker den og er rivende likegyldig til hva andre sier. Mange gutter og menn synes det er kult med masse hester og ytelse, jenter flest synes den er stygg. Skulle jeg hatt noe som dro oppmerksomhet og er "fashion" så er det vel Audi som gjør susen, f.eks en jentefavoritt som A3 S-line. Betydelig billigere hadde det vært også. Dessverre er det ikke noen Audier som passer mine behov i banebil. Penisforlenger? Er helt sikkert noen som tenker det, vi har mye jantelov i Norge. Og jeg er like likegyldig til dem. Da jeg møtte samboern for 13 år siden hadde jeg ikke noen bil på veien så hun ble i hvert fall ikke imponert av noen "forlengelse", men var visst fornøyd nok med en som syklet og gikk. ;)

 

 

Synes fortsatt du kan spørre dine programmerings-venner om hvorfor de har iPhone og velger det framfor mulighetene i Android, hadde vært interessant å vite svaret.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitat: thlinge

"Mitt inntrykk er at mange av de som sverger til halvspiste epler har et brennende behov for å ha den siste modellen, og mange er ikke det minste sjenert for å si at det viktigste er at andre ser at det er den nyeste halvspist-eple-telefonen, ikke den _nest_ nyeste... VIses godt på finn.no og Facebook når en ny modell er klar i butikken, da kommer det et lite ras av forrige modell ut. Det kan man vel til dels se på Samsung Galaxy også, men på langt nær i samme grad. "

 

Heldigvis har dette forandret seg for mange år siden. I dag er det noe som heter "cloud" som er blitt veldig populært. Musikken synkroniseres i skyen. Og de fleste bruker vel Spotify uansett så da blir jo dette irrelevant. At Apple har gjort ting litt komplisert i begynnelsen må man nesten regne med når de var først ute. Det første produktet er aldri det beste, men dagens iPhone er nok en god del bedre. Selv dropper jeg Samsung nå og går tilbake til iPhone fordi spesifikasjonene var langt under forventet. Hvor er for eksempel 64 bits prosessoren som ble lovet? Jeg er lei av "lagging", noe som er veldig vanlig når man kjører multitasking. Der tror jeg faktisk iPhone er bedre, nettopp på multitasking. Iphone 5S er nå på vei i posten, hørt mye bra om OS 7, og jeg gleder meg til å gjenoppleve Iphone. Design er en smakssak, men jeg har aldri vært helt fornøyd med Samsung sitt de siste 3 årene jeg har brukt en Samsung.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis multitasking er viktig for deg bør du hatt en note3 eller så, ikke en s-modell.

 

Ellers syntes jeg s4 og note3 er lynkjappe og har ikke hatt noe problem med lagging der, så vil ikke tro s5 har problemer med det heller.

 

That being said venter jeg på note4 for å se om den erstatter min tlf. Blir ikke s5 i alle fall. Hørt mye bra om m8(?) og, men er for liten skjerm for min del.

Lenke til kommentar

Helt ærlig, hva er det som gjør Samsung Galaxy S5 til supermobilen? Jeg mener, det finnes utrolig mange bra telefoner fra for eksempel Sony og Apple. Hvordan skiller Galaxy S5 seg ut til å være supermobil? Den har en hjerterytme-sensor, er det dette som gjør den super?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...