Christian Thork Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Fikk nye CMV1000 PSU og har satt denne inn i pcen min, storfornøyd Støysvak og helt fantastisk god PSU!! Chieftecfaenskapet tok ikke livet av pcen min ER så glad, tok kun livet av seg selv trur eg, har ikke testet denne enda, mangler sikringer til det. Noen som har lust å utforske PSUen? Andrull ? Supert og gratulerer! Heldig som ikke mistet komponenter ;D 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Testa Corsair RM-en og den er dønn stille. Da PC-en var ferdigbygd (med SSD, integrert skjermkort og Intel T-prosessor med schwær kjøler) og jeg skulle skru den på så var jeg sikker på at jeg hadde kobla feil for den starta ikke. Men da jeg bøyde meg fram foran PC-en så jeg plutselig at det stod "Linux Mint" på skjermen og powerlampa lyste. Og hvordan klarer Chieftec å lage SÅ dårlige strømforsyninger? Har hatt 5 stykker opp igjennom og den eneste som ikke har røket var en jeg fikk i retur på garanti og som jeg solgte med en gang uten å engang ha pakket den ut. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) CM 1000watter brant opp HK-kontaktene mine^^ CM er nye q-tec, hvem vil ha chieftec Trudde det var kabinettprodusent på 90tallet. Endret 27. september 2014 av War Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Har vært ganske heldig med min. Kun noen ødelagte kondensatorer. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Lurte på om eg skulle åpne opp Chieftecen å se hva som er gåent Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det må du gjerne gjøre, bare pass på at BULK kondensatorene er utladet. De er ganske hissige, og er de ikke helt utladet så blir det et kraftig støt. ^^ Jeg kan også ta å se på den, så klart. No problem. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 XFX er det dårligste jeg noen gang har tatt i! Tok av klistremerket-plasten som beskytter logoene da den er ny og på begge sider datt hele logomalingen av^^ Skulle så montere kabler på psu og når de skal inn så dytter man hele kontaktrekken inn #Serr #wtf #aldri kjøp Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 XFX er det dårligste jeg noen gang har tatt i! Tok av klistremerket-plasten som beskytter logoene da den er ny og på begge sider datt hele logomalingen av^^ Skulle så montere kabler på psu og når de skal inn så dytter man hele kontaktrekken inn #Serr #wtf #aldri kjøp Hvilken modell? o.O Lenke til kommentar
War Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) https://www.komplett.no/xfx-proseries-black-edition-1250w-psu/657696 XFX ProSeries Black Edition 1250W PSU Dvs hele kretskortet bøyer seg oppover når man setter i kontakter. Endret 28. september 2014 av War Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Har faktisk opplevd noe lignende med den samme PSUen... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 wtf... alle andre produsenter gjør det nogenlunde slik: http://www.jonnyguru.com/modules/NDReviews/images/Seasonic1250XM2/DSC_9905.jpg De der bøyer seg ingen steder iallefall. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 wtf... alle andre produsenter gjør det nogenlunde slik: http://www.jonnyguru.com/modules/NDReviews/images/Seasonic1250XM2/DSC_9905.jpg De der bøyer seg ingen steder iallefall. Linken funket ikke, men fikk tak i bildet, og her er det: Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) https://www.komplett.no/xfx-proseries-black-edition-1250w-psu/657696 XFX ProSeries Black Edition 1250W PSU Dvs hele kretskortet bøyer seg oppover når man setter i kontakter. OEM er tilsynelatende Seasonic for denne PSU.http://www.eteknix.com/xfx-pro-1250w-black-edition-modular-power-supply-review/ Endret 28. september 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Sikkert fin i innmaten, men byggekvaliteten er hakket under ikea. På bildet jeg fant så er kortet flatt og kontaktene loddet oppå og ut, dvs ingen bakplate. Setter jeg inn en kabel så forsvinner hele kontaktrekka inn i boksen. Kanskje jeg har fått en defekt en, så dårlig har jeg ikke sett på qtec en gang. Endret 28. september 2014 av War 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Mandag produkter (eller med feil) kan tydeligvis alle sende ut Til og med the great Sesonic (irony) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Lurer på hva som gjør det og om det gjelder alle i den serien. For XFX kommer godt ut i tester ang ytelsen, samt prisen. Mandagsprodukt? Eller er det XFX selv som har satt i "kontakt" kortet for å spare penger? Vanskelig å konkludere og om dette gjelder alle i serien. Men kan nå legge til at den serien holdes på å fases ut. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Litt utenom, men på 2/2 av mine xfx skjermkort begynte vifta og skrape etter ett år.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Lurer på hva som gjør det og om det gjelder alle i den serien. For XFX kommer godt ut i tester ang ytelsen, samt prisen. Mandagsprodukt? Eller er det XFX selv som har satt i "kontakt" kortet for å spare penger? Vanskelig å konkludere og om dette gjelder alle i serien. Men kan nå legge til at den serien holdes på å fases ut. Når en elektronikk dings eks PSU lages av en OEM (manufacturer) er det fra a-å inkl emballeringen mener jeg.PSU er da laget ut i fra en av oem produsentens egne strømforsyninger og design inkl er slikt kretskort (og plassering) Modifikasjoner/forbedringer/egenpreg avtalt av oppdragsgiver kan være : psu housing, klistremerker , mettallgrill,vifte/viftestyring, o.l. Men det er oem (Seasonic) som gjør det - på samme måte som flextronics lager ferdig corsair ax-i modellene fra a-å. Endret 28. september 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Har et budsjett på opp mot 1500kr, tenkte å kjøpe denne: https://www.mpx.no/corsair-ax-860-psu/769190 Er den grei? Skal drive 980 sli. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Tja, du har mye å velge mellom i den klassen. Corsair 860 er vel en av de mer kjedelige. Den duger nok, men du finner bedre og rimeligere. F.eks EVGA G2 850W samt deres G2 1000W versjon. Som gir mye mer for penga. God og svært billig. Eller BeQuiet dark power p10 pro 750w, som er litt dyr og meget god. (1400kr) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå