Gå til innhold

Nå har Samsung lansert supermobilen Galaxy S5

Anbefalte innlegg

*snip*

I beg to differ.

http://www.ibtimes.co.uk/samsung-galaxy-s3-top-reasons-fall-videos-365492 (les: Build quality)

Uansett er det bagateller vi diskuterer her. En telefon i den prisklassen burde vekke denne diskusjonen. Vi snakker om en av de dyreste telefonene på markedet, og den eneste telefonen som ikke klarer å utføre kvalitet i plast.

Om du står der meg tusenlapper i hånden din så fatter jeg ikke hvorfor man skal bruke de på Samsung Galaxy når man ser på utvalget man har. Jeg er ikke mye fan av Apple iPhone heller, om det gir deg et lyspunkt. Uansett hva spesifikasjonene skal være så blir kvalitetsfølelsen uansett et stort no-no for Samsung.

Edit: Forandrer S5 på dette så får de en stor tommel opp fra meg!

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"en tilkoblet telefon som hjelper dem å holde seg i form"

Samsung bommet totalt med sin "S4 Active" telefon da de ikke hadde støtte for den mest utbredte standarden innen treningsutstyr, ANT+.

Har de lært av sine feil og gitt S5 denne støtten? Jeg rengner med at de har gjort det siden standard S4 hadde dette.

Saken er nettopp det at å ha en "vanntett" (sprutsikker) telefon som markedsføres for aktiv utebruk og "holde deg i form" har liten hensikt uten ANT+ støtte.

Jeg vurderte Samsung sin S4a ved kjøp av ny telefon i desember, men pga. dette punktet ble det igjen iPhone med 5S da det ikke var verdt å bytte plattform for å gå til en standard S4.

Forøvrig noen som har lagt merke til hvordan Samsung stadig går etter Apple på flere områder? De lanserer S5 når iPhone 5S er i markedet. Kunne ikke samsung i det minste turt å ha litt mer orginale produktnavn?

Kanskje Samsung skulle byttet navn til "Sameasu".

Ellers blir det spennende å se om alle fandroids går like langt i kritikken av "fingeravtrykksensor" denne gangen :p. En funksjon jeg elsker på iPhone 5S og som mange nok vil elske på S5.

EDIT:

Får man med et cleaning/piperensesett med telefonen siden de har laget drøssevis av små hull hvor skitten skal feste seg?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Theo: hvilke hull?

Og jo såklart kommer telefoner med ting andre har hatt før. That's always going on. Apple er ikke akkurat annerledes.

Vil si Samsung har gjort mer nytt de siste modellene sine enn Apple har, hvis det var det du antydet?

Gavekort: Tja muligens bare definisjonen som er forskjellig, men vil si det er stor forskjell på kvalitetsfølelse og byggekvalitet. Uten at de såklart er mutually exclusive.

Jeg ser ikke hvordan det ikke er kvalitet selv, da jeg mener note3 er et veldig bra eksempel. Og s4 etter egen erfaring i alle fall.

Lenke til kommentar

Glad jeg kjøpte iPhone 5S for litt siden, skal aldri kjøpe en Samsung telefon igjen ;) Men smak det da!

Ja en del liker å få mindre for pengene sine.
Unnskyld? Er da en smaksak det? Pga jeg ikke liker mobiler med plast og som det ikke komme oppdateringer etter 2år bare (Jeg har mobilen min i 2-3år) Jeg er ingen fanboy av Apple, men jeg synes iPhone 5S er raskere enn S4 som er broren min sin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Byggekvaliteten er nok topp som alltid, vil jeg anta.

Er det én ting som er turnoff for meg og Samsung så er det byggekvalitet. Makan til pinglete plast skal du lete lenge etter.

Når jeg hadde en galaxy s2 var palstdekslet bak svært solid, jeg måtte lete lenge etter en mer robust plast i samme tykkelse.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

*snip*

I beg to differ.

http://www.ibtimes.co.uk/samsung-galaxy-s3-top-reasons-fall-videos-365492 (les: Build quality)

Uansett er det bagateller vi diskuterer her. En telefon i den prisklassen burde vekke denne diskusjonen. Vi snakker om en av de dyreste telefonene på markedet, og den eneste telefonen som ikke klarer å utføre kvalitet i plast.

Om du står der meg tusenlapper i hånden din så fatter jeg ikke hvorfor man skal bruke de på Samsung Galaxy når man ser på utvalget man har. Jeg er ikke mye fan av Apple iPhone heller, om det gir deg et lyspunkt. Uansett hva spesifikasjonene skal være så blir kvalitetsfølelsen uansett et stort no-no for Samsung.

