Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden Super Flower PSUen min ikke kommer -.-

Så må jeg bestille noe annet.

Antec High Current Pro HCP-1300 Platinum

Antec High Current Pro HCP-1000 Platinum

Antec High Current Pro HCP-850 Platinum

Cooler Master V1000

Cooler Master V850

Seasonic Platinum-1000

Seasonic Platinum-860

Hvilke skal jeg gå for?

Rundt om 800W er faktisk mer en bra nok for meg, og jeg ser det at jeg aldri kommer til å kjøre på med 2 stk high end skjermkort eller lignende :)

CM V serien har fått veldig god kritikk, minuset var at den var dyr, men var nå kje så gale nå.

Seasonic er Seasonic og Antec er Antec, konge på haugen begge to.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Hm, tja. Antec-forsyningen fikk kun "passert testing" hos HardOCP, men det var fordi deres enhet bommet på 80 Plus Platinum-ratingen. Ellers var den helt solid bygget. Godt mulig Antec har fikset dette i senere tid, hvem vet. Selv hadde jeg gått for Seasonicen om jeg skulle hatt en Platinum-forsyning, fordi Seasonic i alle fall er konsekvente i alle tester jeg har sett.

Lenke til kommentar

Ja, det jeg tenker selv også :)

Men viss du ser hos Jonnuguru så frå Antec 850Weren full score på ytelsen.

Einaste Jonny trakk noe på var prisen den dagen han fikk den, da den var dyrere en Corsair AX860.

Men allikavel mye bedre en den.

Så valget står egentlig mest mellom Antec og Seasonic.

Begge har 7 års garanti også. Seasonicen er 200kr dyrere, men prisen har egentlig ikke SÅ mye å si :)

Seasonicen kom ut i 2012 og Antecen i 2013, men har vel lite å si egentlig.

Antecen blir laget av Delta Electronics

Seasonicen av Seasonic :p

CM V ser nå bra ut den også, god score hos jonny, men eg vett ikke. Vanskelig dette egentlig.

Hadde så lust på den Super Floweren, men siden ingen får den inn enda så går det jo ikke :/

Lenke til kommentar

Ja, det jeg tenker selv også :)

Men viss du ser hos Jonnuguru så frå Antec 850Weren full score på ytelsen.

Einaste Jonny trakk noe på var prisen den dagen han fikk den, da den var dyrere en Corsair AX860.

Men allikavel mye bedre en den.

Så valget står egentlig mest mellom Antec og Seasonic.

Begge har 7 års garanti også. Seasonicen er 200kr dyrere, men prisen har egentlig ikke SÅ mye å si :)

Seasonicen kom ut i 2012 og Antecen i 2013, men har vel lite å si egentlig.

Antecen blir laget av Delta Electronics

Seasonicen av Seasonic :p

CM V ser nå bra ut den også, god score hos jonny, men eg vett ikke. Vanskelig dette egentlig.

Hadde så lust på den Super Floweren, men siden ingen får den inn enda så går det jo ikke :/

Hva med denne?

Fikk 9.7 av Jonnyguru, og leveres av super flower

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2274352

there was only one build quality blip to speak of, and it's the proximity of the ground ring terminal to the fanless mode switch.
Lenke til kommentar

Frista den og..

Evgaen ser veldig bra ut, ingenting å si på den egentlig. 10års garanti også. Å da får jeg jo en Super Flower psu.

Arg, er jo så vanskelig dette her :/

Sånt sett kunne jeg gått for den beste av den beste, Antec sin 1300W, men så blir det en smule dumt igjen for mitt bruk...

Tror ikke pcen min bruker mer en 500W, MAKS 600W.

Så derfor har jeg kikket ekstra mye på Seasonic og antec 860 og 850W...

Å jeg kan nå like godt gå for Platina, uansett om denne sertifiseringen ikke så ekstremt mye å si.

Kikka også på Enermax Platimax, men får ikke akkurat full score hos Jonny, og HardOCP gir den bare PASS, eller serien PASS..

Å heller egentlig en smule mot Antecen pga ganske få som har den :p Prøve noe nytt, det var jo en av grunnene til at jeg prøvde å kjøpe Super Floweren.

Alle disse jeg ser på varer minst 10år en at standarden på kontaktene forandrer seg på hovedkort, skjermkort o.l.

Kan jo være uheldig og få en med coil whine, men da er det bare å sende tilbake å få en annen en..

Seasonic, bare det er jo litt e-penis :p De har jo vert kongen på haugen i flere år nå.

Antec har vel bare hatt noen år på baken?

Lenke til kommentar

Ser det kommer en del nye strømforsyninger på markedet framover.

Men dessverre ikke så mye til entusiast markedet.

Antec kommer med noen flere i High Current Pro Platinum serien, en 650 og 750W.

Samt en ny "serie" som kalles Edge Series som er laget av Seasonic. Håper og trur at den kommer til Norge.

Cooler Master, har dog lansert V1200, men ellers ikke noe nytt, 1200W klarte seg veldig bra i testene, så anbefales.

Corsair kommer øyeblikk med en "ny" serie som kalles HXi som er laget av CWT. 750 til 1000W.

Corsair var også første man ute med titan sertifisert strømforsyning i AXi 1500W som kommer fra Flextronics.

Enermax, ikke noe nytt, venter fortsatt på 1700W, men den lanserte vel Lepa som er et søsterbedrift av Enermax.

