Andrull Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Såklart (om jeg forstår deg rett), men klarer å kvitte seg med varme mer effektivt (ikke bare pga. vifta, da den også er bedre i passivt modus). Hvilket gjør den bedre på dette punktet, noe jeg også forstod var spørsmålet.Det kan være at den rett og slett er større, og kvitter seg med varme mer effektivt? Leadexen har jo også vært ute en stund nå, og det har jo sine fordeler det også. Endret 10. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Strato Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Ja enig. Tror størrelsen kan gi litt fordel med tanke på passiv kjøling. Jeg tror begge to er å klassifisere som rolls royce Lenke til kommentar
sevs Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Cooler Master V1200 er på tilbud på Komplett. Er den fortsatt relevant?Er vel Seasonic OEM? Har no rpm fan mode også Edit: Link: https://www.komplett.no/cooler-master-v1200-1200w-psu/815141 Endret 15. mars 2015 av sevs Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Er relevant ja Løp å kjøp, sitter på 1000eren selv og er storfornøyd 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Evga Supernova GS 850W. Anbefales sterkt! Les testen hos JonnyGuru, kommer opp på platina nivå i testene hans http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=414 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg skjønner ikke helt Jonnyguru når han klager på både loddingen, manglende termisk pasta og dårlig krymping. Likevel gir han den 9,5 i "build quality"? Er det normalt på en PSU han selv sier han skal ta frem loddebolten på? Ellers savner jeg målinger på 230V inn slik som her, det blir jo litt mer aktuelt for oss i Norge. Er den fremdeles å snuser på platinum? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Så lenge den snuser på platina på 110V, så er den over platina som regel på 230V Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg regner med at denne PSU'en som nesten klarer platinum på 115V vil i effektivitet på 230V komme over grensen og faktisk klare kravet til platinum på 115V. Men det er jo egne krav til platinum på 230V, og det var i grunne det jeg hintet til. Er denne PSU'en like nærme platinum på 230V i henhold til kravene til platinum på 230V? Jeg kan google og sammenlikne tabeller til den store... platinum medaljen. Men er litt usikker på om det er vel anvendte timer hvis noen her i ekspert tråden kan svare på det på stående fot. Problemet mitt er litt metodologien de anvender som ser ut til å være litt merkelig. Hos Jonnyguru scorer den bedre på 50% varm enn på kald, om jeg ikke har lest helt feil. Mens jeg er usikker på hva slags temperatur de bruker på varm og kald. Blir vel feil å sammenlikne 115V kald med 230V varm og omvendt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Merkverdig. Det med heatshrinken var jo helt irrelevant, men litt skuffende med mangel på TIM og litt dårlig lodding. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 https://www.komplett.no/cooler-master-v1200-1200w-psu/815141 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Sitter og klør meg litt i hodet. Min bror har en relativt oppegående pc med noen problemer. Hovedproblemet er at tastatur, mus og Wlan dongle (alle via USB) til tider ramler ut, det tar da mellom 3-10 sekunder før disse fungerer igjen. Sjekket via HWmonitor om mengden volt som rapporteres er korrekt og ser her at den er lavere enn den burde være: Jeg vet at slike programmer ikke er noe jeg kan stole fullt ut på men den kan jo gi en klar indikasjon på om alt er som det skal være Dette er en Intel-pc med 4690k og GTX 770 Strømforsyningen er noen år gammel. Modell Cooler Master GX 650w Så kommer det merkelige: USB problemene forsvant da jeg lånte han en slik en: http://www.dx.com/p/usb-av-usb-power-current-voltage-tester-translucent-blue-silver-235090 som ble koblet til tastaturet. Noen glupe hoder her som har en forklaring på denne litt tidlige påskenøtten? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Eh.. +12V'en gir fra seg 3V? PC'en skulle jo ikke startet da. Har dere prøvd med et annet tastatur? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Noen glupe hoder her som har en forklaring på denne litt tidlige påskenøtten? Slike programmer er ikke til å stole på når det gjelder spenningsavlesning. Anbefaler at du går inn i bios og sjekker spenningene der for å se om det er noe avvik fra normalen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Hvis det er noe som pleier å funke, så er det nyeste AIDA 64 beta: http://download.aida64.com/aida64extreme_build_3369_k3f9jcbxgs.zip Dette er nyeste atm, med titan x support f.eks PM for key førstemann.. edit: gone... Endret 20. mars 2015 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Bare å ignorere. Ingen av spenningene ville klart å holdt liv i en PC. Har tidligere hatt en del problem med USB 3.0 utgangene, og ville enten misstenkt software eller HK. Prøvd USB 2.0 utganger? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Sjekk i BIOS for å være sikker! Tviler på at PSUen gir deg dårlig spenning på USB? Da burde hele PCen være ustabil ? Dette kan andrull bedre Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Har hatt Super floweren i pcen i noen dager nå (Ikke lett å være tvillingpappa) og må si at jeg er fornøyd med den. Hadde før litt drops på Vcore og 12V pluss litt ripple som gjorde at det ikke var så lett å få en stabil overklokk på feks 4.5 Ghz , denne gangen kunne jeg få det stabilt på litt lavere spenning og det så ut som det var mindre "ripple" da programvaren jeg bruker flatet mer ut. Har testet ut og greier nå å boote på 5 Ghz med 1.5Vcore (dette er jo en Amd FX 8350 ) men kommer ikke til å bruke den hastigheten med den luftkjølingen jeg har per dags dato. Morsomt uansett da. Selv med overklokking av skjermkort og cpu så var det vanskelig å høre viftene til den, enklere faktisk å høre skjermkortet spinne. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 (endret) Så bra du er fornøyd!!!!!! :D Endret 21. mars 2015 av sveibuen Lenke til kommentar
War Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Noen som har corsair 1500ax her? Plutselig bråker pcen som 11 jetfly, titter ned og ser at gpuene er stille, men psu-vifta spinner på 100% i 30-50 sek før den blir stille igjen. Dette skjer om den er belastet med 700-1000w og om det ikke er last , typisk 140w. Den er vel ikke så dårlig at den er lydløs opp til x watt for å så bli for varm for å så kjøle maks i 1 min? Mener den skal være ca 10-15db i lyd på ca 1000w. Lite lyst til å sende rma om det er sånn den skal være, så kjøpte en ny bare som jeg skal teste i dag. Erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå