Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok litt tid å forstå den dårlige engelsken, men er slik jeg forstod det en DC-DC inverter (sikkert det billigste av det billige) innebygget i Pci-e klossen, igjen får strøm fra en minst like billig 220W PSU som medfølger.

 

Jeg tar av meg hatten om det ikke er noe av det svakeste og dårligste på markedet. Prisen er en grei indikator. Men for all del, funker sikkert på mindre skjermkort.

 

Ellers må du ha en egen vanlig ekstern PSU.

Lenke til kommentar

Tok litt tid å forstå den dårlige engelsken, men er slik jeg forstod det en DC-DC inverter (sikkert det billigste av det billige) innebygget i Pci-e klossen, igjen får strøm fra en minst like billig 220W PSU som medfølger.

 

Jeg tar av meg hatten om det ikke er noe av det svakeste og dårligste på markedet. Prisen er en grei indikator. Men for all del, funker sikkert på mindre skjermkort.

 

Ellers må du ha en egen vanlig ekstern PSU.

Ja, Var veldig til forskjell på farge, størrelse og skrift ^!^

 

Så om jeg hadde hatt en I7 quad core cpu og denne sammen med f.eks et 670 + en billig (Kvalitet) 400watt elns, Så hadde det kanskje fungert? Jeg trenger ikke en lappy da det er dritt :p Greit på tur og lignende, Men til gaming så har man alltid stasjonær :D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Det ble mine gamle Hipro og Hiper psuer skvist inni et ti år gammelt ATX-kabinett samt foreløbig 11 harddisker. Fungerer flott med de diskene jeg har koblet på nå, venter på molex til 2x sata adaptere.

 

Men problemet nå er enten hovedkortet, alle ram-brikkene mine eller prosessoren.

Lenke til kommentar

Seasonic Platinum-1000 min døde inatt :hm: etter ca 3 år i tjeneste. Når jeg slår den på igjen, spinner vifta på psu 1-2 sekunder og så slukner den. Det samme skjedde når jeg testa den på pc nr 2. Det er nok jeg som har "misbrukt" den over tid tenker jeg.. Utrolig god PSU uansett! Hva skal man velge nå tro :hmm:

Hvordan er spenningene om du kortslutter pwr-ON, og uten last? Starter den opp da? Noe spenning ut før den kutter? Hva hvis du kjører på med en mellomtung last på PCen? Hjelper det?

 

Anyways, ser ut som om jeg ble ferdig med Kyrre sin PC, etter at det viste seg at problemet ikke var alt for ille (litt kjedelig faktisk :p), og lot seg fikse i går, spesielt når dummy-load-enheten min akkurat ble ferdig (foreløpig bare 410-600W). :p Så kan jeg, om ønskelig (om den ikke skal RMA'es og uansett skal kastes), obdusere den eller finne ut mer spesifikt hva som er galt.

 

Hadde jo vært gøy om den har en alvorlig feil, men pga gode sikkerhetsmekanismer, ikke har gått helt mongo, og heller skrur seg av. :dremel:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

"Hvordan er spenningene om du kortslutter pwr-ON, og uten last? Starter den opp da? Noe spenning ut før den kutter? Hva hvis du kjører på med en mellomtung last på PCen? Hjelper det?"

Nei, det blir desverre samme resultat. Har ikke multimeter her heller. Tror ikke har nok peiling til å fikse noe heller men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...