Evga er det ikke så mye nytt å si en at dem har de to beste strømforsyningene på 750W og 850W. Disse er laget av Super Flower.

Seasonic fant plutselig ut at de sko bytte ut strømforsyningene i G serien med noen som er et par prosent dårligere. Så viss noen skal ha seg en fra G serien, så kjøp nu og ikke om ei stund.

Så har nå Seasonic endelig lansert 1200W i platina serien sin. Venter på å få lest et par tester av denne, men Seasonic er seasonic og den blir garantert anbefalt.

SilerPower veldig lite å si, føler dem er på vei ut markedet, men kan overraske. De har jo 2 veldig gode PSUer til budsjett klassen.

Super Flower har kommet med en ny serie Arctic Series der dem har en strømforsyning, den er enda ikke lansert i Norge.

Ja, det var det.

Kommer du over noen strømforsyninger, så si fra til meg her eller på pm.

Lenke til kommentar

Skal du ha Seasonic, så går du enten for Platinum 760W, eller Platinum 1000W. 860W-modellen har av en eller annen grunn vesentlig dårligere pris/ytelse.

Både 760W og 1000W koster 1,9 kr pr watt, mens 860 koster over 2 kr pr watt.

1445kr for 760W-versjon, 1900kr for 1000W, og 1739kr for 860W.

Lenke til kommentar

Det iverksettes et nytt EU direktiv f.o.m den 1 juli som innbefatter power supplys.

ErP 2014 (Enery regulations for Products)

Det lyder som følger:

Products (ErP) that come into force July 1, 2014.

Power supplies to fulfill the new energy-efficiency criteria and thus are ErP 2014 ready.

Changes in the regulations concern the performance ratio (power factor) and requirements for the energy efficiency of ErP products.

As of July 1, the power factor during full power consumption may no longer undercut a value of 0.9.

Minimum energy efficiency of 82 percent under a 20 percent load must be achieved, at least 85 percent under 50 percent load and again 82 percent under 100 percent load.

Lenke til kommentar

Skal du ha Seasonic, så går du enten for Platinum 760W, eller Platinum 1000W. 860W-modellen har av en eller annen grunn vesentlig dårligere pris/ytelse.

Både 760W og 1000W koster 1,9 kr pr watt, mens 860 koster over 2 kr pr watt.

1445kr for 760W-versjon, 1900kr for 1000W, og 1739kr for 860W.

Så, en gang for alle, er Corsair AX760 "identisk" (bortsett fra kosemetisk) med Seasonics 760W? Det er samme OEM og de har stort sett de samme features, men hva er forskjellene, bortsett fra små kosmetiske endringer?

Ellers har jeg førstnevnte (AX760) og det er en fantastisk strømforsyning. En vanlig PC trekker aldri (?) nok strøm i idle-mode til at viftene beveger seg, så i alle praktisk sammenhenger er den vifteløs, selv med et ganske heftig oppsett. Det eneste mekaniske som beveger seg her for tiden er 2x Corsair radiatorvifter som surrer på ~250-300 RPM. Et par ekstra vifter starter om jeg f.eks fyrer av BF4 i fullhd på ultra, men da hører jeg ikke noe uansett, og dessuten er støynivået fortsatt veldig lavt...

Lenke til kommentar

Frista den og..

Evgaen ser veldig bra ut, ingenting å si på den egentlig. 10års garanti også. Å da får jeg jo en Super Flower psu.

Arg, er jo så vanskelig dette her :/

Sånt sett kunne jeg gått for den beste av den beste, Antec sin 1300W, men så blir det en smule dumt igjen for mitt bruk...

Tror ikke pcen min bruker mer en 500W, MAKS 600W.

Så derfor har jeg kikket ekstra mye på Seasonic og antec 860 og 850W...

Å jeg kan nå like godt gå for Platina, uansett om denne sertifiseringen ikke så ekstremt mye å si.

Kikka også på Enermax Platimax, men får ikke akkurat full score hos Jonny, og HardOCP gir den bare PASS, eller serien PASS..

Å heller egentlig en smule mot Antecen pga ganske få som har den :p Prøve noe nytt, det var jo en av grunnene til at jeg prøvde å kjøpe Super Floweren.

Alle disse jeg ser på varer minst 10år en at standarden på kontaktene forandrer seg på hovedkort, skjermkort o.l.

Kan jo være uheldig og få en med coil whine, men da er det bare å sende tilbake å få en annen en..

Seasonic, bare det er jo litt e-penis :p De har jo vert kongen på haugen i flere år nå.

Antec har vel bare hatt noen år på baken?

Hadde selv valgt EVGAen pga. 10 Års garanti :p Og EVGA er vell egentlig godt kjent for og ha gode garantiløsninger...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører 1200axi og viftene gidder ikke spinne opp med 780ti-sli engang.

Husk at modellene endres inni tilsynelatende uten at de forteller det.

Kjøper en psu etter rykte og året etter har du helt annen innmat.

post-64596-0-25092800-1402907073_thumb.jpg

post-64596-0-77752200-1402907073_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger vi flere entusiaststrømforsyninger i år da? Vi har jo den nye Corsair, Antec og platimax og noen andre meget bra....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trenger vi flere entusiaststrømforsyninger i år da? Vi har jo den nye Corsair, Antec og platimax og noen andre meget bra....

Hadde likt og se noen flere med bitfenix style sleeving, med Seasonic/Super Flower/Enermax OEM :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...