Edit: Forandrer S5 på dette så får de en stor tommel opp fra meg!

Jeg er ikke så imponert og S5, men baksiden er jo neo av det kuleste, om den er i bruk som jeg tror, slike baksider er behagelige å holde i, temperaturkomfortmessig og har godt grep og passe friksjon, i motsetning til feks alu og glass som er vesentlig mer dritt.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kimare: nå kom jo s4 i april det året og. I tillegg kom de med note3 som såvidt jeg ser lå rakt på toppen av fjoråret?

Hva har note det med dette å gjøre? Det er en telefon i en kategori for spesielt interesserte og verken kan eller skal sammenlignes med S5/S4/One/G2/Z1. Ønsker man en giganttelefon har jeg ingen problem med se at Note for de fleste er det opplagte valget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en mobiltelefon, det har den med dette gjøre. Bare fordi du ikke kan sammenligne den med de andre der betyr det ikke at det ikke lar seg gjøre.

Jeg hadde valget mellom alle på den listen, og det er ikke noe utpreget spesielt med note som gjør at valget falt der.

Ser heller ikke at den er for spesielt interesserte noe mer enn små mobiler er for spesielt interesserte, egentlig.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Fint med android, man kan velge og vrake i modeller og produsenter og gi pengene til den som fortjener det mest fra release til release. Xperia Z2 er det åpenbare valget denne gangen inntil:

-de første kamera-samples i dårlig lys fra S5 og Z2 dukker opp.

-rapporter om samtalekvaltet kommer

-rapporter om kvalitet på wifi- og radioantenner kommer

-reelle tester på batterilevetid kommer

Inntil vi får høre noe om disse punktene, så er alt ganske åpent vil jeg tro, foruten om bastante og subjektive synspunkter på design som er utvilsomt det mest avgjørende for enkelte overfladiske folk.

Lenke til kommentar

Hvor har bransjelederne fått det for seg at folk vil ha fingeravtrykkleser?

Hvorfor er dette en nyhet de velger å trekke frem? Greit, de skal ikke være dårligere enn iPhone, men hvem bryr seg virkelig om slikt?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er negative til fingeravtrykkleser. I første omgang kan det jo høres ut som en gimmick, men det er jo genialt når det implementeres i home knappen. Det er enkelere å swipe fingern enn å taste inn pin kode, samtidig som det er mer eller mindre like sikkert.

Enn sålenge det oppstår sikkerhetsproblemer ser jeg for meg dette som en svært bra løsning fremover på mobiler.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette en nyhet de velger å trekke frem? Greit, de skal ikke være dårligere enn iPhone, men hvem bryr seg virkelig om slikt?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er negative til fingeravtrykkleser. I første omgang kan det jo høres ut som en gimmick, men det er jo genialt når det implementeres i home knappen. Det er enkelere å swipe fingern enn å taste inn pin kode, samtidig som det er mer eller mindre like sikkert.

Enn sålenge det oppstår sikkerhetsproblemer ser jeg for meg dette som en svært bra løsning fremover på mobiler.

Sålenge man swiper og det aldri leses feil ja og det går raskt hver gang, men slik er det ikke. Fingeravtrykklesere er en gimmick sånn jeg ser det.

Enda det også er gimmicky synes jeg faktisk face unlock funker bedre.

AtW

Lenke til kommentar

Sålenge man swiper og det aldri leses feil ja og det går raskt hver gang, men slik er det ikke. Fingeravtrykklesere er en gimmick sånn jeg ser det.

AtW

Man er avhengig av at det går fort og presist ja. Face unlock er for treigt til at det er brukbart. Utifra demoen her ser det ikke så verst ut

Lenke til kommentar

AtW

Man er avhengig av at det går fort og presist ja. Face unlock er for treigt til at det er brukbart. Utifra demoen her ser det ikke så verst ut

Face unlock går kjemperaskt på min telefon 90% av tiden, problemet er når det ikke går raskt så er det irriterende, det er akkurat dens amme erfaringen som jeg har med fingeravtrykklesere, hadde de fungert på sitt beste hele tiden hadde det vært ok, men gangene det går tregt er såpass hemmende at man ikke gidder.

AtW

Lenke til kommentar

Bruker en swipe-type fingeravtrykkleser på mine Thinkpads mange ganger om dagen. Det fungerer utmerket, alltid. Problemet jeg ser på S5 er at det plutselig krever at man bruker to hender. Det er ikke alltid like praktisk. Da tror jeg Apples løsning med en ordinær leser i home-knappen er bedre.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...