Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp.

Så krysser fingrene, 1 uke til jeg kommer hjem, så får så vidt sove om nettene :S :O

Mpower Max hovedkort, GTX770 Lightning kort, i7 4770K cpu... 500GB SSD... :omg::omg::cry::cry::cry:

håper på det beste :)

Samme følelsen som når jeg er på ferie, det :S

Første jeg gjør når jeg kommer hjem, er å løpe ned og sjekke vannkjølinga xD

Da ble det Antec pro 1300 på meg:) fra deal.no Ikke kom med noen kommentarer her nå med at jeg skulle valgt noe annet! (Den defekte seasonicen sendes snart Andrull:)

Platina modellen ????

Beste PSUen på markedet!!!!!

Er bare Platina som har 1300W? :D

Lenke til kommentar

E22, Lutr0 Customs og MDPC-X

Erfaringer med noen av disse?

E22 reseller Lutr0, bare fra UK, og både Lutr0 og MDPC-X er topp kvalitet, ikke noe cheesy kinaplast

Så ut som mye nice på E22 ja. De andre nettsidene fikk jeg ikke opp reelle varer på :hmm:

Fant ikke connector som vil passe på min PSU. Mulig jeg bare ofrer en SATA eller Molex ..

Lenke til kommentar

anandtech.com har en test av Corsair AX1500i; http://anandtech.com/show/8353/corsair-ax1500i-power-supply-review

"The AX1500i is one of the first 80 Plus Titanium certified consumer PSUs, as well as one of the most powerful units currently available" ... "Unsurprisingly, Flextronics is the OEM behind the creation of the AX1500i and it is somewhat similar to the smaller AX1200i. However, there are great differences as well; in order to improve the efficiency to meet 80 Plus Titanium standards, Corsair essentially made the entire unit digital."

"Conclusion

The AX1500i is definitely a special kind of product. It aims not for a particular group of users, but for the cream of hardcore overclockers, enthusiasts, gamers, and professionals. In other words, it targets users that both have crazy power requirements and, at the same time, require excellent overall performance. Of course, if you do not possess a very power-hungry system with multiple high end GPUs and CPUs, the massive output of the AX1500i would not make any sense to begin with." ... "When it comes to performance, the Corsair AX1500i is almost frightening. Starting with the efficiency, as the 80 Plus Titanium certification is one of the primary selling points of this product, the AX1500i has a higher average efficiency than the top efficiency many 80 Plus Platinum units can achieve. It also has exceptionally high efficiency at low loads, which is very useful for a unit of this output, as the power requirements of even the most power hungry systems while idling are just a few percent of this unit's capacity. The quality of the output is also breathtaking, with very low voltage ripple even under massive loads and unparalleled regulation. Furthermore, due to the high efficiency, the AX1500i emits only very low volumes of heat, allowing it to operate virtually fanless across a large portion of its capacity range. The Corsair AX1500i undoubtedly delivers the best all-around performance that we have seen to this date."

Lenke til kommentar

Du kan, men kan ikke anbefale det. Spesielt ikke om det er mer enn bare en liten vifte eller to.

1. Koblingen mellom kabinettet til strømforsyningen er ikke nødvendigvis så god. Ofte er begge ting lakkert, og lite ledende deler i kontakt med hverandre.
2. Ikke nødvendig at PSUens casing har felles jord med dens vanlige GND-rail. Dog, det er en del år siden jeg så en PSU som ikke har det, så det er nok ganske sjeldent. Men er den gammel, så er det ingen garanti med mindre man sjekker.
3. Om ikke koblingen fra kabinettet direkte til PSUens Casing ikke er god, så finner den gjerne andre veier, som via koblingene gjennom HKet (fra bla. I/O panelet). Ikke helt heldig å føre ekstra gjennom HKet, samtidig som dens jordpotensiale går noe opp, og dens railer vil få litt lavere spenning i praksis.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Aiai! Skulle prøve ut noe 24/7 klokk på den nye 5960xen og de tre GTX 780 classyene jeg ikke har strukket beina på en stund. Trodde ikke jeg skulle bruke så mye strøm på bare 4,5 GHz @1,35V og 3*1350MHz @1.25V, og Hadde ikke tatt meg bryet å bruke to PSUer for et hverdagsoppsett.

Kjente det luktet litt "varm elektronikk" mens jeg spilte en runde BF4.

Sjekket av rutine på Amp-meteret, 6.83A viste det.... og tok en kjapp kalkulasjon. 1569W fra veggen gitt. :eek: Med 0,89 % eff. tilsa ca. 1396W som jeg belastet den stakkars EVGA Supernova G2 1300W med. :whistle:

Greit nok, lukten var ikke noe veldig distinktivt, og selv om den kjempet for livet, så virket det som den klarte seg. Hadde jo klart seg fint en halvtimes tid på sikkert enda høyere peak-effekt. :green:

CPUen og GPUen var godt under 60-70 grader, men vanntempen var på 52C, litt i høyest laget, og slangene kan nok ha gitt litt "svidd"-lukt de også. :rofl:

Kudos av PSUen, og et lite tegn på at den er av litt kvalitet da, så jeg slipper å herpe oppsettet eller BF4-runden bare pga. litt høy effektføring.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte meg nytt system i går og hadde lyst å få samlet alt på en side. Valget falt på dustinhome.no og jeg skulle velgte en god og fremtidsrettet psu. Falt på BeQuiet 850w, da jeg hadde en Corsair 860i tidligere som bare hadde problemer. Maskina ville ikke starte / random restarts. Nå kjenner jeg litt på at 850w kanskje er litt lite om jeg skulle slenge inn en 970 til ved en senere anledning. Skal jeg bestille en større og sende den der i retur eller hva tror dere? Etter litt utforsking, ser jeg at den også er noen år gammel. Husker jeg leste noe om at det var noe med de nye prosessorene til intel, som gjorde at man kanskje måtte bytte psu eller ha en spesiell funksjon på den. Hva skal jeg se etter her?

Tenker mest på om det skal bli to overklokkede 970 og en overklokket if på full load. Ser i tester at full load på kortene er ca 300 værtfall.

Har også krav om at viften skal være stille/ stå rolig om det ikke er behov for den, da PC skal stå i stua.

Endret av KBerntsen
Lenke til kommentar

Fikk nye CMV1000 PSU og har satt denne inn i pcen min, storfornøyd :D

Støysvak og helt fantastisk god PSU!!

Chieftecfaenskapet tok ikke livet av pcen min :D ER så glad, tok kun livet av seg selv trur eg, har ikke testet denne enda, mangler sikringer til det. Noen som har lust å utforske PSUen? Andrull ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...