Andrull Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 uansett så jeg kan kjøpe de aller dyreste og effektive psuene som finnes og fortsatt bade i penger jeg sparer. Hehehe. Første gang jeg hører uttrykket bade i sparte penger. Sparer mye penger her og der, men vet ikke helt om det er like tilfredsstillende å både i sparte penger, som å faktisk bade i tjente penger. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Gitt at kraftpris+nettleie er 1 krone per kwh og du kjører alle PC'er 24/7/365. Det er litt søkt hele regnestykket ditt da Men prinsippet er riktig. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Det er det hos meg i snitt. Nettleie, strømprisen, mva og fakturautgiftene. Men nå legger jeg på mange KW om sommeren og prisen er lav mot å trekke fra tilsvarende på vinteren når den er 2-3 ganger så høy. Endret 8. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Gitt at kraftpris+nettleie er 1 krone per kwh og du kjører alle PC'er 24/7/365. Det er litt søkt hele regnestykket ditt da Men prinsippet er riktig. Tja, helt søkt er det ikke. I følge statistisk sentralbyråd så var gjennomsnittsprisen på elektrisk kraft i 2013 på 88,1 øre pr KWh. Dette er da inkludert nettleie, kraftpris og avgifter. http://www.ssb.no/energi-og-industri/statistikker/elkraftpris/kvartal/2014-02-25#content Gadd ikke regne for 5 år tilbake (står kvartalsvis). Men statistisk sett, om 2013 er et normalår, så vil hvermansen spare 38587,-kr i løpet av 5 år. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Hvermannsen vil ikke spare dette beløpet. Hvermannsen trekker 100W via en laptop i 2-3 timer per dag... Men nå er jeg bare vanskelig. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Det er helt vanlig å bruke millioner av kroner på hardware. Det er bare dere som lever amish-stil for å redde miljøet. 3 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Vel .. Nå måtte nettopp jeg bestille en Antec HCP 1300W for å klare å drive et overklokket monster uten å torturere PSU'en min så vet ikke om jeg er heeeelt amish der da ^^ Takk til Andrull som hjalp meg til å kjøpe noe av det bedre, som gjorde at jeg måtte bytte øvrige komponenter også! (Begynte med vannkjøling, som endte i nytt skjermkort og ny PSU i tillegg. Total kost: Nok til en liten bil...) Endret 8. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Vel .. Nå måtte nettopp jeg bestille en Antec HCP 1300W for å klare å drive et overklokket monster uten å torturere PSU'en min så vet ikke om jeg er heeeelt amish der da ^^ Takk til Andrull som hjalp meg til å kjøpe noe av det bedre, som gjorde at jeg måtte bytte øvrige komponenter også! (Begynte med vannkjøling, som endte i nytt skjermkort og ny PSU i tillegg. Total kost: Nok til en liten bil...) Nei, klassisk hvermansen stil. Laptop = instant Amish Stasjonær < 1KW = semi-amish Stasjonær > 1KW = hvermansen Sånn ca. Hehe, ja jeg har den tendensen på visse folk. Endret 8. mai 2014 av Andrull 3 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Laptop = instant Amish Stasjonær < 1KW = semi-amish Stasjonær > 1KW = hvermansen Hehehe ..... +rep Spørs om verdens befolkning på 7 milliarder+ er enige i den da. Men her inne er det vel kanskje sant! Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 10KW stasjonære = bannet fra amish-miljøet på livstid. 1 Lenke til kommentar
Corsair Johan Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Om ni vill läsa lite om våran RM-serie så har Jonnyguru skrivit två bra blogg-inlägg här: http://www.corsair.com/se-fi/blog/2013/september/coil-whinehttp://www.corsair.com/se-fi/blog/2013/december/power-supply-capacitor-q-and-a Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Godt tilbud? https://www.mpx.no/corsair-ax-1200i-1200w-psu/758535 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Godt tilbud? https://www.mpx.no/corsair-ax-1200i-1200w-psu/758535Sjekk prisjakt.no så får du svaret Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Var mest bare for å poste linken, for det ser ut til å være billigste man får tak i siden NetOnNet ikke har den på lager. Vurderer å bare bestille den, siden jeg kommer til å trenge et skjermkort til når ASUS slipper den nye 1440p/120hz monitoren sin. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 1440p/120hz 4K /120hz Begge de med G-synk osv. Sitter å venter på det selv. Skjermer henger langt etter fortiden. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hvor mye GPU-kraft trenger man for å rettferdiggjøre Rog Swift? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Jeg bruker en 1440p skjerm med en 2500k prosessor @ 4.4 GHz og to GTX 680 kort. Hvis det er noe som trenger en oppgradering på dette punktet for bedre FPS i fleste spill er det nok CPU oppgradering, ettersom en del spill har problemer med å ta nytte av kjernene. Hva har du selv i øyeblikket, for sammenligning? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Har nå en 4670K som forløpig er på 4,6 ghz, og et 780 Classy som forløpig er klokket til 1450/1875. Kan og vil hente mer ut av begge. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Tja, det kommer da helt og holdent på hvor mye du kan se for deg å ta av på grafikkbiten. Du kan jo selv se hva ytelsen er ved å øke renderoppløsningen i spill med den skjermen du har fra før av. F.eks i BF4 så vil det si å sette resoulution-scaling til 133 %. Du kjører da spillet i 1440p. I andre spill så har du noen ganger mulighet å sette SSAA (supersampling) til 1,5x eller 0,5x (blir det høyere ytelse av 0,5X så var det 1.5x) som blir omtrent det samme. Blir ikke nøyaktig 1440p, men noe i nærheten. Ellers kan man også i andre spill uten denne muligheten sette dette manuelt i Nvidia-driveren. Bare sjekk at ytelsen faller et lite stykke, slik at du vet det faktisk ble aktivert i spillet. Klarer du over 120 FPS i de spillene du spiller, så vil du få fullt utbytte av skjermen. Men for all del, man kan vel alltids sette f.eks 100 Hz (og dermed senke kravet til ytelsen i spillet), og fortsatt få vesentlig oppgradering fra 60Hz. Det er mulig du må senke grafikknivå eller skru av MSAA/FXAA for å få dette til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå