Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei hei folkens.

Vert litt borte pga jobb.

Ikke off topic i denne tråden er dere snill.

Kun diskusjon om strømforsyninger.

Finnes PM knapp ;)

Kommer skikkelig på igjen i slutten av neste uke, blir nok noen forandringer, men ikke så mye.

Noen som har noen gode forslag å komme med så skriv her!

Ellers føler jeg lista i første post begynner å bli komplett. Blir selvfølgelig oppdatert etter hva nytt som kommer fremover.

Gleder meg mest til PSUen fra Super Flower med titan sertifikat :D

Lenke til kommentar

Da jeg leste førstepost så sitter jeg igjen med følgende spm:

Er det en liste over PSUer, eller er det en liste over gode PSUer som anbefales osv.

Det burde vel være en liste over PSUer som er knallgode og man bare kan velge fra den listen og uansett treffe bra?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har landet på denne Seasonic X-1050 . Jeg vurderte også storebroren på 1250w. Jeg tror aldri jeg kommer til å trekke mer enn maks 900 watt med 2 stk gtx 780 på 1300mhz og en 4770K på 4,5 (cpu maks 200 watt). Grunnen til å kjøpe mer enn jeg trenger av watt var fordi jeg tenkte det ble mer stillegående når psu ikke jobbet så hardt. Men det ser ikke ut til at x-1250 bråker mindre enn x-1050 ifølge reviews. Hvis jeg tar feil så skrik ut ;)

Tror nok ikke du vil høre noe som helst fra slike PSUer uansett. Med tanke på at du skal kvitte deg med nærmere 900W fra andre komponenter så kommer nok de til å overdøve de 80-90 Wattene fra PSUen. ;)

1250W PSUen vil nok dog være noe mer stillegående per effekt, da vifta vil være avskrudd lengre og ha bedre/mer kjøleflate. Men ser du på prosentvis etter belastningen så er nok støynivået helt likt. :-)

Uansett, holder du igjen spenningen så er det nok godt mulig å holde deg under 900-1000w. :-)

Selv om det ville vært kjipt om du finner ut at du vil prøve å klokke litt mer (en del som blir bitt av basillen med så klokkevennlig utstyr) ^^, og så ikke kan pga for svak PSU.

Lenke til kommentar

På alle PSUer så ser man effektivitetskurven dropper og DB-kurven går rett til værs etter ca 80% load.

Liker å ha en som ikke trekker over 75% load i en OCCT-test ol.

Så får man ofte flere kalbler med ^^

Lenke til kommentar

Og corsair AX 1200 og i

Gudene vet hvor mange jeg har av de, over 10 stk

Med 1100W belastet i 3,5 år 24/7 nå virker det som den holder det den lover også^^

kjøpte akkurat en brukt Corsair AX1200i- angrer ikke 1 sekund :) bare finne et 780 til ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har landet på denne Seasonic X-1050 . Jeg vurderte også storebroren på 1250w. Jeg tror aldri jeg kommer til å trekke mer enn maks 900 watt med 2 stk gtx 780 på 1300mhz og en 4770K på 4,5 (cpu maks 200 watt). Grunnen til å kjøpe mer enn jeg trenger av watt var fordi jeg tenkte det ble mer stillegående når psu ikke jobbet så hardt. Men det ser ikke ut til at x-1250 bråker mindre enn x-1050 ifølge reviews. Hvis jeg tar feil så skrik ut ;)

Tror nok ikke du vil høre noe som helst fra slike PSUer uansett. Med tanke på at du skal kvitte deg med nærmere 900W fra andre komponenter så kommer nok de til å overdøve de 80-90 Wattene fra PSUen. ;)

1250W PSUen vil nok dog være noe mer stillegående per effekt, da vifta vil være avskrudd lengre og ha bedre/mer kjøleflate. Men ser du på prosentvis etter belastningen så er nok støynivået helt likt. :-)

Uansett, holder du igjen spenningen så er det nok godt mulig å holde deg under 900-1000w. :-)

Selv om det ville vært kjipt om du finner ut at du vil prøve å klokke litt mer (en del som blir bitt av basillen med så klokkevennlig utstyr) ^^, og så ikke kan pga for svak PSU.

Takk for svar !

"Men ser du prosentvis etter belastningen så er nok støynivået helt likt" : Det var det inntrykket jeg satt igjen med etter å ha lest en del reviews. Virker faktisk som x-1050 kan være hakket stillere på samme watt. Jeg er litt syk i hodet kresen når det gjelder støy og liker å kunne kjøre viftene på 500 rpm og vil ikke risikere at psu viften er det som støyer mest. Har inntrykk av at det er litt forskjell på støy på psu'er og seasonic kanskje er de beste på akkurat det.

Er jo litt begrensninger i minikabinettet mitt også med tanke på vifte/radiator plass og plass til store psu'er. Har tenkt tanken at det kan være jeg vil bygge noe ekstremt stort som trenger 2000w på sikt. Men da kan jeg bare kjøpe en x-1050 til og slenge de i et 900 D ;) Tror ikke jeg tør kjøre over 1,3v gjennom referanse 780 kortet mitt så jeg vil aldri nå 350w per kort og 200w på cpu.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Hvor er Seasonic X 750? :)

Takk for tilbakemelding. Komme på listen når jeg er ferdig på jobb.

Da jeg leste førstepost så sitter jeg igjen med følgende spm:

Er det en liste over PSUer, eller er det en liste over gode PSUer som anbefales osv.

Det burde vel være en liste over PSUer som er knallgode og man bare kan velge fra den listen og uansett treffe bra?

Lista mi i første post.

Det er en liste over gode PSUer som kan anbefales sterkt.

Så lenge du velger en av de på lista som passer til ditt oppsett, så får du en god PSU.

Så du kan bare velge og vrake fra den lista jeg har laget her og du treffer uansett bra. Men husk, velg en etter oppsettet ditt. Tenker da at du kan ikke gå for en PSU på 500W viss du har 2 stk AMD R9 290X. Det sier seg jo selv. Så husk, gå etter hva du trenger av Watt og bruk lista mi, så får du en god PSU.

Du får også hva du betaler etter i lista mi.

Men listen er ikke ferdig enda, så det mangler kanskje noen PSUer til da.

Bare et spørsmål til alle egentlig:

Er det mulig for å få til at andre brukere kan redigere på første posten? Tenker da på for eksempel Andrull kan gå innpå å legge til og fjerne ting i første post.

Lenke til kommentar

Kjøpte et AX860i som erstatning for ett Mist 650 for ca 1år siden og er storfornøyd med det.

For meg så er det nok litt overkill med en slik psu men det er veldig snasent at vifta aldri kjører.

Synes min er vrien å få ren.

Alle kablene har 8pin med 6pin stikkende ut av seg og med 2 skjermkort ender man opp med 8 ledninger over alt.

Ser ut som dommedag.

Hva skjedde med 1 kabel = kontakt i begge ender.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte et AX860i som erstatning for ett Mist 650 for ca 1år siden og er storfornøyd med det.

For meg så er det nok litt overkill med en slik psu men det er veldig snasent at vifta aldri kjører.

Synes min er vrien å få ren.

Alle kablene har 8pin med 6pin stikkende ut av seg og med 2 skjermkort ender man opp med 8 ledninger over alt.

Ser ut som dommedag.

Hva skjedde med 1 kabel = kontakt i begge ender.

Derfor har man skjermkort med 2x8pin :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...