Gå til innhold

Hva kan være feil?


sparks

Anbefalte innlegg

Jeg fikk pcen (Alt utenom Skjerm, kabinett, mus og høytalere, se PC Specs i signatur). Onsdag 1.10.2003, satt den forsiktig sammen med anti-statisk bånd på armen, plugga inn alle kontakter og startet den opp.

Den fant ram, cpu, hdd, dvd-rom, skjermkort og alt annet. Jeg satte inn Windows XP cden i dvd-spilleren og bootet fra dvd-spilleren.

Den begynte å laste inn alle modulene slik at den kunne begynne å installere, men før jeg kunne trykke ENTER for å installere, skrudde den seg av og begynte å pipe,

lenge, helt til jeg dro ut strømkontakten.

 

Jeg begynte å lure på hva som var galt, jeg prøvde å bytte IDE-kabler, og jeg prøvde en annen cd-rom,

men det funket ikke, da jeg skrudde pcen på igjen etter å ha prøvd de nye delene ville det ikke vise bilde på skjermen,

jeg bytte skjermkort og vi fikk bilde tilbake, men denne gangen kom jeg ikke lengre enn til der hvor jeg kan gå inn i BIOS.

 

Jeg sjekket CPU viften, den stod riktig og det var 30 varmegrader på CPU og 24 i kabinettet, så varme var ikke et problem.

 

Jeg var nå klar til å returnere alt til Komplett slik at det kunne bli fikset, men dagen før skulle broren min prøve å sette sammen alt og se om det funket,

og denne gangen funket det. Pcen startet opp og kom nesten til installasjon av Windows men da restartet den, jeg prøvde å bytte til det gamle skjermkortet og det funket nå.

Jeg fikk installert Windows, men pcen var fra starten veldig ustabil, den skrudde seg plutselig av, hang seg opp og en dag etter at jeg hadde fått installert Windows ville den ikke starte, den stoppet midt

i lastingen av Windows.

 

Dagen etter kjørte opp pcen i "Safe Load" i BIOS og nå startet den, restartet og switchet tilbake til Normal modus, og den funket fortsatt. Men senere den dagen hang den seg helt opp, jeg prøvde å kjøre i "Safe Load" men det hjalp ikke.

Nå får jeg ikke PCen inn i Windows i det hele tatt.

 

-

 

Den sendes nå inn til komplett, tror dere gutta der vil finne ut av det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...