Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor heftige strømregninger enkelte får her?! :hmm: Er i tvil om jeg skal folde mens jeg er på jobb eller sover jeg.. 5*psu som kjører full last.. Aiaiai.

Varmen fra en pc vil senke panelovner osv, så de første skjermkortene vil ikke øke forbruket.

Lenke til kommentar

Hadde vert å digg viss alle produsentene hadde samme standard på kablene som du "kobler" på selve PSUen.

Hadde vert så enkelt å bytte til ny. Nå går det fort noen timer ved PSU bytte :/

Har fått det til så bra, hvertfall i mine øyner med kablene i kabinettet, så surt å måtte dra alt ut å legge opp nytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vert å digg viss alle produsentene hadde samme standard på kablene som du "kobler" på selve PSUen.

Hadde vert så enkelt å bytte til ny. Nå går det fort noen timer ved PSU bytte :/

Har fått det til så bra, hvertfall i mine øyner med kablene i kabinettet, så surt å måtte dra alt ut å legge opp nytt.

Helt enig :w00t: I Server pc`en så har jeg mistet power kabel til Gpu. Så er begrenset på hva jeg kan ha der, Jeg bruker et shitty X800 fra AMD tilbake til steinalder tider :p Psu moduler OCZ etelleranna, begynner å bli et 3-4år gammel og burde nok byttes ut :hmm:

Lenke til kommentar

Er det et faremoment når du hører PSUen begynner å tikke ? er nok vifta i PSUen, men litt usikker, da jeg ikke klarer helt å finne ut hvor lyden kjem fra, enn at jeg vet det kommer fra PSU.

ChristianBT, er en slik PSU som du hadde en gang som ja :cry:

Min chiefaenskap (helvetes dritt) funket uten noe for for ulyd, Men var bare steingammel.

Skulle... Skulle bare teste gpu... Men så sa det Poff :/

Kan du ikke bare åpne psu`en da, Med mindre du mister garantien selvsaft selvsagt#

Lenke til kommentar

Har en Antec HCP 1300 per nu, men trenger mest sansynlig mer kraft i nærmeste fremtid. Jeg har ikke lest så om dette så jeg spør like så godt her :)

Kan jeg koble opp f.eks en Antec HCP 850 vba OC Link, og dermed adderes effekten av disse to PSU? Eller er det noe snåle regler om at effekten nedjusteres til "svakeste ledd" sånn som vi ser i blant annet SLI mellom to kort med forskjellig stock freq? Jeg vil jo absolutt tro at det ikke er det, jeg vil bare ha det bekreftet.

Trenger nok gnæll til å dra 3way Classy og Haswell-E med OC over hele linja.

Lenke til kommentar

Går nok helt fint. ;) Nå vet jeg ikke med OC Link, da jeg faktisk ikke hadde hørt om det før nå.

Men det er jo null problem på andre PSUer uten det, så i så fall ville det vært en ubrukelig funksjon. :p

Med tanke på at det bare er to ledere, så er det nok egentlig bare en jordleder og sikkert pwr_ON som deles. Ja, at du slipper å koble disse sammen manuelt, som man gjør når man kobler to "vanlige" PSUer sammen. (tviler mye på at det er en digital kommunikasjonslink) Som igjen betyr at det går helt fint.

Hadde det vært mer avanserte saker, som f.eks å synkronisere reguleringen etc... så ville det krevd minst 5-6 ledere (noe som kan være en fordel om man kobler to PSUer til samme kobling, f.eks til samme skjermkort). Men også her ville det gått fint med forskjellig størrelse.

Uansett så er strømforsyninger og fysikken slik at lasten uansett vil balansere seg relativt riktig mellom to av forskjellig størrelse, for den minste PSUen vil av natur få et større spenningsfall, som igjen vil fordele litt av lasten over til den andre.

Btw:

Når du kobler to PSUer sammen, så er det lurt at du kobler hver til hver sin komponent, for å forhindre mest mulig at strømmen går motsatt vei, inn i den andre. Det er da opp til den som kobler opp å fordele last best mulig. F.eks at 850W PSUen skal trekke CPU + et skjermkort, mens 1300W PSUen skal trekke HK og de andre GPUene.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...