Gå til innhold

Nå har Samsung lansert supermobilen Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker å tro at jeg er bedre enn de som vanligvis beskylder journalister for å være kjøpt og betalt, men dette er latterlig dårlig.

 

"Telefonen får også støtte for den nye, lynraske 802.11 ac-standarden for trådløst nettverk, som den første i verden." Ehm, say say what? SG4, HTC One, og det meste annet med Snapdragon 800 eller 600 har støtte for AC-nettverk. Vær så snill, gjør noe annet enn å bare gjengi pressemeldinger.

 

Og å kalle denne en "Supermobil"? I beste fall tvilsomt, når forskjellen til produkter som har vært på markedet i et halvt år er så liten.

 

SG5 ser ut som en helt ok oppgradering, men de kunne spart seg S4+. Mer spent på neste HTC og Sony Z2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Inntil vi får høre noe om disse punktene, så er alt ganske åpent vil jeg tro, foruten om bastante og subjektive synspunkter på design som er utvilsomt det mest avgjørende for enkelte overfladiske folk.

Slai, den 25 Feb 2014 - 11:38, sa:snapback.png


Eller enkelte folk generelt. Design er mer enn utseende vet du.


Kun enkelt og greit at mange tror man kjøper en iphone pga. utseende ift. designaspektet, mens det i realiteten er akkurat som du sier her at design utgjør så mye mer enn hvordan produktet ser ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

iPhone er en flott nybegynnertelefon. Den har ikke så mye funksjoner at noen blir redd eller forvirret og er lett å bruke. Perfekt for de aller yngste, de som er godt voksne og de som kjøper sin første smarttelefon. Når man derimot har hatt smarttelefon ei stund og er klar for noe litt mer avansert så oppgraderer man til noe annet, og da er Xperia Z2 det beste alternativet på markedet om noen uker.

Lenke til kommentar

Jo det er sant, det føles jo som en introduksjonstelefon, en slags mellomting mellom en dagens smartphone og en gammel smartphone (n95).

Men for all del, den funker bra til det den gjør, kjapp og brukervennlig og funker for lille ida, onkel thomas og farfar.

Eneste jeg har å utsette på iphone selv er prisen. Ser jeg bort fra den er det jo en knall telefon i samme leie som WP feks.

Er dog uenig på at experiaen er det "beste på markedet" om noen uker. Jeg ser ikke at den slår ut note3 selv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

iPhone er en flott nybegynnertelefon. Den har ikke så mye funksjoner at noen blir redd eller forvirret og er lett å bruke. Perfekt for de aller yngste, de som er godt voksne og de som kjøper sin første smarttelefon. Når man derimot har hatt smarttelefon ei stund og er klar for noe litt mer avansert så oppgraderer man til noe annet, og da er Xperia Z2 det beste alternativet på markedet om noen uker.

 

Det du skriver gir fortsatt relativt liten mening. Mange erfarne smarttelefonbrukere foretrekker iPhone fordi den har de funksjonene man trenger (uten å kludre til alt med unødvendig bloat og lekefunksjoner), høy sikkerhet og stabilitet, stort utvalg av gode apps, samt at den er lynrask, lett å bruke - og teknologisk avansert.

 

At et produkt som iPhone passer til brukere på forskjellige nivå når det gjelder kunnskap og erfaring, regner jeg som en positiv kvalitet. At et teknologisk avansert produkt er enkelt og ukomplisert i bruk og vedlikehold, er også en positiv kvalitet. Det er stort sett de minst teknisk anlagte som får en eller annen underlig mestringsfølelse av å bruke duppedingser som gjør ting unødvendig komplisert og plundrete, og blir uendelig stolte over at de klarer noe så banalt som å "roote" telefonen sin og laste ned diverse gratis skrot fra nettet...

Nå kjenner jeg tilfeldigvis opptil flere høyt kvalifiserte "datamennesker" som tilbringer hver eneste arbeidsdag med hodet dypt begravd i kompleks koding, debugging, osv. De aller fleste av disse er iPhone-brukere...gjett hvorfor...

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slai - Nå er det igjen litt epler og pærer. En Note 3 er så stor at de som er i markedet for en vanlig candybar overhodet ikke er interessert. Jeg elsker spydspissmobiler, men Note 3 er jo et brett.

Newton - Hvorfor? Tja, fashion statement kanskje? Noen synes jo produkter med halvspist eple er fint og sånn, antar du får spørre dem? Rapporter tilbake!

Lenke til kommentar

 

 

Inntil vi får høre noe om disse punktene, så er alt ganske åpent vil jeg tro, foruten om bastante og subjektive synspunkter på design som er utvilsomt det mest avgjørende for enkelte overfladiske folk.

Slai, den 25 Feb 2014 - 11:38, sa:snapback.png

Eller enkelte folk generelt. Design er mer enn utseende vet du.

 

Kun enkelt og greit at mange tror man kjøper en iphone pga. utseende ift. designaspektet, mens det i realiteten er akkurat som du sier her at design utgjør så mye mer enn hvordan produktet ser ut.

 

Absolutt ikke. Hadde iPhone før, før jeg gikk over til s3. Fant ut at Android fortsatt er like ubrukelig, så nå blir det iPhone igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...