Nizzen Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Ser at Ax1200i er å få til rundt 2000 kroner på black friday. Vil fremdeles Antec HCP-1300 være et mye bedre kjøp? Mitt eneste krav er egentlig at den skal ha en superrolig lydkurve og være lydløs ved idle. Ax1200i er litt stillere enn HCP 1300. Har begge men hører egentlig ingen av dem, siden radiatorviftene mine overdøver dem Lenke til kommentar
Strato Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hehe, planlegger å bruke Noiseblocker PL-2 i mitt nye bygg. Skal kun ha 2 av disse gående på rundt 700rpm under idle. Derfor er det viktig for meg at PSU også står i ro under idle. Ax1200i spinner vel ikke opp før rundt 400 watt? Hvordan er dette med HCP-1300? Alt i alt, hvilken av disse ville du anbefalt? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Hehe, planlegger å bruke Noiseblocker PL-2 i mitt nye bygg. Skal kun ha 2 av disse gående på rundt 700rpm under idle. Derfor er det viktig for meg at PSU også står i ro under idle. Ax1200i spinner vel ikke opp før rundt 400 watt? Hvordan er dette med HCP-1300? Alt i alt, hvilken av disse ville du anbefalt? antec 1300 hcp snurrer hele tiden... Antec 1300 er best, og vil anbefale den til alle Man trenger ikkje å ha noe annet egentlig. Enten èn eller 2 antec 1300 hcp Endret 27. november 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Antec HCP 1300 skal stikke av med seieren mtp disse to. Men HCP har ingen 0 rpm funksjon meg bekjent. Hvis dette er viktig så kan du vel også se på en del Seasonic og EVGA forsyninger. Endret 28. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Ja, det er faktisk det som er aller viktigst! Jeg er litt sær på støynivå. Skal vurdere Ax1200i, men ser også på nye hx1000i. Synes dessverre Seasonic bråker for mye ved load. Skal se mer på EVGA. Lenke til kommentar
Crusis Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Bestilte en Super Flower Leadex Gold 1300W for et par dager siden. Håper den kommer ila morgendagen og at det er et godt valg. Skulle tro det, den får jo veldig bra kritikker. For en fantastisk tråd dette er, har lært mye:) 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Fantastisk at flere tester ut andre merker en kun Seasonic og Corsair!!! Jeg selv gikk for Cooler Master V1000 da denne var på tilbud for en liten stund tilbake Hører den ikke i det hele tatt, men kanskje pga kabinettet en smule også trur jeg Lenke til kommentar
sevs Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Delta fra 2007. Endret 30. november 2014 av sevs Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 uff, så ikke bra ut det der :O Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Hvilket merke/rating er det på kondisene? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Har sett verre... Den gugga som kommer ut der kan jo være litt av fyllmassen og trenger ikke å ha noe å si for stabiliteten til PSU'en , men når det er sagt er ikke dette noe som jeg selv hadde godkjent Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Nei, ikke helt enig. Det vil kunne påvirke ganske mye. Er nok ikke noe fyllmasse det der, og elektrolyten har en svært viktig rolle for å gi de verdiene kondensatorene er spesifisert til. Og når det lekker ut og fordamper, så vil det gå kraftig utover kapasitansen og andre egenskaper. Og det faktum at de har "eksplodert" betyr jo at de slet i utgangspunktet, som nå er ENDA verre. Har hatt mindre ille tillfeller som har gitt kritisk dårlig filtrering. (gått fra ca. 50 mV ripple til ca 0.6V på 5V railen) Trenger ikke bare bety ustabil PC, men vil slite på resten av komponentene. Endret 30. november 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Andrull : I utgangspunktet er vi trolig ikke uenige , men ikke alle Caps som lekker trenger å ha mistet funksjonalitet , dette kan måles med de riktige måleapparatene , men når jeg selv oppdager noe sånt må enten Psu'en byttes eller man bør erstatte Caps. Nå er det sånn at en Caps kan slutte helt å virke (Catastrophic Failure) eller degraderes over tid , spesielle faktorer som påvirker dette er : Kilde 1. High Voltage conditions: The capacitance decreases and ESR increases. 2. Transients: The leakage current can be high and an internal short-circuits can occur. 3. Reverse Bias: The leakage current becomes high with loss of capacitance and increase in ESR. 4. Strong Vibrations: These can cause internal short circuits, capacitance losses, high leakage currents, increase in ESR and open circuits. 5. High Ripple current: These cause internal heating, increasing the core temperature which results in gradual aging of the capacitor. Men ja, det er svært tydelig at dårlige / lav kvalitets Caps ofte er primærproblemet i mange strømforsyninger etterfulgt av elendig byggekvalitet og ymse feil... 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Skal du lodde på nye "Caps" ? Prøve deg fram? Overdimensjonerte feks ? Som passer? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Stock 5820K + 2x 780Ti på Evga 750G nex = mulig? Fått låne riggen til far, og siden begge har et 780Ti hver så hadde det vært gøy å fått testet Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Kanskje uten OC. Trekker 900+ her. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Går nok det. Men ikke kjør noe OC. Og pass på at PSUen får kald luft om du skal kjøre sånn over litt tid. Folding kan bli brutalt for den. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Skal du lodde på nye "Caps" ? Prøve deg fram? Overdimensjonerte feks ? Som passer? Hvilket merke/rating er det på kondisene? CapXon... Skal få bytta dem en eller annen gang, men PSUen fungerer greit selv om den har en intens coil whine. Hva er verst/best av å bytte de ut med nye med høyere spenning, eller større kapasitet/kapasitans? Har lest litt forskjellig på diverse fora og blitt usikker. Endret 2. desember 2014 av sevs Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Folding med 2x 780Ti skal selvfølgelig kjøres, har en Ax1500I rett ved siden av meg så kunne byttet, men er ikke min rig så orker ikke^^ Men da skal det bli morro og spille med Sli for første gang samt X99 plattform^^ Om I7 er ødelagt så går jeg rett til X99 jeg og, må bare høre med Di om refund er mulig, god grunn er det^^ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Er jo bare å koble til axi'en det. Kan jo stå uttafor kabinettet med strømkabler til skjermkorta. Kjører slik akkurat nå. Og tar under 10 sec. Å fikse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå