Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt CW på 1 ax1200i

Prosentvis er corsair den med minst feil hos meg og da snakker jeg om mengden hardware til over millionen.

Har flere feil en du beskriver med mine andre merker, så tipper det corsair ligger på samme linje som resten over hele produktlinja.

Kom den med knukket del så har det nok falt i bakken en gang, sikkert kakka viftene også da.

Lukket vann har jeg sluttet med, ikke er det kaldere eller mer stille en luft, må evt være plass rundt cpu som eneste pluss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser bare fler og fler tråder om folk med problemer med Corsair psu. Setter de klistermerket sitt på litt for mye dritt, eller selger de så mange fler enheter enn alle andre slik at feilene dems blir mer "synlige"? Per nå anbefaler jeg knapt Corsair psu desverre. Ikke som for noen år tilbake iallfall.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Min erfaring med Corsair produkter er så som så.

2 døde 650 HX og 1 semi død 650 er vel en ganske så dyster statistikk , dette er i alle fall det jeg har fått erfare ( merk alle er "Bronze" og har fått dem av samme pc sjappa ).

Har også et Corsair Carbide 500 kabinett som faktisk ikke er så ille, men viftene og led belysningen er ikke av den beste kvaliteten og man må sørge for å ha på litt olje på viftene etter en stund (her begynte di å bråke etter 2 år).

Den nye Seasonicen skal vist støye mindre , sliter ikke med coil Whine og er langt mer energieffektiv enn Hx'en , trist at posten greide å knuse den under levering så nå sitter jeg og venter på en ny en.

Alt i alt vil jeg si at kvaliteten på Corsair produkter varierer litt for mye , men finner du gode produkter er de gull verdt , spesielt har jo Corsair noen svært gode minnebrikker og Kabinett som er svært konkurransedyktig på pris / ytelse samt relativt greie psu'er (igjen man må vite hva man kjøper).

Men siden PSU er såpass prekært så gidder jeg ikke å satse mer på Corsair pga uflaksen med dem og kjører heller safe.

Ja jeg vil i totalt random spekulasjon si at det sikkert selges flere corsair cpu'er enn alle de andre seriene tilsammen. Derav større sansynlighet for at folk opplever feil med dem.

Ja, det er godt mulig at Corsair selger flere cpu'er enn Intel og Amd tilsammen og derfor dukker flere opp med problemer med disse Psu'ene ( Pun intended :p ).

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en AX860, Og bygget datamaskien over i et nytt kabinett. Men har nå opplevd ca 1 gang om dagen at datamaskinen bare slår seg rett av, for deretter å starte opp igjen. Det blir ikke generert noen feilmelding utenom at "The previous system shutdown at 23:25:05 on ‎16.‎10.‎2014 was unexpected."

Det skjer helt tilfeldig, har ikke skjedd under noe særlig belastning, ofte bare når jeg sitter å surfer. (kanskje i forbindelse med zero rpm mode?)

Tror dere det kan være relatert til strømforsyningen? Har forøvrig installert 2x 980, men dem var stabil med min forrige psu.

Lenke til kommentar

Hvor store er forskjellene på strømforsyningene i samme serie?

Ser at f.eks. at Cooler Master V700 er anbefalt, men ikke Cooler Master V650S. Betyr det at V650S ikke er å anbefale og at man ikke burde kjøpe den?

Annet eksempel, leste en god test for Corsair CS650M. Gjelder den testen da for alle i den serien eller er det bare for den ene strømforsyningen?

Lenke til kommentar

Ettersom det ofte kan være vidt forskjellige PSUer innad i samme modellserie, så vil det strengt talt bare gjelde akkurat den PSUen. Men det er på samme tid også ofte at andre modeller er laget av samme produsent og samme design, og er meget like. Men dette kan da gjelde over forskjellige merker til og med, så navnet på PSUen i sådann har lite å si.

F.eks:

Corsair AX860 er meget lik Seasonic Platinum 860, og laget av samme produsent.

Mens Corsair AX860i er helt annerledes og laget av et annet selskap (flextronic).

Man bør nok ikke kjøpe V650S nei, som er laget av en ikke så flink produsent (enhance). V700 derimot, er en ganske billig "high-end" PSU (seasonic). (samme som laget Corsair AX860)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...